Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35mm of daaromtrent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 35mm of daaromtrent

    Ik ben op zoek naar een lens met wat meer groothoek dan mijn huidige 50mm.

    Nu de nieuwe nikon 35mm F1.8 er is, vroeg ik mij af of dat dat een goede optie is. Ik ben al wat aan het rondkijken geweest en zit nu nog met 4tal lenzen die meedoen:
    sigma 28mmf1.8 en 30mm f1.4 en nikon 35mm f1.8 en f2.
    De nikon f1.8 is wel een 120 tot 200 euro goedkoper dan de andere, dus als die een beetje behoorlijk, is geniet die de voorkeur.

    Zijn er mensen die enkele hiervan gebruikt hebben en dus hun persoonlijke ervaring kunnen neertikken?

    alvast bedankt
    Tuur

    PS: dpreview heeft mij met mijn fantastische engels niet veel verder gebracht.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: 35mm of daaromtrent

    Als ik nog een nikon had zou ik zonder veel twijfelen de nikon 35mm 1.8 kopen !

    Wel even kijken of 35mm je beter ligt dan 28mm want die sigma is ook betaalbaar, is goed gebouwd, AF is voldoende snel. Ik weet wel niet of zo even scherp is als de nikon.

    De oudere nikon zou ik niet meer nemen tenzij je in de nabije toekomst wilt overschakelen naar full frame.

    Comment


    • #3
      Re: 35mm of daaromtrent

      als je meer breedhoek wil, zou ik toch direct voor 24-28mm gaan hoor...

      35mm op een crop is eigenlijk een standaardlensje van 50mm omgerekend...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: 35mm of daaromtrent

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        als je meer breedhoek wil, zou ik toch direct voor 24-28mm gaan hoor...

        35mm op een crop is eigenlijk een standaardlensje van 50mm omgerekend...
        Tuur,

        Welke lenzen heb je al? Want Hans heeft wel een punt.
        Als je al een standaard zoomlens hebt is een prime wel een goed idee maar als je enkel die prime wil gaan gebruiken ga je volgens mij wel in situaties komen waar je de zoom gaat missen.

        Hans het verschil tussen een 50mm en een 35mm is toch al behoorlijk merkbaar hoor. Maar het is inderdaad nog geen echte groothoek.

        Comment


        • #5
          Re: 35mm of daaromtrent

          als je een zoom neemt , is de tamron 17-35 ook een goed alternatief en niet duur 260euro heel scherpe lens bij 17 al heel scherp bij volle opening

          Comment


          • #6
            Re: 35mm of daaromtrent

            'k heb mijn 50mm f/1.8 vervangen door een 24mm f/1.4 (wel op een crop sensor) en moet zeggen dat ik hier zeer tevreden van ben, vooral enorm geschikt voor binnenshuis te gebruiken (feestjes, portretten, ...)

            De 50mm was me iets te tele voor mijn gebruik (op crop sensor), en de focus was nogal traag (betreft een spotgoedkope canon lens)
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: 35mm of daaromtrent

              ik heb nu de 2 standaard kitlensjes van nikon 18-55 en 55-200 en een 50mm 1.8
              de prime is vanzelfsprekend om ook onder de 2.8 te kunnen gaan, wat bij mij nogal eens gebeurd, dus daar wil ik vooral het verschil zien. 17-35 heb ik nog niet bekeken, maar kan misschien ook nog een optie zijn.
              Nu eerst van het prachtige weer gaan genieten
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: 35mm of daaromtrent

                Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                ik heb nu de 2 standaard kitlensjes van nikon 18-55 en 55-200 en een 50mm 1.8
                de prime is vanzelfsprekend om ook onder de 2.8 te kunnen gaan, wat bij mij nogal eens gebeurd, dus daar wil ik vooral het verschil zien. 17-35 heb ik nog niet bekeken, maar kan misschien ook nog een optie zijn.
                Nu eerst van het prachtige weer gaan genieten
                Dat komt ongeveer overeen met mijn kit.
                Ik heb de 18-55 (non IS), een 70-200 F4 (ook non IS) en een 50mm 1.8

                In mijn zoektocht naar een mooi scherp draagbaar standaardlensje ben ik bij de sigma 30mm 1.4 gekomen.
                Dit heb ik dan zonet ook gekocht, ben eens benieuwd !

                En deze jonge gaat ook eens van het weer genieten

                Comment


                • #9
                  Re: 35mm of daaromtrent

                  Tamron SP AF 17-35mm XR F:2.8-4.0 Di LD Asp. Nikon: als dit de 17-35 is die je bedoelt, mist die toch wel aardig wat lichtsterkte, zeker omdat die ondertussen tot 359 euro gekomen is.
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: 35mm of daaromtrent

                    Hij staat nog altijd bij kamera-exprex 265 Tamron 17-35mm F/2.8-4.0 Di ASPH, voor Nikon / FujiFilm
                    Voor algemene fotografie
                    Actuele voorraad status:
                    Direct leverbaar
                    Meer info >>

                    € 445,00
                    € 265,0

                    Comment

                    Working...
                    X