Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor een A200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor een A200

    Ik ben de (gelukkige) eigenaard van een Nikon D300 met een mooi setje lenzen maar ik heb nu een A200 in bezit gekregen met het standaard lensje (17 - 70mm).

    Nu weet ik niet wat ik ermee ga doen. Ik zou het toestel kunnen verkopen maar denk er dan ook aan om het eventueel te houden en op zoek te gaan naar oude Minolta lenzen.
    Ik zou het toestel dan vooral houden voor eventueel macrofotografie.

    Het liefst fotografeer ik wildlife en gebruik hiervoor mijn D300 met de momenteel nog naar tevredenheid Sigma's bigma.
    Ik weet dat ik een A200 met geen D300 mag vergelijken en ga het ook niet doen maar zit zo te denken, waarom eventueel niet uitkijken naar een schappelijk geprijsde telezoom?
    Maar nu dus concreet. Hoe gemakkelijk (en waar) zijn Minolta lenzen nog te vinden en hoe verhouden zich deze in prijs?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

  • #2
    Re: Lenzen voor een A200

    Dat is een kleine en lichte body, ik zou hem inzetten voor gelegenheden waar je niet op wil vallen , en dan met een 28mm ofzo lichtsterke prime (Pancake)..

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor een A200

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Hoe gemakkelijk (en waar) zijn Minolta lenzen nog te vinden en hoe verhouden zich deze in prijs?
      Ik koop meestal op marktplaats.nl of 2dehands.be, maar ook op ebay, kapaza en fotobeurs kan je Minolta lenzen vinden.

      Als je wilt weten wat je van een bepaalde lens mag verwachten kijk je best eens op dyxum of kurtmunger.com.

      Vriendelijke groeten,
      Stijn
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen voor een A200

        er zijn veel minolta' lenzen tweedehands tekoop op ebay iedereen doet ze weg

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen voor een A200

          Er zijn nog veel meer Nikon en Canon lenzen te koop op ebay. Dus, dezelfde logica volgend, doet iedereen die weg ?

          Sorry, maar vorige opmerking ging mij iets te kort door de bocht om er niet op te reageren.

          Nu even serieus: de markt voor Minoltalenzen is redelijk stabiel. De toptijden (voor kopers althans) waren de maanden nadat Konica Minolta de SLR boel had verkocht aan Sony. Toen waren de prijzen klein en het aanbod groot. Nu vind je (net zoals voor de andere merken) veel analoge toestellen met hun kitlenzen. Voor de betere lenzen betaal je pakweg 25% meer dan 3 jaar geleden (na de overname).

          Paul
          BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

          Comment

          Working...
          X