Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11-16mm F2.8

    hallo iedereen

    ik zoek al een tijdje een goede lens als "vervanging" voor men 18-55 kitlens

    nu kwam ik deze onlangs tweedehands tegen voor een prijs van 400 euro
    nu is mijn vraag of ik hiermee een miskoop doe...

    ik ben bang dat als ik een nieuwe lens koop die 3keer zo duur is als de kitlens teleurgesteld zal zijn ...

    hierbij graag wat informatie

    ps de lens zou onder andere gebruikt worden voor:

    animatie film, nachtfotografie, architectuur, landschap, ?panorama? , .. )

  • #2
    Re: Tokina 11-16mm F2.8

    weet niet of die Tokina een goede of een minder goede lens is, maar mijn idee is, neem een Canonlens voor een Canon en een Nikonlens voor een Nikon.
    misschien wat kortzichtig maar toch!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11-16mm F2.8

      Ik gebruik deze Tokina op m'n canon 40D en ben er zeer tevreden van.
      Mijn exemplaar is zeer scherp , ook al op 2.8, en de constructie van de lens is top .
      Heeft wel last van een beetje CA, maar dit is zo weggewerkt met PP.

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11-16mm F2.8

        jajajaja,
        deze staat ook mijn verlanglijstje(bestellijstje) voor op mijn 50D

        hopelijk lees ik hier nog wat (positieve)commentaren over


        grtz
        sjatoken
        DE site

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11-16mm F2.8

          Ik heb de aanschaf van deze lens ook al ernstig overwogen. De meeste reviews die ik gelezen heb waren heel positief... Deze bijvoorbeeld.
          Canon 400D • Tamron 17-50mm F2.8 Di II • Canon EF 50mm F1.8 II • Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 11-16mm F2.8

            Deze lens zou ik vanwege een compleet ander bereik toch niet als vervanging van maar als aanvulling op je kitlens zien (als 'standaardlens' lijkt het me niet fijn werken).
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 11-16mm F2.8

              Het is een zeer goede lens, alleen het is verstandig om hem eerst goed uit te testen voor dat je hem koopt omdat er af en toe een minder goed exemplaar tussen zit.
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 11-16mm F2.8

                De meeste reviews zijn zeer lovend, maar het is een uitbreiding van je kitlens, geen vervanging

                Als je een ultrawide ziet zitten, zeker doen, maar de wereld ziet er wel anders uit als je altijd met een 11-16mm rondloopt

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 11-16mm F2.8

                  Dit objectief wordt algemeen besproken als één van de beste (scherpte, bouwkwaliteit, licht, ...) UWA's die momenteel verkrijgbaar is. Het objectief is ook nog niet echt lang op de markt.
                  Om die twee redenen zou ik bijzonder voorzichtig zijn bij een tweedehandse aankoop : de kans op een slecht exemplaar lijkt me een tikje groter...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 11-16mm F2.8

                    ja ik weet het niet meer op de duur


                    ik zoek iets groothoeks/ vervangings achtig

                    maar het probleem is dat alles nogal duur is... en ik nog student ben


                    het liefst van al heb ik de 17-55 f 2.8 is van canon of de 10-22 van canon..

                    maar die reiken een stukje boven men budget

                    heb overigens de tokina misgelopen op ebay het object was beindigt met een prijs van 410 euro.. ( wat eigelijk een heel stuk over men budget ligt .. )

                    ik zit nog met het oude ( slechte ) kit lens exemplaar

                    zou ik als student/ budget fotograaf/filmer gewoon de nieuwe versie met IS kopen? en misschien wel de 50 mm 1.8??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina 11-16mm F2.8

                      bedankt voor de tip kariboe

                      zijn er nog zo een lenzen die ik zeker beter niet tweedehands koop?


                      een grote eis aan het nieuwe objectief dat ik wil kopen is dat er een Duidelijk groot verschil is ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tokina 11-16mm F2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
                        bedankt voor de tip kariboe

                        zijn er nog zo een lenzen die ik zeker beter niet tweedehands koop?
                        Hoho, opgepast - ik heb niet gezegd dat dit a priori een slechte koop zal zijn hé. Misschien mis je wel een mooie kans. Er zit maar één ding op en dat is... testen.
                        Misschien is het een slecht exemplaar, maar misschien kan de vorige eigenaar niet echt overweg met zo'n "ultrawide". Ikzelf deed indertijd om die reden een prachtige Nikkor 12-24 van de hand. En daar heb ik nu nog spijt van...
                        Greetz...
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tokina 11-16mm F2.8

                          ja maar via ebay valt er niet te testen dacht ik??

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tokina 11-16mm F2.8

                            Ik ben er zeer tevreden van. Scherp op 2.8. Vroeger gebruikt op de 40D, nu op de 5D. Enkel 16mm weliswaar, maar is nog 1mm wijder dan de 11mm op de 40D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tokina 11-16mm F2.8

                              Student, beperkt budget, nog veel te leren...
                              Doe je zelf een plezier en koop een 50 mm f1.4

                              Comment

                              Working...
                              X