Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 mm/F4-5.6 APO DG Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300 mm/F4-5.6 APO DG Macro

    Hallo allemaal,

    Voor mijn verjaardag heb ik een bijzonder kado gevraagd, namelijk een Sigma objectief, 70-300 mm/F4-5.6 APO DG Macro. Deze wil ik op mijn Nikon d60 camera gebruiken. Met name om teleopnamen te kunnen maken in de natuur.

    Wie heeft ervaringen met een dergelijk objectief van Sigma. De specificaties en prijs (circa 150 euro) spreken mij erg aan.

    Graag hoor ik jullie bevindingen en eventueel vergelijkbare suggesties.

    Laatste vraag: heeft dit objectief ook ingebouwde autofocus? Dit ivm mijn D60 die hierover niet beschikt.

    Bij voorbaat dank voor de tips!

    Groetjes necer27

  • #2
    Re: Sigma 70-300 mm/F4-5.6 APO DG Macro

    je zult geen autofocus hebben met deze lens gezien het geen HSM uitvoering is , dus enkel manuele focus.
    Ik wil je niet ontmoedigen maar het is geen superlens, logisch gezien zijn prijs. Ik heb hem een jaar gehad en bijna niet gebruikt: zeer soft , trage focus en macro werkt maar tss 200 en 300 mm met bovendien geen vergroting van 1:1 zoals de sigma 105 ,150 of 180 mm.
    Ik zou je eerder de 70-300 vr aanraden: snel, scherp, llicht en relatief goedkoop 350/400 €
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300 mm/F4-5.6 APO DG Macro

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      je zult geen autofocus hebben met deze lens gezien het geen HSM uitvoering is , dus enkel manuele focus.
      Wel met je tijd meegaan, want dta doet Sigma ook en heeft de lens aangepast, want nu staat er dit bij:

      NIKON (D) - Ook voor Nikon D40 / D50
      maar tellen is weer neit hun sterkste punt...
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300 mm/F4-5.6 APO DG Macro

        ik heb deze lens ook maar dan wel op de canon .en heb er zeer goede foto s me .maar na een jaartje ook vervangen door de 100-400 is van canon maar je kan er me verder gr benn

        Comment

        Working...
        X