Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens vraagje

    is er verschil in kwaliteit (sherpte ed) in de 17-55 en de 24-70 beide 2.8 lenzen van nikon
    als deze gebruikt worden op een cropcamera (nikon d80 en fuji s5 pro)

    denk voorlopig het bij mijn cropcamera's te houden maar de ene is een echte dx lens en de andere een gewone (fx)

    prijsverschil is ni zo heel groot maar het bereik van de 24-70 lijkt me handiger voor mij

    dus puur op kwaliteit ....welke is de beste?
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: lens vraagje

    Houd er rekening mee dat op een cropcamera de 17-55 een breedhoeklens is. Vermenigvuldigd met 1.5 voor Nikon is dat een 25,5-82,5mm op full-frame.
    De 24-70 (die een uitstekende breedhoek op een full-frame camera is), is niet echt breed te noemen op een cropcamera (36-105).
    Dus: als je van plan bent om op termijn naar full-frame te gaan, is de laatste wellicht de betere keuze. Dit weliswaar onafgezien van de scherpte, waar ik andere BD-ers over laat oordelen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: lens vraagje

      puur op kwaliteit denk ik dat de objectieven gelijkwaardig zijn. in je beslissing om voor de ene of de andere te kiezen zou ik eerder rekening houden met andere zaken ;-)

      Greetz,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment

      Working...
      X