Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

    Beste forum leden.

    Is er iemand die ervaring heeft met een teleconverter 1.4x 2.0x tussen een tamron 18-270 vc of 28-300 vc, omdat ik overweeg om over te stappen van tamron 18-200 zonder vc naar een van deze lenzen.
    Mits dat er niet te veel verlies is met een converter er tussen te plaatsen.

    Dit ook omdat ik met de 18-200 lens niet erg tevreden ben zeker bij 200mm.

    Pitje
    Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

  • #2
    Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

    Tele converters geven de beste resultaten met lichtsterke prime lenzen, en aanvaardbare met sommige zoomlenzen.
    De objectieven die je opnoemt zijn al niet veel zaaks zonder converter dus met converter kan het alleen nog slechter worden.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

      Als je daar nog eens een teleconverter tussen plaatst dan hou je volgens mij niks meer over.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

        Superzoom + teleconvertor, niet doen, waardeloos.

        Comment


        • #5
          Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

          Oorspronkelijk geplaatst door pitje Bekijk bericht
          Beste forum leden.


          Dit ook omdat ik met de 18-200 lens niet erg tevreden ben zeker bij 200mm.

          Pitje
          Als je met een 18-200 niet tevreden bent op 200mm , dan ben je met een 28-300 niet tevreden op 300 (mogelijk is tie wel iets beter op 200mm)
          Zelfs met de allerbeste lenzen geven teleconveters niet altijd goede resultaten, laat staan met...

          Comment


          • #6
            Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

            Oke

            Bedankt voor de reactie's.

            Ik denk dat ik zal kiezen voor 2 lenzen, de canon efs 55-250 IS lijkt mij wel een goede lens omdat hier ook veel positieven reactie's over lees "zie thread duindistel"
            Dit ook dat je met een telezoom wat ik heb niet goede scherpe foto's kan maken en zeker zonder stabilisatie (dit is wel mijn mening) kan dus ook aan mij liggen.

            Gisteren foto's gemaakt van de kenedymars, maar deze vindt ik niet goed buiten vaak niet scherp en binnen te donker.

            Maar nu zoek ik nog een lens b.v. 18-70 IS wat ook goed is voor binnen opnamen.


            Pitje
            Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

            Comment


            • #7
              Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

              @Pitje:
              Heb je geen 18-55 IS bij je 1000D?
              Indien niet , zou de Tamron 17-50 F2.8 + EFs 55-250 IS een mooi setje zijn met goede beeldkwaliteit ook op 250mmm

              Comment


              • #8
                Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

                Hoi telekees

                Nee die heb ik niet.

                Ik heb hem toen als set gekocht met de tamron 18-200 achteraf gezien heb ik te snel gekocht, dit ook omdat de andere camera gestolen was en mijn zoon foto's moet maken i.v.m. opleiding.

                Ik zal het forum nog eens goed door lezen (wat ik altijd al doe) voor nog meer tips over de lenzen.

                Bedankt zo ver. Pitje
                Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

                Comment


                • #9
                  Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  @Pitje:
                  Heb je geen 18-55 IS bij je 1000D?
                  Indien niet , zou de Tamron 17-50 F2.8 + EFs 55-250 IS een mooi setje zijn met goede beeldkwaliteit ook op 250mmm
                  Hallo

                  Is dit "Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM iS of Tamron SP AF 24-135mm 3,5-5,6 AD Asf. IF Canon" ook goede lenzen omdat ze meer zoom hebben (voor op vakantie e.d.) als 17-50 of moet ik toch kiezen voor een F2.8

                  Nog een vraag, de lens Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS (image stabilizer), is dit nu een F4 lens?
                  F4 wil dat dan zeggen over het hele bereik F4. het zijn misschien ....... vraag!.

                  Pitje40
                  Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

                    Oorspronkelijk geplaatst door pitje Bekijk bericht
                    Nog een vraag, de lens Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS (image stabilizer), is dit nu een F4 lens?
                    F4 wil dat dan zeggen over het hele bereik F4. het zijn misschien ....... vraag!.

                    Pitje40
                    Als er maar één "f" getal bijstaat, dan is een objectief over het hele zoombereik even lichtsterk.
                    Maar hier staat duidelijk f4-5,6 , dan wil dat zeggen dat ze in de breedste stand f4 is, en geleidelijk naar f5,6 gaat als je dichter naar de maximale brandpuntsafstand zoomt.

                    Een 70-200 f2,8 is dus over het hele bereik van 70 tot 200mm even lichtsterk, net zoals een 70-200 f4.

                    De Tamron 28-300 VC is zelfs maar f6,3 op 300mm, dat is helemaal niet lichtsterk. Gelukkig heeft die een goed werkende beeldstabilisatie, en kan je er op 300mm vrij gemakkelijk uit de hand mee werken tot een sluitertijd van 1/60 sec (met een nog langere sluitertijd zal het percentage scherpe foto's flink verminderen, maar zelfs op 1/30sec heb ik nog een redelijk percentage bruikbare foto's).
                    Last edited by Black B@ndit; 15 april 2009, 19:11.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

                      Oorspronkelijk geplaatst door pitje Bekijk bericht
                      Hallo

                      Is dit "Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM iS of Tamron SP AF 24-135mm 3,5-5,6 AD Asf. IF Canon" ook goede lenzen omdat ze meer zoom hebben (voor op vakantie e.d.) als 17-50 of moet ik toch kiezen voor een F2.8


                      Pitje40
                      Die Canon en Tamron zijn goede lenzen voor allround gebruik, hoewel weinig (Tamron ) tot geen (Canon) groothoek....
                      F2.8 is echt niet persee noodzakelijk, maar kan soms goede diensten bewijzen in bepaalde omstandigheden.
                      Van genoemde 2 zou ik de Tamron kiezen, krijgt goede kritieken en heeft nog wat groothoek.

                      Comment


                      • #12
                        Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

                        Hmmm, dit topic doet me terugdenken aan de goeie ouden tijd hier op 't forum toen er 'n gast was die portretfotos van een bergbeklimmer wou kunnen maken vanuit z'n strandstoel......
                        Hoe heette die ook weer?

                        Comment


                        • #13
                          Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

                          Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                          Hmmm, dit topic doet me terugdenken aan de goeie ouden tijd hier op 't forum toen er 'n gast was die portretfotos van een bergbeklimmer wou kunnen maken vanuit z'n strandstoel......
                          Hoe heette die ook weer?

                          Comment


                          • #14
                            Re: teleconverter gebruiken bij 18-270vc of 28-300vc

                            Gisteren bij m... markt deze lenzen gehaald, de tamron 28-300vc en canon 55-250 IS om ze 14 dagen te mogen proberen.

                            Ik zal ze de komende dagen eens vergelijken in de omstandigheden waar ik de lens voor ga gebruiken.

                            Als er mensen zijn die tips hebben, van dit of dat moet je proberen met de lenzen , dan hoor ik dat graag, want hier kan ik altijd van leren.

                            pitje
                            Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

                            Comment

                            Working...
                            X