Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Nikon D300

    Senior, met vraagjes, ben nu in het bezit van Nikon D300, lens allround vr 18-200/3.5-5.6 en macro 105mmF/2.8 vr, manfrotto, sb800, r1c1 etc.
    Is de nikkor lens 70-200mm f/2.8 vr zo goed? niet goedkoop. Is er een alternatief? Even voorstellen:
    Vroeger als junior heb ik mijn diploma van fotograaf bekomen (meer of 40j. geleden) t'was dan van te beginnen met die oude toestellen, sommige onder jullie kennen het wel,
    met die zwarte doek over het hoofd etc. Het is altijd als een hobby gebleven. Door de jaren geen, zakenleven en na examens ben ik archivaris.Eindelijk kan ik mijn hobby bij deze uitvoeren (restauratie van beschermde monumenten, en alles wat er bij komt kijken.
    Graag jullie mening over die lens, en kan het zonder statief.
    mvg
    Malko

  • #2
    Re: Lens voor Nikon D300

    kort : JA ze is zo goed ;-)

    zijn er alternatieven ... natuurlijk zijn er die ... Nikon 80-200 AF-D of Sigma 70-200 HSM ... beiden f/2,8 en ook Tamron heeft een 70-200 versie dacht ik.

    Greetz,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Nikon D300

      Oorspronkelijk geplaatst door Malko Bekijk bericht
      Is de nikkor lens 70-200mm f/2.8 vr zo goed?
      Ja dat is tie.
      Oorspronkelijk geplaatst door Malko Bekijk bericht
      Graag jullie mening over die lens, en kan het zonder statief.
      HYet kan zonder statief tot dat je boven de kritische sluitertijd komt: {1/(1.5 x 200)}/2 dit uiteraard voor 200mm. Ik heb 2 voor de VR gebruikt, maar dat ligt natuurlijk ook nog aan je eigen trilbestendigheid.

      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Nikon D300

        Ik kan mij alleen maar aansluiten bij bovenstaande antwoorden, ze is inderdaad zo goed

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Nikon D300

          Dag Geert 't is hier uit Adegem.
          Mijnen D3 doet het heel goed met zijn AF-S Nikkor 24-70 lensje.
          Zoals je wel weet ben ik de hobbyfotograaf voor onze gemeente, zie www.adegem.net
          Volgens ik ergens las komt er een:
          Sigma 18-250mm Ni F/3.5-6.3 iF DC HSM OS (Optical Stabilizer), voor Nikon (DX, D40/D60/D90>), FujiFilm (AF), uit.
          1° zou het kunnen dat die niet compatibel is op mijnen D3 omdat ie geen full frame heeft. Dit lijkt me wel een prachtige lens.
          2° Ik ben naar zoiets op zoek om toneel en fanfare voorstellingen te fotograferen op een podium.
          3° hoe kan men zien of een lens past op mijn D3.
          4° Heeft iemand een voorstel? Ik sta steeds op 20 meter van het onderwerp doch heb wel 6400 ter beschikking.
          groeten, Marnix.
          ps: ter moet nu niemand meer beginnen zagen dat ik dat niet weet als D3 amateur gebruiker he :-))
          Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Nikon D300

            Waarom geen thread hierover starten?

            DC is voor crop.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Nikon D300

              Oorspronkelijk geplaatst door Herrebaut Bekijk bericht
              Dag Geert 't is hier uit Adegem.
              Mijnen D3 doet het heel goed met zijn AF-S Nikkor 24-70 lensje.
              Zoals je wel weet ben ik de hobbyfotograaf voor onze gemeente, zie www.adegem.net
              Volgens ik ergens las komt er een:
              Sigma 18-250mm Ni F/3.5-6.3 iF DC HSM OS (Optical Stabilizer), voor Nikon (DX, D40/D60/D90>), FujiFilm (AF), uit.
              1° zou het kunnen dat die niet compatibel is op mijnen D3 omdat ie geen full frame heeft. Dit lijkt me wel een prachtige lens.
              2° Ik ben naar zoiets op zoek om toneel en fanfare voorstellingen te fotograferen op een podium.
              3° hoe kan men zien of een lens past op mijn D3.
              4° Heeft iemand een voorstel? Ik sta steeds op 20 meter van het onderwerp doch heb wel 6400 ter beschikking.
              groeten, Marnix.
              ps: ter moet nu niemand meer beginnen zagen dat ik dat niet weet als D3 amateur gebruiker he :-))
              1-Inderdaad, kanniet
              2- 70-200 lijkt me okee daarvoor
              3 Nikkor- FX, Sigma DG , Tamron zonder DI
              4-70-200 of 70-300 , ISO 6400 zou ik mijden, anders beter een kompakkie (Poetst ook alle details weg)


              5-Zaag,zaag,zaag -Dit alles had je in 5 minuten op kunnen zoeken

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Nikon D300

                ik heb ook de 18-200 VR en de 105 macro.

                Maar ik heb ook de 70-200 2.8 VR en die is
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Nikon D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  1-Inderdaad, kanniet
                  2- 70-200 lijkt me okee daarvoor
                  3 Nikkor- FX, Sigma DG , Tamron zonder DI
                  4-70-200 of 70-300 , ISO 6400 zou ik mijden, anders beter een kompakkie (Poetst ook alle details weg)


                  5-Zaag,zaag,zaag -Dit alles had je in 5 minuten op kunnen zoeken
                  Hé Telekees 't zal die Nikon 70-200 f:2.8 worden denk ik doch die 80-400 lijkt me ook wel wat f:4,5 daar ik 6400 iso in huis heb.
                  Met die 6400 iso maakte ik al heel mooie foto's hoor.

                  ps: ivm citaat 5,

                  ps 2: in feite had ik een nieuw draadje moeten starten ivm hiermee.
                  Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Nikon D300

                    @Herrebaut: je weet dat dat ding 1,5 kg weegt?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Nikon D300

                      De 80-400 geeft bij isoos van 6400, dus donker, toch een veel slechtere AF als de 70-200, gaat hunten ook op een D300/700.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Nikon D300

                        Ik heb gekozen voor de 70-200 en een 1.7 convertor. Niet altijde die 200-400 mm extra nodig en dan wel dé kwaliteit op 70-200.
                        Beste investering ooit op fotografie gebied.

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Nikon D300

                          Ook mijn besluit staat nu vast het zal een 70-200 worden met TC-14E teleconvertor daar deze maar 1 stop verlies heeft en ik aan 98-280 genoeg heb voor hetgeen ik die moet gebruiken.
                          Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor Nikon D300

                            hoi allemaal,ik heb vorige week de sigma 70-200 2.8 gekocht moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben ,deze foto er mee gemaakt hier achter het huis om te proberen ,hij staat bij mij op een d80,mijn zoon was er op z,n d300 zeer content mee ,deze heb ik er dus mee gemaakt ,oordeel zelf ,koste mij 639 euro
                            groetjes gijs
                            Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor Nikon D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Waarom geen thread hierover starten?

                              DC is voor crop.
                              DC voor crop, niet te verwarren met Nikon letterzetting, daar is DC defocus control, waar Nikon een 105en een 135 mm f2.0 van maakt.

                              En DX is voor crop.
                              Last edited by Guest42; 14 april 2009, 09:22.

                              Comment

                              Working...
                              X