Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

16 of 18 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 16 of 18 mm

    Hoi,

    binnenkort ga ik een nikon d90 kopen, alleen twijfel ik aan de lens.
    Ik weet dat de 16-85 kwalitatief veel beter is dan de 18-105, maar wat ik graag wil
    weten is of die 2 mm aan het begin van het bereik een groot verschil maakt.

    Ik zoek al een tijd naar een voorbeeldfoto waar het verschil in bereik visueel te zien is, kan iemand me hierbij helpen ?

    alvast bedankt
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

  • #2
    Re: 16 of 18 mm

    Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
    Hoi,

    binnenkort ga ik een nikon d90 kopen, alleen twijfel ik aan de lens.
    Ik weet dat de 16-85 kwalitatief veel beter is dan de 18-105, maar wat ik graag wil
    weten is of die 2 mm aan het begin van het bereik een groot verschil maakt.

    Ik zoek al een tijd naar een voorbeeldfoto waar het verschil in bereik visueel te zien is, kan iemand me hierbij helpen ?

    alvast bedankt
    ik ken beide objectieven niet van Nikon, dus daarover kan ik niet meespreken... maar ik kan wel zeggen dat 16mm op een body zoals de D90 niet echt superwide is.... en 18mm al helemaal niet meer.

    Dus als wide angle foto's ook tot de mogelijkheden moeten behoren is de keuze simpel, zeker geen 18-XXXmm
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #3
      Re: 16 of 18 mm

      Het 2 mm verschil aan de breedhoek kant is enorm, dat in tegenstelling tot 2 mm aan de telekant, dat merk je gewoon niet . . . wil je echter breedhoek hebben op een crop camera dan moet je eerder gaan kijken naar lenzen die beginnen aan 10 of 12 mm
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: 16 of 18 mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Het 2 mm verschil aan de breedhoek kant is enorm, dat in tegenstelling tot 2 mm aan de telekant, dat merk je gewoon niet . . . wil je echter breedhoek hebben op een crop camera dan moet je eerder gaan kijken naar lenzen die beginnen aan 10 of 12 mm
        Inderdaad ;-)

        - 10-22mm van sigma/canon/ enz...
        - 16mm op een fullframe camera echter vind ik perfect ;-) (wel al vrij creatief wide)
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment

        Working...
        X