Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De wind in de zeilen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De wind in de zeilen






    [/CENTER][/CENTER]
    Last edited by koen1950; 3 april 2009, 11:58.

  • #2
    Re: De wind in de zeilen

    Drie scherpe opnames. Ik hou ervan hoe de wind de zeilen bij #2 bol zet en hoe het licht daarmee speelt. Toch gaat mijn voorkeur, vooral omwille van de compositie, naar #3. De eerste heeft wel iets, vooral die bijna onmerkbare overgang van zee in lucht, maar de ruis (?) bovenaan stoort wat. Bovendien vind ik het licht op de zeilen veel "vlakker" hier. Enfin, just my two eurocents
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: De wind in de zeilen

      De tweede!!!
      Moet je durven: met zo'n brandpuntsafstand deze opname maken. Meestal verwachten we iets in de zin van je eerste en derde om alles wat dichterbij te sleuren. Het resultaat is een écht sterk beeld dat perfect klopt in de compo.

      De andere 2 zijn ook knap hoor maar ik vind wat te veel ruis in de eerste en de derde kan me een tikkeltje minder bekoren... omdat ik de tweede al gezien had .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: De wind in de zeilen

        ga voor de laatste opname, heeft de leukste compo en weerschijn.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: De wind in de zeilen

          Drie mooie foto's, maar ik heb ook een voorkeur voor je laatste omwille van d emooie compositie, kleuren en weerspiegeling! Knap gedaan!

          Groetjes,
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: De wind in de zeilen

            Tweede heeft mijn voorkeur mooi.
            Groetjes Hendrika

            Comment


            • #7
              Re: De wind in de zeilen

              Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              De tweede!!!
              deze opname maken. Meestal verwachten we iets in de zin van je eerste en derde om alles wat dichterbij te sleuren. Het resultaat is een écht sterk beeld dat perfect klopt in de compo.

              De andere 2 zijn ook knap hoor maar ik vind wat te veel ruis in de eerste en de derde kan me een tikkeltje minder bekoren... omdat ik de tweede al gezien had .
              Moet je durven: met zo'n brandpuntsafstand
              over welk brandpuntsafstand heb je het , want als je het over die tweede foto hebt , dan weet ik niet wat daar met durven aan is , want die foto is gemaakt op 21mm , ik had de beste uitsnede daarbij

              Comment


              • #8
                Re: De wind in de zeilen

                Ik kies voor de derde. De tweede is OK maar bij de eerste stoort de ruis en zijn de kleuren niet mooi.

                Comment


                • #9
                  Re: De wind in de zeilen

                  Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
                  Ik kies voor de derde. De tweede is OK maar bij de eerste stoort de ruis en zijn de kleuren niet mooi.
                  als je de omstandigheden weet waar in die foto genomen is ; namelijk bij beetje mistig in de verte over zee , en met een 300mm telelens , dan vond ik hem nog geslaagd toch zeker de plaats waar het bootje vaart maar ik denk dat die sfeer van de horizon erbij hoort, ik begrijp wel dat de ene dat mooi vind en de andere niet

                  Comment


                  • #10
                    Re: De wind in de zeilen

                    Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                    Moet je durven: met zo'n brandpuntsafstand
                    over welk brandpuntsafstand heb je het , want als je het over die tweede foto hebt , dan weet ik niet wat daar met durven aan is , want die foto is gemaakt op 21mm , ik had de beste uitsnede daarbij
                    't Was een opmerking met een knipoog maar 'k zette er hem niet bij .
                    Dus bij deze: .
                    En nog een: .
                    En om het af te leren: .
                    Lees mijn commentaar verder please: meestal wordt er op dit soort onderwerpen ingezoomd zoals bij de andere 2. Maar IK vind je 21mm bij deze opname niet zo alledaags om tot zo'n knap resultaat te komen. Want ik zei het al: ik vind hem de beste.
                    Och ja, bijna vergeten: .
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

                    Comment


                    • #11
                      Re: De wind in de zeilen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                      't Was een opmerking met een knipoog maar 'k zette er hem niet bij .
                      Dus bij deze: .
                      En nog een: .
                      En om het af te leren: .
                      Lees mijn commentaar verder please: meestal wordt er op dit soort onderwerpen ingezoomd zoals bij de andere 2. Maar IK vind je 21mm bij deze opname niet zo alledaags om tot zo'n knap resultaat te komen. Want ik zei het al: ik vind hem de beste.
                      Och ja, bijna vergeten: .
                      o maar , je coment was goed hoor , niets op aan te merken , maar ik wilde juist eens weten waarom je het gedurft vond, dat begreep ik niet goed , de lens was een 17-35mm en dank je wel hoor voor je comentaar

                      Comment

                      Working...
                      X