Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk objectief

    ik mag binnenkort foto's gaan shooten in de expodroom in Bree . daar het voor mij de eerste keer gaat zijn weet ik niet goed welk objectief ik het best ga kunnen gebruiken. ik weet wel dat ik een lichtsterke lens ga nodig hebben want wil zonder flits werken naar de artiesten toe maar het publiek zal ik wel moeten flitsen . dr komen een paar zangers en zangeressen. En ik heb het geluk dat ik zowel voor het podium als backstage ga mogen komen ikzelf heb een canon 450d maar ik ben er over aan het nadenken om een canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM te gaan huren bij konijnenberg. is me eigenlijk te duur om die aan te kopen daar ik nog niet goed weet of die lens goed is of niet.Daarom dat ik die effe ga huren voor dat evenment. lijkt me dit een goed idee?
    alle reacties zijn welkom

  • #2
    Re: welk objectief

    de 70-200 is zeker een goede lens eerder een topzoom uit het canon gamma
    lichtsterker is natuurlijker altijd meegenomen zodat je zonder flits kan werken, bv F1.8 primes maar dan moe je wat voetenwerk doen, eventueel iso wat omhoog (bv 400 )
    flitsen zou ik niet doen kwestie van wat respect voor de zanger(es) en co.
    is zelf op sommige optredens niet toegelaten
    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: welk objectief

      flitsen ga ik zowieso niet doen naar de artiesten toe. Maar als ik nu het publiek wil fotograferen,neem nu dr staan daar 2 meisjes die absoluut op de foto willen en die staan redelijk kortbij,gaat dat dan ook met die 70-200 of moet je echt wat op afstand gaan staan. zo zal ik ook backstage kunnen en dan psaeren ook die muzikanten,gaat dat met die lens ook ,kwestie van niet teveel tijd te verliezen met lens verwisselen

      Comment


      • #4
        Re: welk objectief

        en ook geen tijd verkwisten aan die dames in het publiek...
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: welk objectief

          aan dames zeker niet heb een vriend

          Comment


          • #6
            Re: welk objectief

            maar alle gekheid op een stokje. ga ik het zeker kunnen redden met die lens 70-200 f2.8
            of heb je nog een lens die ik eventueel zou moeten meenemen misschien om dichter te staan bij de personen en dat ik ze niet op een afstandje^moet fotograferen.
            is maar een vraagje

            Comment


            • #7
              Re: welk objectief

              Reken bij de 70-200 f2.8 op een minimale scherpstel afstand van 1,5 m. Dichterbij gaat niet, maar daar heb je de zoomfunctie voor hé...
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

              Comment


              • #8
                Re: welk objectief

                Voor frontstage kan je die 70-200 wel gebruiken. Maar verschiet niet de eerste keer dat je die kilo-en-een-half in je handen krijgt.

                Maar voor backstage of achteraan de zaal om een overzicht publiek+artiest te schieten, is een kortere brandpuntsafstand misschien wel handig. Ergens in de trend van 17-50 2.8. En als je echt achter de coulissen gaat waar je de artiesten met hun kennissen of familie kunt fotograferen, zou je wel een invulflits met omnibounce kunt gebruiken,genre Metz 48 of 430EX
                Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

                Comment


                • #9
                  Re: welk objectief

                  tja ik weet niet of ik het hier mee kan gaan doen maar ik heb nog een kitlens liggen canon 18-55mm 1:3.5-5.6 is en een canon 28-135 1:3.5-5.6is ik denk dan dat ik met die laatste beter kan gaan gebruiken dan die gewone kitlens.ik heb ook een externe flits canon 480ex met bounce die zal ik zeker gaan gebruiken en nu moet ikheir nog in de volgende forumskes gaan zoeken wat zo de goede instellingen zijn om daar binnen te gebruien. ik weet ook niet of er veel licht gaat zijn of niet. maar ik veronderstel van wel. Jan smit gaat toch niet in de donkere staan zingen he.hopelijk vinde ik de juiste topics.maar tips zijn altijd welkom natuurlijk
                  groetjes ronny

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk objectief

                    even iets rechtzetten de externe flits is canon 430 ex2 niet 480 mijn excuses

                    Comment

                    Working...
                    X