Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop lens in USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop lens in USA

    Hallo Forum leden,

    Ik heb een vraagje mijn vrienden gaan naar de US op reis.
    Ik zou ze vragen om een nikon lens 80-200 D ED Af daar te kopen.
    Hebben jullie ervaring daarmee.
    Kennen jullie een goed adres voor een goedkope lens eventueel 2 de hands?

    Gr Stef

  • #2
    Re: aankoop lens in USA

    1. Bij terugkomst moeten ze de lens declareren bij de douane: +/- 25% extra
    2. Zorg dat je lens op import koopt (nieuw), anders heb je alleen Nikon USA garantie
    3. Sommige staten rekenen sales tax aan
    4. USa is vrij groot om zo van buiten een lijstje te geven ... www.keh.com
    -m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: aankoop lens in USA

      Hallo
      Ik heb er in december een voor iemand meegebracht van New York City http://www.bhphotovideo.com/
      Import bestaat daar blijkbaar niet, de lenzen zijn USA garantie. (Je kan ze ook niet testen ter plaatse, want dan zijn ze natuurlijk niet nieuw meer).

      De lens is niet gedeclareerd aan de douane in België (gewoon in de rugzak door de douane gebracht).

      Grtz
      F
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: aankoop lens in USA

        Oorspronkelijk geplaatst door groupie Bekijk bericht
        Hallo
        Ik heb er in december een voor iemand meegebracht van New York City http://www.bhphotovideo.com/
        Import bestaat daar blijkbaar niet, de lenzen zijn USA garantie. (Je kan ze ook niet testen ter plaatse, want dan zijn ze natuurlijk niet nieuw meer).

        De lens is niet gedeclareerd aan de douane in België (gewoon in de rugzak door de douane gebracht).

        Grtz
        F
        ? Ik heb bij BH in NY wél op import gekocht - zeker weten. Niet declareren kan kostelijk worden +100% originele prijs (maw. ik breng voor niemand een lens mee tenzij officieel)

        -m-

        bv Nikon Zoom Telephoto AF VR Zoom Nikkor 70-200mm f/2.8 G-AFS ED-IF Autofocus Lens (Vibration Reduction) 1799.95 op import, 1899.95 USA


        -m-
        Last edited by Nerdifant; 2 april 2009, 22:09.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: aankoop lens in USA

          Als je zelf een toestel hebt waar die lens op past kunnen ze niet bewijzen dat het een nieuwe aankoop is. Dan wel de verpakking weg gooien en het factuurtje ergens wegsteken. Of gewoon doorlopen en hopen op geen controle. 'k Heb zo eens een videocamera nieuw gekocht mee genomen van USA, bij controle vroegen ze waar ik die gekocht had: "In de media markt hé, juist voor vertrek" Heeft u een factuur? "Maar madam, pakt gij uw facturen mee op reis?"... Dikke chance dat ze er niet aan dacht om het amerikaans stekkerke van de oplader te controleren

          Let idd op met de garantie. En geloof verkopers op dat vlak niet op hun woord. Voor een winkel best eens op voorhand googlen denk ik.
          Canon Eos 450D
          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

          Comment


          • #6
            Re: aankoop lens in USA

            [QUOTE=Nerdifant;2201750]? Ik heb bij BH in NY wél op import gekocht - zeker weten. Niet declareren kan kostelijk worden +100% originele prijs (maw. ik breng voor niemand een lens mee tenzij officieel)

            Heb in december bij B&H mijn 50D geckocht en voor de zekerheid de verpakking in het hotel gelaten,ze deden niet eens de moeite om te controleren; kasticket stop je ergens apart. De salestax (8%?)betaal je wel maar het scheelt dan nog 30%

            Comment


            • #7
              Re: aankoop lens in USA

              Ik vraag nog eens na bij de persoon voor wie ik kocht of de lens nu import was of niet, maar lenzen met wereldwijde garantie waren er bij BH niet, voor zover ik mij herinner.
              Verder wordt op andere fora aangeraden om de lens los mee te brengen en de dozen per post te verzenden.

              Grtz
              F
              Filip

              Comment


              • #8
                Re: aankoop lens in USA

                Als je gecontroleerd wordt, vergeet maar dat je je eruit kan praten: Nikon USA serienrs beginnen met "US"...

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop lens in USA

                  [QUOTE=tipi;2201869]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  ? Ik heb bij BH in NY wél op import gekocht - zeker weten. Niet declareren kan kostelijk worden +100% originele prijs (maw. ik breng voor niemand een lens mee tenzij officieel)

                  Heb in december bij B&H mijn 50D geckocht en voor de zekerheid de verpakking in het hotel gelaten,ze deden niet eens de moeite om te controleren; kasticket stop je ergens apart. De salestax (8%?)betaal je wel maar het scheelt dan nog 30%

                  Waarom die salestax, je zegt dat je van europa bent en niks salestax. De 2 lenzen destijds heb ik wél gedeclareerd met de nodige poeha...

                  -m-
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop lens in USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
                    Als je zelf een toestel hebt waar die lens op past kunnen ze niet bewijzen dat het een nieuwe aankoop is. Dan wel de verpakking weg gooien en het factuurtje ergens wegsteken.
                    Hahaha, wat naief. Dream on. Zij hoeven helemaal niks te bewijzen, Bij controle moet jij bewijzen dat je het al in je bezit had voordat je vertrok*) en anders kun je betalen, of het nou op je toestel past of niet.


                    EDIT: *) dat is trouwens niet helemaal waar: je moet zelfs bewijzen dat je het binnen de EU gekocht hebt of er al eerder belasting en invoerrechten over hebt betaald. Je kunt als je eenmaal met een nieuwe lens ongemerkt door de douane bent gekomen dus bij een volgende reis voor diezelfde lens alsnog gepakt worden. Die kans is niet zo groot als ze gebruikssporen zien maar je loopt wel degelijk een zeker risico.
                    Last edited by Leonidas; 4 april 2009, 00:25.

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop lens in USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Hahaha, wat naief. Dream on. Zij hoeven helemaal niks te bewijzen, Bij controle moet jij bewijzen dat je het al in je bezit had voordat je vertrok en anders kun je betalen, of het nou op je toestel past of niet.
                      Zo is dat. Hetzelfde verhaal als je met mazout rijdt ipv. diesel. Je krijgt van ambtswege een 'vermoeden' aan je been: Jamaar ik reed maar die ene keer enz. De douane zegt - dat zeggen ze allemaal maar wij maken een vermoeden dat u al 20 keer ontdoken heeft. Gelieve te bewijzen dat dit niet zo is. enz.
                      Ik breng nog altijd geen lens ongedeclareerd mee van om het even waar.

                      -m-
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop lens in USA

                        [QUOTE=Nerdifant;2202775]
                        Oorspronkelijk geplaatst door tipi Bekijk bericht


                        Waarom die salestax, je zegt dat je van europa bent en niks salestax. De 2 lenzen destijds heb ik wél gedeclareerd met de nodige poeha...

                        -m-
                        Die salestax hangt af van staat tot staat.B&H NYC rekende dus in mijn geval 8%. Heb amper 1100€ betaald voor 50D met 28-135 EF kitlens en 4GB memory card. Nog steeds een koopje dus

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop lens in USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Hahaha, wat naief. Dream on. Zij hoeven helemaal niks te bewijzen, Bij controle moet jij bewijzen dat je het al in je bezit had voordat je vertrok*) en anders kun je betalen, of het nou op je toestel past of niet.
                          Allez vooruit, 'k zal een vriendelijke douanier gehad hebben de vorige keer...
                          Canon Eos 450D
                          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop lens in USA

                            Probeer eens in verenigd koninkrijk te kijken. Heb je geen kans op controle van de douane en de pond staat ook heerlijk om daar te kopen.

                            tradecamerasonline.com heb ik al 2 bestellingen gezet, heel goedkoop en heel tevreden erover!
                            -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                            Comment

                            Working...
                            X