Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens kopen welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens kopen welke?

    Ik wil een nieuwe lens kopen voor mijn Canon EOS 450D.
    Momenteel heb ik de kitlens en een Sigma 70-300 lens.
    Ik wil liefst een Canon lens voor de stabilaser en een die minstens het vlak tussen 55 en 70 mm dekt.
    Welke lens raden jullie mij aan?
    Momenteel is mijn budget rond de € 500 maar ik kan altijd mijn budget wat verhogen.

    alvast bedankt
    Feoner

  • #2
    Re: Nieuwe lens kopen welke?

    EF-S 17-85 IS USM ? 300€ ofzo in tweedehands + een 50mm f/1.8 eventueel, om eens met een lichtsterke lens te kunnen werken

    Als je direct een lens voor het leven wilt (zo lang je niet naar fullframe over gaat), spaar dan even door en vervang je kitlens door de EF-S 17-55 IS USM f/2.8

    Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat je het bereik tussen 55 en 70mm echt mist hoor? Hiervoor wissel je toch niet van lens (dit kan je makkelijk croppen zonder dat je veel kwaliteit inboet) ?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens kopen welke?

      dan zou ik deze overwegen:

      klik

      review op fredmiranda

      ofwel deze en kan je je kitlensje verkopen:

      klik

      review op fredmiranda
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens kopen welke?

        Bedankt voor de tips ik persoonlijk was ook aan het denken aan de "EF-S 17-85 IS USM" maar die "Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM" ziet er ook wel goed uit. Wat betreft het feit van dat croppen, eigenlijk heb je gelijk dank je voor de tips.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens kopen welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door feoner Bekijk bericht
          Bedankt voor de tips ik persoonlijk was ook aan het denken aan de "EF-S 17-85 IS USM" maar die "Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM" ziet er ook wel goed uit.
          Een 28-135 zou ik toch echt niet doen op een crop-camera, dan heb je totaal geen breedhoek.

          Groeten
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens kopen welke?

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

            ofwel deze en kan je je kitlensje verkopen:

            klik

            review op fredmiranda
            460€ En dan aan de groothoekkant alleen maar slechter...., en zoveel maakt 55-85 nou ook weer niet uit
            Veel geld voor iets meer tele....

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens kopen welke?

              Als je al een EF-S 18-55 IS hebt, dan zal een EF-S 17-85 IS optisch gezien zeker geen grote verbetering geven (waarschijnlijk nog meer vervorming in breedhoek zelfs).
              Die 17-85 is wel wat degelijker gebouwd, maar ik hoor de meeste gebruikers wel klagen over het uitzakken van de lens tijdens het wandelen (en daar heeft het lichte kitlensje niet veel last van).

              De EF-S 55-250 IS is optisch beter dan de Sigma 70-300, en ze heeft ook beeldstabilisatie.
              De Canon 70-300 IS is ook heel wat beter dan de Sigma, en die heeft ook beeldstabilisatie.

              Het is wel handig dat je weet waarvoor de lens moet dienen, voor elk soort fotografie bestaat er wel een objectief dat het best aan de gevraagde eisen voldoet. Dat wil daarom niet zeggen dat je er geen andere foto's mee kan maken, maar "de juiste lens" gebruiken kan wel voor betere resultaten zorgen.

              Als je bijvoorbeeld sportfoto's wil maken dan heb je een veel snellere AF nodig dan voor landschappen of portret. Voor vogeltjes is de brandpuntsafstand dan weer heel belangrijk, met een 85mm f1,8 (een heel erg goede portretlens) zal je niet gemakkelijk vogeltjes kunnen fotograferen. Met een 400 of 500mm gaat dat heel wat beter, maar die is dan weer minder geschikt voor portret (tenzij je heel veel ruimte hebt, of als je ruzie hebt met je model).

              Denk dus eerst na over wat je werkelijk nodig hebt, dan kan je met die 500 euro de best mogelijke investering doen.

              Het "gat" tussen 55 en 70mm, daar zou ik mij geen zorgen over maken, meestal is dat met een stapje vooruit of achteruit wel op te lossen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X