Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste portretlens Canon EOS 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste portretlens Canon EOS 450D

    Allemaal,

    ik heb sinds kort de Canon EOS 450D met de 18-200mm lens handig onderweg en voor buitenopnames. Ik zoek echter nu een goede portretlens voor binnen. Ik las intussen al dat portretlenzen best tussen de 85 en 135mm zitten? Aangezien de lens voornamelijk binnen zal gebruikt worden zoek ik een lichtsterke lense, mag een prime zijn of een korte zoom.

    Kunnen jullie me iets aanraden?

    Alvast hartelijk dank voor de reacties.

    Groeten Kim

  • #2
    Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

    De 85mm f1,8 is heel goed, en een stuk goedkoper dan de 135mm f2 (die ook wel heel erg goed is).
    Ze zijn allebei heel goed, met de 135mm moet je wel verder van de modellen blijven.

    Op een 450D (1,6x cropfactor) is een 50mm ook nog bruikbaar als portretlens.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

      Ik vind persoonlijk voor binnen een lekker goedkoop 50mm lensje erg leuk werken.
      Als je wat meer ruimte hebt is een 85 ook erg mooi.

      Als zoom kan je eventueel een 70-200 2.8 IS nemen, maar dat is natuurlijk al vrij duur.

      Comment


      • #4
        Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

        Ik heb zelf ook een 450D. Ik ben de 60 mm Macro gekocht en ik krijg nogal wat stoef op mijn foto"s. Al ben ik een complete amateur. Ik doe en poging om er een foto bij te steken. ( ben ook een forumamateur, LOL )
        Frank
        Canon 550D - EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 iS USM - EF 300mm F/4.0 L USM iS

        Comment


        • #5
          Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

          Oorspronkelijk geplaatst door hordenloper Bekijk bericht
          Ik heb zelf ook een 450D. Ik ben de 60 mm Macro gekocht en ik krijg nogal wat stoef op mijn foto"s. Al ben ik een complete amateur. Ik doe en poging om er een foto bij te steken. ( ben ook een forumamateur, LOL )
          Deze foto vraagt gewoon achter méér close up van het gezicht met het beeld dat "verstoord" wordt door het riet en dan alles in zwart-wit. En het gezicht zeker niet in het midden van de foto...
          Ik denk dat als je een crop pakt van het gedeelte linksboven van de foto, ongeveer 2/3 van de originele foto vertrekkend van links en boven, je nog meer je bezoek op hun gat laat vallen.

          Als ik portret pak, zet ik mijn lens op 100mm, f6.3, ISO 100, invulflits (binnenhuis) . Altijd goede foto's met scherpte van neus tot oor en de rest 'flou' .
          Last edited by Den Tom; 8 april 2009, 05:17.
          Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

          Comment


          • #6
            Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

            Beste Portretlens?

            200mm F1.8 of 85mm F1.2

            Maar de 85mm F1.8 is meer dan capabel genoeg

            Comment


            • #7
              Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

              dag neef het forum ook gevonden ja

              ik denk dat er enkele opties zijn om als portretlens te gebruiken :
              canon 50mm 1.8 : spotgoedkoop en heel goed (nieuwprijs 90 €)
              tamron 17-50 2.8 : scherpe lens, lichtsterk over het hele bereik (ongeveer 370 € nieuw)
              canon 85 1.8 : ook scherp en lichtsterk, (nieuw ongeveer 360 €)
              canon 50 1.4 : ook scherp en lichtsterk (nieuw ongeveer 350 €)

              persoonlijk vind ik voor een 1.6x cropcamera een 85mm al te lang... dan moet je toch al wat plaats hebben. 50mm is ideaal. Dus gewoon kiezen of je een prime of een zoom wil
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

                200mm vind ik wel heel lang voor portretten...
                Voor crop is 50mm geniaal, de f/1.4 bijvoorbeeld maar begint pas echt scherp te worden vanaf 1.8 heb ik gemerkt bij mijn objectief.

                Als je meer plaats hebt en je wilt een echt scherpe lens, de 85 1.8 is heel erg goed!

                en als je geld genoeg hebt de 85L is de ideale portretlens!
                Er zijn mensen die heel hun leven met nikon gewerkt hebben, die overschakelen op canon speciaal om deze lens te kunnen gebruiken. Wat je met deze kunt doen is niet te beschrijven :-).
                -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                Comment


                • #9
                  Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

                  Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
                  200mm vind ik wel heel lang voor portretten...
                  Voor crop is 50mm geniaal, de f/1.4 bijvoorbeeld maar begint pas echt scherp te worden vanaf 1.8 heb ik gemerkt bij mijn objectief.

                  Als je meer plaats hebt en je wilt een echt scherpe lens, de 85 1.8 is heel erg goed!

                  en als je geld genoeg hebt de 85L is de ideale portretlens!
                  Er zijn mensen die heel hun leven met nikon gewerkt hebben, die overschakelen op canon speciaal om deze lens te kunnen gebruiken. Wat je met deze kunt doen is niet te beschrijven :-).
                  Persoonlijk heb ik destijds mijn 85L verkocht omdat een 1.4 AI 85mm van Nikon ook op de 5D zeer mooie resultaten gaf. En 85L op een 450D vind ik nogal overkill. Op 1,6 crop is 85mm voor een portretlens ook nogal lang.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste portretlens Canon EOS 450D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Persoonlijk heb ik destijds mijn 85L verkocht omdat een 1.4 AI 85mm van Nikon ook op de 5D zeer mooie resultaten gaf. En 85L op een 450D vind ik nogal overkill. Op 1,6 crop is 85mm voor een portretlens ook nogal lang.
                    Daar heb je gelijk in, ik heb ook liever 50mm op een crop.
                    -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                    Comment

                    Working...
                    X