Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budapest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Budapest

    Voor m"n verjaardag heeft men vriendin me onverwacht gekidnapt naar Budapest (zelfs verlof achter men rug in orde gebracht), hier zijn m'n beste 2 foto's,
    de derde is ter verduidelijking van de tweede







    Alle meningen zijn welkom!
    Last edited by RikH; 31 maart 2009, 15:55.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: Budapest

    Eerste vind ik knap zondermeer. Het 'blauwe' uurtje staat er mooi op.

    De tweede is een prachtige foto, maar zou volgens mij nog veel sterker kunnen zijn, indien hij op de juiste wijze gecropped wordt (vierkant ? Symmetrisch ??)

    Mooie reeks in ieder geval.
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: Budapest

      Ben ik het niet mee eens. De crop vind ik juist erg goed van de tweede en is zeker wel symmetrisch!
      Niet geschoten is altijd mis

      Comment


      • #4
        Re: Budapest

        2e is fijn om naar te kijken.
        De laatste krijgt een iets te hoog snapshotgehalte door die andere fotograferende lui die mee op je foto staan.

        groetjes,

        Comment


        • #5
          Re: Budapest

          Nummer 2 voor mij

          Comment


          • #6
            Re: Budapest

            jah, voor mij ook de 2de

            Comment


            • #7
              Re: Budapest

              Oorspronkelijk geplaatst door Erryt Bekijk bericht
              Ben ik het niet mee eens. De crop vind ik juist erg goed van de tweede en is zeker wel symmetrisch!
              Idd, ik neem mijn woorden terug. Dat komt ervan als je even tussendoor op het werk naar de foto's kijkt.

              Rik... knappe symmetrie
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: Budapest

                het snapshot gehalte van de derde kan ik alleen maar bevestigen, maar dat verduidelijk ik ook in de post, deze is enkel erbij geplaatst om de tweede foto een beetje "diepte" te geven

                kwestie van symmetrie zou het redelijk nauwkeurig moeten zijn, ik kon mijn camera namelijk gewoon op de stip op de vloer onder het midden van de koepel leggen

                Aangezien ik op reis was met WizzAir (Sterk af te raden trouwens, we hebben er 20 uur over gedaan om in Budapest te geraken) kon ik zelfs mijn statief niet meenemen.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Budapest

                  Heel mooi die tweede. Ik vind het erg fijn om zo'n koepel eens 'onder een andere hoek' te zien, i.p.v. mooi recht en vierkant gecropt. Ik zou hem alleen 90° naar rechts draaien zodat die heilige (?) in 't midden wat minder op superman lijkt.
                  Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                  vroeger op dit forum bekend als wAckO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Budapest

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    het snapshot gehalte van de derde kan ik alleen maar bevestigen, maar dat verduidelijk ik ook in de post, deze is enkel erbij geplaatst om de tweede foto een beetje "diepte" te geven
                    Sorry daarvoor. Zal in het vervolg beter lezen wat er staat De laatste foto geeft inderdaad een goed beeld van hoe de kerk er uit ziet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Aangezien ik op reis was met WizzAir (Sterk af te raden trouwens, we hebben er 20 uur over gedaan om in Budapest te geraken) kon ik zelfs mijn statief niet meenemen.
                    Wel flashy vliegerkes die van wizzair

                    groetjes,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Budapest

                      Voorkeur 3 - 2 - 1
                      één is een banaal toeristenkiekje.
                      Drie is een snapshot, maar verdoezelt dat ook niet, daarom wel een eerlijk en waarheidsgetrouw sfeerbeeld.

                      Comment

                      Working...
                      X