Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met bigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met bigma

    beste

    na m'n reis naar costa rica heb ik enkele probelemen met m'n bigma, door de hoge vochtigheid daar is de buitenkant van m'n lens beginnen "afbladeren".

    kan ik dit opnieuw laten herstellen of is er een andere oplossing


    enkele foto's







    alvast bedankt
    canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

  • #2
    Re: problemen met bigma

    Weinig aan te doen, alle Sigma's hebben dit probleem, zonder die vochtigheid krijg je dit na verloop van tijd ook. Niks van aantrekken, als de lens nog steeds de foto's maakt die je wilt is er niks aan het handje toch
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: problemen met bigma

      zo te zien zou de lens er nog niet zo slecht uitzien als alle verf ervan is
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: problemen met bigma

        Ik heb hetzelfde "probleem" met m'n tweedhandse Sigma 14mm.
        Maar optisch is de lens perfect , en dat is het belangrijkste.
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

        Comment


        • #5
          Re: problemen met bigma

          yep, that's sigma ...

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: problemen met bigma

            alé er zijn er dus nog,

            hebben alle lenzen dit??? mag sigma er wel iets aan doen , nie

            k ga m'n eens bezig houden met die volledige buitenkant eraf te prutsen, want iedere keer als ik hem nu gebruik, hangen er kleine deeltjes aan m'n handen en dat is behoorlijk vervelend

            alvast bedankt voor de antwoorden
            of beter (want de lente is in zicht)
            canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

            Comment


            • #7
              Re: problemen met bigma

              Ik probeer hier al jaren de lamentabele mechanische kwaliteit van de Sigma's te duiden.
              Ik heb er 3 gehad (Sigma f2.8 zooms) met alle soorten kwalen (speling op de bajonet, haperende AF, afbladderende verf enz). You get what you pay for.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: problemen met bigma

                Het enige wat hier aan kan gedaan worden is de lens uiteen halen en na zandstralen of ontvetten elk onderdeel opnieuw coaten.

                Dit is duidelijk vocht dat onder de coating kruipt en de verbinding coating><metaal naar de knoppen helpt. Dat vocht dringt dwars door de poriën van de coating heen. Niets aan te doen!
                Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

                Comment


                • #9
                  Re: problemen met bigma

                  Heb dit probleem nooit gezien op een Bigma, maar ja elke lens is anders. Op mijn 70-200 destijds wat dit probleem wel te zien. Nu ja die AF motor was ook nog eens stuk.
                  Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                  "Photography is truth."

                  Comment


                  • #10
                    Re: problemen met bigma

                    da's wel balen... ok, de lens is misschien optisch helemaal in orde maar wie koopt er een kreng dat er zo uitziet? dan ga je je toch vragen stellen over hoe de verkoper zijn materiaal behandelt...

                    (en nee, ik ga hier niet zeggen dat jij vreselijk slecht met je materiaal omgaat hoor)

                    ge kunt er misschien een lenscover overtrekken?
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: problemen met bigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      da's wel balen... ok, de lens is misschien optisch helemaal in orde maar wie koopt er een kreng dat er zo uitziet? dan ga je je toch vragen stellen over hoe de verkoper zijn materiaal behandelt...

                      (en nee, ik ga hier niet zeggen dat jij vreselijk slecht met je materiaal omgaat hoor)

                      ge kunt er misschien een lenscover overtrekken?
                      Dan wordt de Bigma meer en meer waard
                      Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                      "Photography is truth."

                      Comment


                      • #12
                        Re: problemen met bigma

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ganon Bekijk bericht
                        Dan wordt de Bigma meer en meer waard
                        tuurlijk nee, om verder verval (vervel? ) te voorkomen misschien? je kan dan later die lenscover mee verkopen om de "pijn" te verzachten...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: problemen met bigma

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          tuurlijk nee, om verder verval (vervel? ) te voorkomen misschien? je kan dan later die lenscover mee verkopen om de "pijn" te verzachten...
                          Misschien eens wassen met Head&Shoulders?

                          Tegen het vervellen kun je niets beginnen. Eens gestart is het te laat. Je zou bij aankoop minuscuul de oppervlakte moeten controleren op eventuele minimale beschadigingen, want het is meestal via daar dat het begint. Ergens een héél klein plekje waar vocht of vet door kan en 't is vertrokken.
                          Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

                          Comment


                          • #14
                            Re: problemen met bigma

                            Misschien geen domme opmerking van mij. Maar draag je ringen? want het is aan de draairing van de Bigma.
                            Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                            "Photography is truth."

                            Comment


                            • #15
                              Re: problemen met bigma

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ganon Bekijk bericht
                              Misschien geen domme opmerking van mij. Maar draag je ringen? want het is aan de draairing van de Bigma.
                              Ik denk eerder aan vettige vingers (met alle respect ).
                              Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

                              Comment

                              Working...
                              X