Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3G chip in adapter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3G chip in adapter

    Ik aarzel wat over de categorie, maar we zien wel.

    Toen ik op Ebay zocht naar een adapter M645 -> EOS blunderde ik tegen de site van DVD Technik aan. Deze mensen verkopen de gezochte adapter voor zien van een 3G chip die het volgende kunstje flikt:
    1. Opslaan van informatie over de brandpuntafstand en de lichtsterkte van de lens.
    2. De mogelijkheid deze informatie middels de camera te wijzigen - je kunt dan voor elke NIET camera specifieke lens toch je juiste lensgegevens bij je foto opslaan; heel handig!
    3. Bevestiging leveren van de scherpstelling middels het laten knipperen van een lampje. Dat laatste begrijp ik niet zo goed want waar haalt die chip z'n gegevens vandaan als dat niet in de lens is ingebouwd?

    Vraag 1: kent iemand deze voorziening? Werkt Het? Werkt het goed?

    Vraag2: kent iemand een leverancier die deze "chips" ook los verkoopt. Ik heb inmiddels een aantal adapters en daar wil ik wel graag die lensgegevens in stoppen; zodat de camera ze kan uitlezen.

  • #2
    Re: 3G chip in adapter

    Knappe Oekraïeners die dat kunnen
    Neem het maar met een GROF korreltje zout hun gel*l.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: 3G chip in adapter

      Interessant, maar:
      a) waar reageer je nu op; en
      b) welke ervaringen heb je dan met hen?

      Tenzij je je opmerkingen kunt onderbouwen, leren we daar natuurlijk graag van; maar als het bij dit soort oprispingen blijft, kun je die mijns inziens beter achterwege laten.

      Comment


      • #4
        Re: 3G chip in adapter

        Oorspronkelijk geplaatst door PageMaker Bekijk bericht
        Ik aarzel wat over de categorie, maar we zien wel.

        Toen ik op Ebay zocht naar een adapter M645 -> EOS blunderde ik tegen de site van DVD Technik aan. Deze mensen verkopen de gezochte adapter voor zien van een 3G chip die het volgende kunstje flikt:
        1. Opslaan van informatie over de brandpuntafstand en de lichtsterkte van de lens.
        2. De mogelijkheid deze informatie middels de camera te wijzigen - je kunt dan voor elke NIET camera specifieke lens toch je juiste lensgegevens bij je foto opslaan; heel handig!
        3. Bevestiging leveren van de scherpstelling middels het laten knipperen van een lampje. Dat laatste begrijp ik niet zo goed want waar haalt die chip z'n gegevens vandaan als dat niet in de lens is ingebouwd?

        Vraag 1: kent iemand deze voorziening? Werkt Het? Werkt het goed?

        Vraag2: kent iemand een leverancier die deze "chips" ook los verkoopt. Ik heb inmiddels een aantal adapters en daar wil ik wel graag die lensgegevens in stoppen; zodat de camera ze kan uitlezen.
        1-Ik ken het niet, maar heb erover gelezen op http://forum.manualfocus.org/viewforum.php?id=2
        Waarom zou het niet werken?

        2-http://store.tagotech.com/index.php

        3-Door de chip gaat het autofocussysteem weer werken, zit in de CAMERA.
        Je moet zelf draaien aan de lens en krijgt een piepje en lampje als de lens in focus is.......
        Last edited by Keeskanon; 31 maart 2009, 17:22.

        Comment


        • #5
          Re: 3G chip in adapter

          TeleKees,
          Aan de linkjes te zie hebben we dezelfde achtergrond.

          Pure nieuwsgierigheid: kun je ook zeggen hoe die focussering dan werkt. Ik heb een voornamelijk analoge achtergrond - ik was derhalve gewend om aan het objectief te draaien om de zaak scherp te stellen.

          Comment


          • #6
            Re: 3G chip in adapter

            Oorspronkelijk geplaatst door PageMaker Bekijk bericht
            TeleKees,
            Aan de linkjes te zie hebben we dezelfde achtergrond.

            Pure nieuwsgierigheid: kun je ook zeggen hoe die focussering dan werkt. Ik heb een voornamelijk analoge achtergrond - ik was derhalve gewend om aan het objectief te draaien om de zaak scherp te stellen.
            Met zo'n chip heb je een mengvorm van handfocus en autofocus:
            De lens geeft aan de camera door dat er een autocuslens opzit in manual mode.
            Je moet dan zelf aan de focusring draaien, maar de camera geeft middels het autofocussysteem aan of er correct gefocusd is.
            Het is niet erg betrouwbaar t.o.v. de oude optische focushulpjes, maar het is beter dan niks (kleine donkere zoeker)
            Overigens is dat ook maar relatief, met mijn 20D lukt het vaak toch nog wel om gewoon op het matglas te focussen, zeker bij tele's > 100mm

            Comment


            • #7
              Re: 3G chip in adapter

              Oorspronkelijk geplaatst door PageMaker Bekijk bericht
              Interessant, maar:
              a) waar reageer je nu op; en
              b) welke ervaringen heb je dan met hen?

              Tenzij je je opmerkingen kunt onderbouwen, leren we daar natuurlijk graag van; maar als het bij dit soort oprispingen blijft, kun je die mijns inziens beter achterwege laten.
              a) Op het feit dat ik die chips niet betrouw en dat ik veel liever werkt met een ander matglas (klik) en/of (klik)
              b) Ik heb geen ervaring met deze lui en zal ik ook nooit hebben. Verkopen hun spul via EBay en dan met een gmail adres. Lijkt mij sowieso al verdacht voor een eerlijke handelaar.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: 3G chip in adapter

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Knappe Oekraïeners die dat kunnen
                Neem het maar met een GROF korreltje zout hun gel*l.

                Grtz, RF
                Het schijnt echt te werken hoor.
                Waarmee nog niks gezegd is over de nauwkeurigheid van handfocussen met autofocushulp.

                BTW, ik vind DVD technik wel een nette site hoor, wat is het probleem?
                Niet alle Russen zijn oplichters.....
                Last edited by Keeskanon; 6 april 2009, 16:21.

                Comment


                • #9
                  Re: 3G chip in adapter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Het schijnt echt te werken hoor.
                  Waarmee nog niks gezegd is over de nauwkeurigheid van handfocussen met autofocushulp.
                  Mja, naar het schijnt inderdaad, maar ik heb persoonlijk liever een goed splitfocusscreen Kees. Ik heb meer vertrouwen in wat ik zie dan wat ik hoor.

                  BTW, ik vind DVD technik wel een nette site hoor, wat is het probleem?
                  Niet alle Russen zijn oplichters.....
                  Op de meeste koopsites zoals Marktplaats, 2de hands, kapaza........staat te lezen dat je verkopers met zo'n email adres best niet vertrouwt, en zoals ik al vermelde, ben ik al verschillende keren in het kruis genomen geweest op E-Bay en heb er dus mijn bekomst van.
                  Het is best mogelijk dat ze te vertrouwen zijn maar waarom geven ze dan geen informatie over hun "bedrijf" ?

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3G chip in adapter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Knappe Oekraïeners die dat kunnen
                    Neem het maar met een GROF korreltje zout hun gel*l.

                    Grtz, RF

                    Ik heb vorige week een Zenitar 16mm fisheye met AF confirm besteld bij die DVDTechnik. Gisteren toegekregen. Werkt wel hoor! Scherpstellen via de ring en op een gegeven moment hoor je de AF confirm beep. Ook in de Exif staat 16mm. Wel telkens f2.8, ook al kies je een ander diafragma. Je kan de lens dus op M en op AV gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3G chip in adapter

                      Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                      Ik heb vorige week een Zenitar 16mm fisheye met AF confirm besteld bij die DVDTechnik. Gisteren toegekregen. Werkt wel hoor! Scherpstellen via de ring en op een gegeven moment hoor je de AF confirm beep. Ook in de Exif staat 16mm. Wel telkens f2.8, ook al kies je een ander diafragma. Je kan de lens dus op M en op AV gebruiken.
                      Dus toch een betrouwbare firma, das al goed nieuws.
                      Dat die AF Confirm Beep werkt wist ik al, toch geef ik de voorkeur aan een splitscreen.
                      Ik werk altijd op de M stand omdat MF objectieven in het algemeen overbelichting geven.
                      We hebben daar in de tijd een volledig topic aan gewijd hoe dat kwam maar we hebben er helaas geen oplossing voor gevonden.

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X