Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1° HDR in show case

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1° HDR in show case

    HDR in Gent vanaf een brugje. Ik weet dat HDR pro en conta's heeft




    grtz

    E1000
    Nikonspul

  • #2
    Re: 1° HDR in show case

    Wat een pareltje. De titel moet worden 1e HDR in HOF

    Comment


    • #3
      Re: 1° HDR in show case

      Gewoonweg prachtig!!

      Comment


      • #4
        Re: 1° HDR in show case

        Oorspronkelijk geplaatst door soete Bekijk bericht
        Gewoonweg prachtig!!
        zo te zien veel pro's ik ga mee

        Comment


        • #5
          Re: 1° HDR in show case

          Als een zalm die kuit moet schieten zwem ik tegen de stroom in. Ik vind dit niet goed.
          Voor mij is dit over the top, overdone. Het wordt een schilderij, te vlak en te onnatuurlijk.
          Ik denk dat je tot betere, lees natuurlijkere, resultaten zou komen met exposure blending.
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

          Comment


          • #6
            Re: 1° HDR in show case

            Ik begrijp sommige forumleden niet meer. Hoe kan je deze bewerking nu goed vinden. De compositie en onderwerp zijn zeer goed gekozen. Maar de HDR-bewerking is ronduit slecht uitgevoerd. Neem nu die halo-rond het dak en die zwarte vlekken...dat is een gevolg van foute instellingen tijdens het tonemappen. Ook zie ik nog een sensorvlek en dat is imho not-done in de showcase
            Mijn advies aan emile: probeer eens andere settings uit bij het tonemappen.
            (PS: voor alle duidelijkheid: ik ben een fan van (goed uitgevoerde) HDR's)
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #7
              Re: 1° HDR in show case

              of het nu hdr is of een foute hdr mij maakt het niet uit
              ik vind het allezins een heel geslaagde bewerking en heel sterk het nodigt uit om naar te kijken en da moet het zijn nie meer of nie minder
              knap
              grtz tweetty
              bd0379be

              Comment


              • #8
                Re: 1° HDR in show case

                Lijkt me een mooie foto.
                Jammer van de bewerking.
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: 1° HDR in show case

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  Ik begrijp sommige forumleden niet meer. Hoe kan je deze bewerking nu goed vinden. De compositie en onderwerp zijn zeer goed gekozen. Maar de HDR-bewerking is ronduit slecht uitgevoerd. Neem nu die halo-rond het dak en die zwarte vlekken...dat is een gevolg van foute instellingen tijdens het tonemappen. Ook zie ik nog een sensorvlek en dat is imho not-done in de showcase
                  Mijn advies aan emile: probeer eens andere settings uit bij het tonemappen.
                  (PS: voor alle duidelijkheid: ik ben een fan van (goed uitgevoerde) HDR's)
                  Ik moet me hier bij aansluiten. Het is net iets teveel van het goede. Er zitten zeker sterke delen in deze plaat, maar de fouten doen hem de das om. Jammer.
                  Niet geschoten is altijd mis

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1° HDR in show case

                    Schitterend!!
                    Ik ben het ook aan het uitvogelen maar zoals dit heb ik het nog niet zo ver gebracht
                    Nogmaals heel mooi!

                    Grtz, Jan
                    Canon G1X, G7

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1° HDR in show case

                      Zoveel mogelijk foutjes trachten bij te werken en ziehier een bravere versie
                      Dank aan zij die me raad en tips gaven
                      Zwarte vlek enhalo weggewerkt. Sensorvlek niet gevonden



                      grtz
                      E1000
                      Last edited by emile; 29 maart 2009, 22:19. Reden: Uitleg vergeten bij te voegen.
                      Nikonspul

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1° HDR in show case

                        ik ben nog steeds fan van het schilderij. Die halo's waren me ook opgevallen, maar is door het extreme bewerken een normale zaak en niet zo storend om de foto af te breken als not-done. Zo blijkt maar eens dat smaken enorm kunnen verschillen.

                        Edit : Bij je tweede is er ook wat van die Halo te zien
                        Last edited by powerkiller; 29 maart 2009, 22:59.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1° HDR in show case

                          De beste HDR foto's zijn die waarbij de HDR niet opvalt. HDR is in wezen bedoeld om alle details op een zo natuurlijk mogelijke manier weer te geven. Met HDR kan men dichtgelopen schaduwpartijen en/of overbelichte, uitgebrande delen vermijden. De tonemapping die men toepast op de bekomen HDR is er vaak over en vaak blijft daardoor alleen het effect over. Dergelijke HDR foto's geven in het begin een "whaw" gevoel maar het gaat na een tijdje vervelen omdat het dikwijls "overdone" is door onnatuurlijke kleuren, over-gedramatizeerde wolkenluchten, ...
                          Deze foto is imo daarvan een typisch voorbeeld: van een oorspronkelijk vrij gewone, goede foto probeert men door toevoeging van HDR + tonemapping betere of uitstekende foto te maken.
                          mijn foto's: www.reneheylen.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1° HDR in show case

                            Yep, smaken verschillen.
                            Wat voor iemand ( mooi is ) is voor de andere juist weer lelijk en omgekeerd.
                            Gelukkig maar want anders had iedereen het zelfde schilderij aan zijn muur of reed er maar één soort wagen door de straten. Erger nog, alleen de blondjes kwamen aan hun trekken en de donkerharigen konden terug naar het klooster.
                            Nikonspul

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1° HDR in show case

                              Smaken verschillen, toch vind ik de tweede echt wel beter! Hier had je echter niet zoveel (uiteenlopende) reacties op gekregen als op de eerste.
                              Niet geschoten is altijd mis

                              Comment

                              Working...
                              X