Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief voor Nikon D700

    Hallo,

    Ik heb zonet de nikon D700 besteld, de man aan de telefoon vroeg me welke objectieven ik had om te zien of ze op de D700 passen.
    Ik heb een nikkor 50mm en daarvan zei hij dat die zeker paste, maar hij zei me dat mijn nikkor 18-200mm niet zou passen omdat het een DX is. Wat ik wel jammer vind, want vind dit een super veelzijdige lens. Kan iemand me zeggen of dit zo is?

    En indien dit zo is, welke lens (liefst n vergelijkbare) zou ik dan best kopen?
    Liefst met optische stabilisator.

    Alvast bedankt,

    Sophie

  • #2
    Re: Objectief voor Nikon D700

    Hallo Sophie,

    je kan vanaf nu enkel FF lenzen gebruiken, dus idd geen DX lenzen.
    Maar zo'n topcamera verdient eigenlijk toplenzen.
    Ik denk dat je het volle potentieel niet gaat benutten met eender welke megazoom.
    Ik zou dus voor een goede (lichtsterke) standaardzoom gaan, bijv; Nikon 24/28-70 f2.8 of bij minder budget een tweedehandse Nikon 35-70 f2.8. De tamron 28-70 f2.8 of Sigma 24/70 f2.8 zijn ook goedkopere lenzen die (meestal) goede commentaren krijgt .
    Bij Sigma moet je wel goed testen of je een scherp exemplaar hebt.
    Scherpte, vervorming en resolutie zijn meestal veel beter dan de megazooms
    Als je toch een megazoom wil is er de Tamron 28/300 met vibratiereductie.
    ik denk zelfs dat dat samen met de Sigma 28/200 de enige megazooms voor FF van Nikon zijn. Deze laatste is echter echt geen partij voor de D700.

    mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Objectief voor Nikon D700

      Jozef,

      Dankjewel voor je reactie, hier heb ik zeker veel aan, ik zal de verschillende lenzen s opzoeken!
      Super van je. Ik had natuurlijk al mijn centjes gespaard voor deze super camera en ging ervan uit dat mijn objectieven wel zouden passen.

      Misschien moet ik inderdaad s kijken bij de tweedehands, want zoals je zegt het zou jammer zijn als ik mijn nieuwe camera niet op zijn volle zou kunnen benutten!

      Nog s hartelijk bedankt,
      Groetjes Sophie

      Comment


      • #4
        Re: Objectief voor Nikon D700

        Oorspronkelijk geplaatst door phietje Bekijk bericht
        Jozef,

        Dankjewel voor je reactie, hier heb ik zeker veel aan, ik zal de verschillende lenzen s opzoeken!
        Super van je. Ik had natuurlijk al mijn centjes gespaard voor deze super camera en ging ervan uit dat mijn objectieven wel zouden passen.

        Misschien moet ik inderdaad s kijken bij de tweedehands, want zoals je zegt het zou jammer zijn als ik mijn nieuwe camera niet op zijn volle zou kunnen benutten!

        Nog s hartelijk bedankt,
        Groetjes Sophie
        Het is jammer dat je dit niet van te voren heb bekeken, er is nog geen man over boord maar toch.

        Mijn advies zou zijn, koop niet te snel verschillende lenzen, er kan er maar eentje op de camera zitten en dat moet dan wel de juiste zijn.

        Met de 50mm kun je ook al aan de slag.
        Vroeger kochten we een SLR ook met deze standaardlens.
        Met een beetje naar voren en een beetje naar achteren te lopen waren we ook aan het zoomen alleen deden we dit toen met onze benen.

        Breng veel geduld op met het kopen van een nieuwe lens.
        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: Objectief voor Nikon D700

          Oorspronkelijk geplaatst door phietje Bekijk bericht
          Hallo,

          ...maar hij zei me dat mijn nikkor 18-200mm niet zou passen omdat het een DX is. Wat ik wel jammer vind, want vind dit een super veelzijdige lens. Kan iemand me zeggen of dit zo is?
          Kleine correctie, strikt genomen is dit niet juist !!
          Je kan steeds de auto-DX crop functionaliteit gebruiken. Het bruikbare megapixel oppervlak daalt weliswaar naar 6 Megapixels door deze crop ipv 12Mp, maar met 6 Mp kan je ook prima foto's maken hoor, net zoals de D70s of de D40
          Voor gewone foto's zou je dus buiten deze beperking, perfect kunnen werken met DX lenzen in combinatie met je D700...
          ---------------------------------------------
          Nikon D750 + wat glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Objectief voor Nikon D700

            Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
            Kleine correctie, strikt genomen is dit niet juist !!
            Je kan steeds de auto-DX crop functionaliteit gebruiken. Het bruikbare megapixel oppervlak daalt weliswaar naar 6 Megapixels door deze crop ipv 12Mp, maar met 6 Mp kan je ook prima foto's maken hoor, net zoals de D70s of de D40
            Voor gewone foto's zou je dus buiten deze beperking, perfect kunnen werken met DX lenzen in combinatie met je D700...



            Toch hier nog een kleine correctie:in Dx mode zullen de bestanden nog maximaal 5.1Mp groot zijn. ( http://www.dpreview.com/reviews/nikond700/page2.asp )Te krap,echt wel,om nog deugdelijke A3's mee af te drukken,hou daar rekening mee.



            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Objectief voor Nikon D700

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Toch hier nog een kleine correctie:in Dx mode zullen de bestanden nog maximaal 5.1Mp groot zijn. ( http://www.dpreview.com/reviews/nikond700/page2.asp )Te krap,echt wel,om nog deugdelijke A3's mee af te drukken,hou daar rekening mee.



              Walter
              Euhm, 6 .. 5.1 ja, idd
              Voor A3'tjes is dit een beetje weinig, maar voor gewone foto's gaat dit prima
              Nu, wou er gewoon de statement in deze thread op wijzen, da je DX lenzen wél kunt gebruiken op een D700, maar gewoon niet tot zijn volledig "potentieel"..
              ---------------------------------------------
              Nikon D750 + wat glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Objectief voor Nikon D700

                Bedankt iedereen voor jullie super nuttige tips! Ik hou er zeker rekening mee,
                groetjes Sophie

                Comment


                • #9
                  Re: Objectief voor Nikon D700

                  Met 5.1 Mpixel kan je volgens mij wel een A3 formaat vullen.

                  Heb vroeger met men Nikon D1 (2.7 mpixel (ongeveer de helft van 5.1)) verschillende A4 uitgeprint met perfect resultaat tot gevolg.

                  Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
                  Euhm, 6 .. 5.1 ja, idd
                  Voor A3'tjes is dit een beetje weinig, maar voor gewone foto's gaat dit prima
                  Nu, wou er gewoon de statement in deze thread op wijzen, da je DX lenzen wél kunt gebruiken op een D700, maar gewoon niet tot zijn volledig "potentieel"..
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectief voor Nikon D700

                    Wat er wel bestaat op FF is de nikon Af-s 24-120 VR. Een beetje vergelijkbaar van kwaliteit met de 18-200.
                    Een ideale alround lens, maar heeft natuurlijk de kwaliteit niet van een 24-70.

                    Met je 50 Af-D lens kom je ook al een heel eind.

                    Oorspronkelijk geplaatst door phietje Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Ik heb zonet de nikon D700 besteld, de man aan de telefoon vroeg me welke objectieven ik had om te zien of ze op de D700 passen.
                    Ik heb een nikkor 50mm en daarvan zei hij dat die zeker paste, maar hij zei me dat mijn nikkor 18-200mm niet zou passen omdat het een DX is. Wat ik wel jammer vind, want vind dit een super veelzijdige lens. Kan iemand me zeggen of dit zo is?

                    En indien dit zo is, welke lens (liefst n vergelijkbare) zou ik dan best kopen?
                    Liefst met optische stabilisator.

                    Alvast bedankt,

                    Sophie
                    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectief voor Nikon D700

                      Ik vraag me af of die lenzen van Tamron even goed zijn als lenzen van Nikon. Heb hier geen ervaring mee, ze zijn zoveel goedkoper of zou het enkel het merk Nikon zijn dat je dan betaalt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectief voor Nikon D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door phietje Bekijk bericht
                        Ik vraag me af of die lenzen van Tamron even goed zijn als lenzen van Nikon. Heb hier geen ervaring mee, ze zijn zoveel goedkoper of zou het enkel het merk Nikon zijn dat je dan betaalt?
                        Er is hier al veel over geschreven; voor kwaliteit zal je betalen.
                        Zowel optisch als mechanisch (duurzaamheid) is er een verschil.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectief voor Nikon D700

                          Ik heb een Nikon D3 en werk met zeer grote tevredenheid met de Tamron 28-75 f/2.8
                          De vergelijkbare Nikkor 24-70 f/2.8 kost 5 bijna 5 keer zoveel maar is zeker geen 5 keer beter . . . Er is natuurlijk verschil in bouwkwaliteit, de nikkor focust sneller maar het resultaat qua eindresultaat, de foto dus, zal weinig of geen verschil geven. Deze 28-75 van Tamron is wel één van Tamron's succes verhalen.
                          Last edited by Franciskine; 29 maart 2009, 18:46.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectief voor Nikon D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door phietje Bekijk bericht
                            Ik vraag me af of die lenzen van Tamron even goed zijn als lenzen van Nikon. Heb hier geen ervaring mee, ze zijn zoveel goedkoper of zou het enkel het merk Nikon zijn dat je dan betaalt?
                            Ik vind het ook spijtig dat blijkbaar niemand ze eens naast elkaar wil testen (met indentieke foto's, zelfde omgeving zelfde omstandigheden) en eens echt wil weerleggen hoeveel beter een duur objectief dan wel is. Ik heb het al eens aan meerdere Nikon fanaten laten horen maar niemand wil er aan, ik vraag me dan wel af zouden de verschillen dan zo klein zijn.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectief voor Nikon D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Ik vind het ook spijtig dat blijkbaar niemand ze eens naast elkaar wil testen (met indentieke foto's, zelfde omgeving zelfde omstandigheden) en eens echt wil weerleggen hoeveel beter een duur objectief dan wel is. Ik heb het al eens aan meerdere Nikon fanaten laten horen maar niemand wil er aan, ik vraag me dan wel af zouden de verschillen dan zo klein zijn.
                              Laat ik het zo stellen, de prijs op zich verantwoordt het kwaliteitsverschil niet. . . alleen, als je echt het beste wil . . . moet je voor de Nikkor kiezen.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X