Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon interne focus en interne zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon interne focus en interne zoom

    Van de 100mm Macro weet ik dat die intern focust (dus niet langer wordt) en de 17-40 heeft een interne zoom, zijn er nog zo'n lenzen voor Canon vatting ?

  • #2
    Re: Canon interne focus en interne zoom

    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Van de 100mm Macro weet ik dat die intern focust (dus niet langer wordt) en de 17-40 heeft een interne zoom, zijn er nog zo'n lenzen voor Canon vatting ?
    Veel te lange lijst om op te noemen. De meeste van de duurdere Canon lenzen hebben IF en/of interne zoom (als het geen primes zijn uiteraard).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon interne focus en interne zoom

      De betere lenzen hebben wel internal focus, maar daarvan zijn er toch heel wat die toch in lengte veranderen tijdens het zoomen.

      De 16-35 wordt aan de buitenkant bijvoorbeeld niet langer of korter, maar het frontelement zie je toch verder naar binnen gaan tijdens het zoomen (ik dacht dat dat zo ook was bij de 17-40 f4 L?).

      De 70-200 lenzen blijven dezelfde lengte behouden over het hele zoombereik, maar bij de meeste andere zoomlenzen zie je aan de buitenkant wel dat er aan de zoomring gedraaid wordt.

      De 24-70 is zelfs een "raar geval", die is op 70mm korter dan op 24mm, maar de 24-105 zoomt dan weer zoals je van de meeste zoomlenzen zou verwachten...

      Als je alleen maar lenzen wil met een intern zoommechanisme, dan zal je wel een redelijk bereik moeten missen, want in het bereik van de 17-55 / 24-70 / 24-105 zal je geen enkele lens kunnen vinden die niet in lengte verandert tijdens het zoomen, en de goedkopere veranderen dan ook nog in lengte tijdens het scherpstellen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon interne focus en interne zoom

        Dus hebben we al :

        interne zoom :
        16-35
        17-40


        interne focus :
        100 Macro
        24-70
        24-105

        interne zoom EN focus:
        10-22 (over het hoofd gezien, en ik heb die nochtans)
        70-200 (in al zijn variaties)

        Comment


        • #5
          Re: Canon interne focus en interne zoom

          IF (heb ik, dus weet ik):

          28f1.8
          85f1.8
          100f2.8
          200f2.8L
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment

          Working...
          X