Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

    Dag BD-ers,

    Ik zit met een vraag,ik heb een voorstel gekregen om mijn Canon 500mm aangekocht in oktober 2007(in Nederland en dus geen garantie meer) te ruilen tegen een Sigma 300-800mm waar nog een half jaar garantie op is.

    Waarom ik het eventueel zou willen doen?

    Het bereik en de zoomfunktie

    Waarom ik het niet zou doen?

    De IS funktie en het gewicht,met de Canon kan je nog deftige foto's maken uit de hand.
    Ik weet dat mijn lens volledig in orde is.

    De reden die de andere persoon opgeeft om te ruilen is zijn slechte rug.

    Nu komt natuurlijk mijn vraag, wat zou U doen?
    En vooral ,waarom wel en waarom niet?

    grts.
    Ronald
    Last edited by The digital hunter; 27 maart 2009, 07:02.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

    Waarom niet, wel de vorige eigenaar heeft last van zijn rug door het gewicht van dat beestje
    Bijna 6 kilo
    Tegenover uw 500 scheelt dat bijna de helft (2/3)
    En schiet jij uit de losse hand hiermee jawade
    Straks ben jij de rug patient met zo een lensje uit de losse hand fotograferen

    Weet niet maar die F4 tegenover de 5.6, ben je dan niet beter af met een 1..4 convertor ?????

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

      Die Sigma is natuurlijk ook wel iets speciaals. Waarom wissel je niet eens eerst met een week bedenktijd, zodat je kan zien of het je aanstaat...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

        Ik weet niet meer wie het was... maar iemand van het forum (dacht ik toch) heeft 'em na een tijdje toch ook weggedaan. Niet alleen omdat ie zo zwaar is, maar ook (en misschien vooral) omdat ie zo 'onhandelbaar' is. Het is een immens ding, in de schuiltent is ie bijna onbruikbaar en onopvallend kan je deze mastodont ook al niet noemen...
        Op 800mm is de aller-miniemste beweging de oorzaak van een pak bewegingsonscherpte...
        Maar het blijft een schitterend objectief met een adembenemend zoombereik...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

          Mijn ervaring is dat Sigma best wel goede lenzen maakt, maar om een of andere reden kom ik vroeg of laat telkens weer terecht bij een "echte Canonlens" die altijd net iets beter presteert dan een Sigma of Tamron.

          Met die 500mm + 1,4x tc kom je ook al wat dichter in de buurt van de 800mm, en je behoudt het voordeel van de beeldstabilisatie en de Canon is ook beter bestand tegen wat regendruppeltjes (ik denk niet dat de Sigma spatwaterdicht is).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

            Als het je niet lukt om met 500mm vogelfoto's te maken dan zal het ook niet lukken met 800mm , bereik is mooi maar niet zaligmakend .
            Ik gebruik zelf de 500mm veel in combinatie met een 1.4x en dat geeft toch ook een aardig bereik, met zo'n lengtes is het nooit eenvoudig .
            Ik kan maar één voordeel bedenken bij die Sigma en dat is de zoom die heel erg handig kan zijn om je object te zoeken.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

              Ik zou mijn 500mm Canon nooit ruilen voor een Sigma......... never !!!! never !!!
              Je hebt met uw 500 +1.4 extender ook 700mm en een veeeeel betere kwaliteit.
              Nog een voordeel... ik heb eens problemen gehad met een spik splinter nieuwe 50D en de eerste vraag bij de dealer was welke lenzen gebruik je. Indien je geen Canon lenzen gebruikt zijn ze heel wat minder geneigd tot omwisselen. Ik kreeg dus zonder probleem een nieuwe 50D. Dit had niet zo geweest indien ik andere lenzen had gebruikt.

              De 500mm F4 is na enige oefening gewoon een superlens?

              Groeten,

              Rudy

              www.vogelsvanbelgie.be
              Mvg,
              Rudy
              www.vogelsvanbelgie.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                De foto's die ik gezien heb van mensen met een 300-800 zijn fenomenaal. Heerlijk scherp, mooie kleuren en contrast, prima bokeh.
                Maar zulke foto's heb ik ook al gezien van de Canon.
                Je moet zelf weten wat voor jou 't belangrijkste is hé.
                Die Sigma kan je niet gebruiken voor shots uit de hand (dus IS zal je niet missen), niet voor shots uit de auto (te lang) en je wilt er ook geen kilometers mee lopen (gewicht). Ga je met 't vliegtuig op fotoreis dan wordt 't ook problematisch om 'm mee te nemen vanwege afmeting en gewicht.
                Het is ook een objectief waarvoor je de tijd zal moeten nemen om te leren kennen.
                Anderzijds, als je met de Canon + 1.4 TC nog mm te kort komt dan moet je leren hoe je dichterbij kan (camouflage).

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                  Natuurlijk is de zoom mogelijkheid van 300 tot 800 ook een voordeel
                  Zodanig dat je niet direct van lens moet wisselen omdat je anders te weinig op de foto hebt van het onderwerp of te dicht bij staat.
                  Spatwaterdicht als dat belangrijk is voor U zou ik toch al wat meer twijfelen.
                  En de opmerking van RDB enT.Trapper als je te kort komt met je 500 dan inderdaat beter om camoflage te gaan gebruiken
                  Weet het dat wij U nu doen twijfelen maar zoals crispi melde probeer eerst een uit
                  en dan zal je zelf snel merken of je er voordeel mee uithaalt met het zoom objectief tegenover de prime.
                  Niks over de merknamen want ze maken beide heel goede lenzen


                  Edit woehahahaha was even aan het rekenen omdat ik een olympus heb is de crop alles x2,
                  straks kan ik de engelsen gaan begluren vanuit Calai's tot in Londen Eye 600x1600
                  Last edited by Johnny K; 28 maart 2009, 11:45.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                    Dag mede BD-ers,

                    Om te beginnen,hartelijk bedankt voor Uw reaktie's
                    Ik heb er nog eens goed,allee t'is te zeggen slecht over geslapen
                    en ik ga zoals mijn vrouwke zegt mijn goed verstand laten werken(voor zover ik dat natuurlijk heb)
                    Ik heb besloten om trouw te blijven aan mijn merk en dus de canon te houden.
                    Wat de doorslag gegeven heeft?
                    De IS,het gewicht ,de kwaliteit en ook het feit dat ik weet dat mijn lens volledig in orde is.
                    Iets wat ik natuurlijk van de aangeboden lens nog moet afwachten.
                    Voor dat ik aangevallen wordt door Sigma liefhebbers.
                    Ik heb zelf de 150mm macrolens en de 12-24mm breedhoek en de 50-500mm (maar die staat nu wegens dubbel gebruik te koop)en ben daar zeer te vreden over

                    Dus nogmaals bedankt

                    Ronald
                    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Ik weet niet meer wie het was... maar iemand van het forum (dacht ik toch) heeft 'em na een tijdje toch ook weggedaan. Niet alleen omdat ie zo zwaar is, maar ook (en misschien vooral) omdat ie zo 'onhandelbaar' is. Het is een immens ding, in de schuiltent is ie bijna onbruikbaar en onopvallend kan je deze mastodont ook al niet noemen...
                      Op 800mm is de aller-miniemste beweging de oorzaak van een pak bewegingsonscherpte...
                      Maar het blijft een schitterend objectief met een adembenemend zoombereik...
                      Greetz, Kariboe
                      Je kan ook een schuiltent met een 2de terrastent erachter zetten ;-))
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                        Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                        Dag mede BD-ers,

                        Om te beginnen,hartelijk bedankt voor Uw reaktie's
                        Ik heb er nog eens goed,allee t'is te zeggen slecht over geslapen
                        en ik ga zoals mijn vrouwke zegt mijn goed verstand laten werken(voor zover ik dat natuurlijk heb)
                        Ik heb besloten om trouw te blijven aan mijn merk en dus de canon te houden.
                        Wat de doorslag gegeven heeft?
                        De IS,het gewicht ,de kwaliteit en ook het feit dat ik weet dat mijn lens volledig in orde is.
                        Iets wat ik natuurlijk van de aangeboden lens nog moet afwachten.
                        Voor dat ik aangevallen wordt door Sigma liefhebbers.
                        Ik heb zelf de 150mm macrolens en de 12-24mm breedhoek en de 50-500mm (maar die staat nu wegens dubbel gebruik te koop)en ben daar zeer te vreden over

                        Dus nogmaals bedankt

                        Ronald
                        Wijs!!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                          Ik zou mijn 500mm Canon nooit ruilen voor een Sigma......... never !!!! never !!!
                          Je hebt met uw 500 +1.4 extender ook 700mm en een veeeeel betere kwaliteit.
                          Nog een voordeel... ik heb eens problemen gehad met een spik splinter nieuwe 50D en de eerste vraag bij de dealer was welke lenzen gebruik je. Indien je geen Canon lenzen gebruikt zijn ze heel wat minder geneigd tot omwisselen. Ik kreeg dus zonder probleem een nieuwe 50D. Dit had niet zo geweest indien ik andere lenzen had gebruikt.
                          Lijkt mij zever in pakskes maar allé...
                          Alsof het gebruik van 3rd party lenzen je garantie gaat doen vervallen...
                          En of je vééél betere kwaliteit gaat hebben met die canon + TC wil ik ook nog bezien.

                          Die 300-800 is gewoon een lens waar je mee moet leren werken volgens mij (net zoals bij alle speciale lenzen - en 800mm ìs speciaal) en waar je al helemaal niet zonder statief mee moet gaan beginnen (die 500mm trouwens ook niet eigenlijk).
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                            Die 300-800 is gewoon een lens waar je mee moet leren werken volgens mij (net zoals bij alle speciale lenzen - en 800mm ìs speciaal) en waar je al helemaal niet zonder statief mee moet gaan beginnen (die 500mm trouwens ook niet eigenlijk).
                            Ik schiet nogthans 90% met m'n 500 + 1.4x op een monopod of rijstzak hoor, een statief is zeker geen must , met 800mm zonder IS zal dat niet lukken denk ik...
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ik schiet nogthans 90% met m'n 500 + 1.4x op een monopod of rijstzak hoor, een statief is zeker geen must , met 800mm zonder IS zal dat niet lukken denk ik...
                              Ja via rijstzak of monopod gaat dat ook uiteraard hé, maar ik bedoel maar dat je met zulke lenzen niet uit de hand moet gaan schieten.
                              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                              Comment

                              Working...
                              X