Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed boek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed boek

    Mijn eerste post, dus ook commentaar op het posten zelf is van harte welkom.

    Ik ben op zoek naar een fotografieboek en ik vind het erg lastig om een keuze te maken , er is namelijk heel veel ... Bij de meeste boeken krijg in het idee dat ze alleen de basis uitleggen en daarvan weet ik (zeker in theorie) het meeste wel, alhoewel ik mezelf nog wel echt als een beginner zie! Andere boeken zijn weer zo professioneel, dat ze in mijn ogen te diep op de materie in gaan.
    Om een idee te krijgen wat ik zoek. Ik heb sinds dec. '08 een Sony Alfa 300 met een Sigma 18-200 lens (daarvoor nog een analoge Canon 300V met 28-200 lens).
    Om een indruk te krijgen van wat ik wel en niet weet:
    - Scherptediepte snap ik en weet ik redelijk toe te passen.
    - Van wit-balans snap ik de theorie, maar dit vind ik in de praktijk erg lastig.
    - Ik weet wat een histogram is maar dan houdt het op.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een Nederlands-talig boek. Iemand enig idee en/of goede suggesties?

    Alvast bedankt,
    Bastiaan

    PS: Zo nu proberen mijn eerste foto's in de beginnershoek te krijgen.

  • #2
    Re: Goed boek

    'k weet niet of het duo boeken van Scott Kelby in het Nederlands vertaald zijn. Ik vind die anders wel heel leerrijk.
    Maarten
    Canon 40D + en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Goed boek

      Bryan Peterson:
      - Understanding Exposure
      - Learning to See Creatively

      Geen idee of die ook in het Nederlands beschikbaar zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Goed boek

        Oorspronkelijk geplaatst door zubaceye Bekijk bericht
        Bryan Peterson:
        - Understanding Exposure
        - Learning to See Creatively

        Geen idee of die ook in het Nederlands beschikbaar zijn.
        Dit is een goede tip ( engelstalig)

        Comment


        • #5
          Re: Goed boek

          Oorspronkelijk geplaatst door zubaceye Bekijk bericht
          Bryan Peterson:
          - Understanding Exposure
          - Learning to See Creatively
          Zijn ook beschikbaar als pdf
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: Goed boek

            Oorspronkelijk geplaatst door maarten77b Bekijk bericht
            'k weet niet of het duo boeken van Scott Kelby in het Nederlands vertaald zijn. Ik vind die anders wel heel leerrijk.
            Even op bol.com zitten kijken:
            Ik denk dat je van Kelby "the digital photgraphy book" en "Volume 2" hiervan bedoelt, klopt dit?
            Er bestaat ook in het Nederlands van Kelby een duo:
            "Scott Kelby over digitale fotografie" en "deel 2". Aangezien de titel en de kaft anders is vraag ik me af of dit dezelfde boeken zijn. Ik heb op internet gezocht maar kan van deze geen originele titels vinden (tenzij dhr. Kelby ook in het Nederlands schrijft ).
            Iemand enig idee??

            Comment


            • #7
              Re: Goed boek

              Ook de boeken van Joan Staels , die ondermeer gebruikt worden bij Syntra, zijn uitstekend. Je vindt ze op DFONLINE. Voor €25.- per stuk zeker geen miskoop.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Goed boek

                Oorspronkelijk geplaatst door maarten77b Bekijk bericht
                'k weet niet of het duo boeken van Scott Kelby in het Nederlands vertaald zijn. Ik vind die anders wel heel leerrijk.
                Zijn bij standaard boekhandel verkrijgbaar in het nederlands.

                Comment


                • #9
                  Re: Goed boek

                  Voor beginners kan ik Joan Staels ook aanraden .
                  Michael Freeman heeft ook interessante boeken, ook vertaald naar NL.
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed boek

                    ziet er een goed boek uit van uit van Joan Staels net eentje besteld namelijk het eerste gedeelte ... thanks
                    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed boek

                      TomAng - onder andere 'het complete fotografieboek' kan ik je aanraden. of Scott Kelby's Digitale fotografie boek.
                      "Why fake it, when you can create it"

                      Comment

                      Working...
                      X