Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

    Wie weet raad...

    Ik heb een Canon 30D met lens Canon EF 70-200 1:2.8 L IS USM. Tot op heden een prima combinatie en mooie scherpe foto's. Een tijd geleden kocht ik er de Canon extender EF 2x bij en toen zat ik met een probleem. Tot op dit ogenblik heb ik, met deze combinatie,nog geen enkele haarscherpe foto kunnen nemen. De AF werkt wel, maar mi. niet goed genoeg. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, maar ik weet begot niet wat. Heeft iemand er ervaring mee?

    Dank bijvoorbaat en groeten,
    Digiwill.
    Groetjes, Willy

  • #2
    Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

    Een 2x extender hoort niet op een zoomlens. Alleen op goeie primes (en dan nog..)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Een 2x extender hoort niet op een zoomlens. Alleen op goeie primes (en dan nog..)
      en er zijn gerenomeerde winkels die het blijven verkopen met de uitleg het werkt, ik spreek uit ondervinding, en het werkt niet( goed) omdat je een 2.8 hebt wel, maar veeeel trager(hunten)
      op een 100-400 met 1.4 ext helemaal niet(en die winkel zei van wel)
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

        Een 70-200 + 2x TC is geen goede combinatie, er zijn maar heel weinig objectieven die met een 2x TC nog redelijk presteren (en dat zijn meestal vrij dure primes).
        Ik heb ook ooit een 2x TC gekocht, en die heb ik heel snel weer terug verkocht omdat ik er niet veel mee kon aanvangen...

        Met een 1,4x TC werkt een 70-200 f2,8 nog vrij redelijk, maar de AF wordt toch al trager, en de scherpte is ook wat minder.

        @Frie01:
        Met een 100-400 + 1,4x tc heb je alleen nog AF bij de "1D" serie, alleen op het centrale AF-punt (en dat werkt vrij goed, toch op mijn 1D MKIII).

        Het is blijkbaar een probleem dat lang niet alle verkopers op de hoogte zijn van de verschillende mogelijkheden, en daarom krijg je niet altijd het juiste advies.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

          @Frie01:
          Met een 100-400 + 1,4x tc heb je alleen nog AF bij de "1D" serie, alleen op het centrale AF-punt (en dat werkt vrij goed, toch op mijn 1D MKIII).

          Het is blijkbaar een probleem dat lang niet alle verkopers op de hoogte zijn van de verschillende mogelijkheden, en daarom krijg je niet altijd het juiste advies.
          Bart, ik snap niet dat je de "gerenomeerde" verkopers of winkels die dit doen door de vingers ziet, we zijn hier met veel centen bezig
          zij zouden beter moeten weten, ik wist al dat mijn ext niet zou werken op mijn 100-400
          en ik sta in de beteffende winkel en ik vraag "met wetende dat het niet is" werk mijn ext op deze lens? maarja meneer dat werkt. dit kan niet!!
          van de 1D dat wist ik wel, ik doe ook wel opzoekwerk op het net, de prijs, of mijn vrouw is een probleem
          Last edited by Frie01; 26 maart 2009, 18:24.
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

            Een klein beetje opzoekwerk had je die kost toch kunnen besparen : klik

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Een klein beetje opzoekwerk had je die kost toch kunnen besparen : klik
              Hans als je mij quote, ik heb de ext zeker niet gekocht voor mijn 100-400
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                Hans als je mij quote, ik heb de ext zeker niet gekocht voor mijn 100-400


                primo, ik quote niemand hoor en secundo de link spreekt duidelijk over "Canon 70~200mm f/2.8L IS Zoom With Canon 2X Extender"

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  en er zijn gerenomeerde winkels die het blijven verkopen met de uitleg het werkt, ik spreek uit ondervinding, en het werkt niet( goed) omdat je een 2.8 hebt wel, maar veeeel trager(hunten)
                  op een 100-400 met 1.4 ext helemaal niet(en die winkel zei van wel)
                  Dat is net the point van verkopen zeker?

                  Konijnenberg gaf mij echter klare taal, top verkoopsteam.
                  Canonian

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                    Bedankt aan allen die al reageerden.
                    Het lijkt erop dat ik dus met een miskoop zit. Heb deze ext. gekocht bij Grobet in A'pen en die maakten er geen probleem van.
                    Als ik op de site van Canon bij de extenders ga kijken staat er duidelijk bij dat AF niet werkt bij F>5.6. Ik had me dus maar beter moeten voorbereiden. Zal ik volgende keer zeker doen.

                    Groeten,
                    Digiwill.
                    Groetjes, Willy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digiwill Bekijk bericht
                      Als ik op de site van Canon bij de extenders ga kijken staat er duidelijk bij dat AF niet werkt bij F>5.6. Ik had me dus maar beter moeten voorbereiden. Zal ik volgende keer zeker doen.
                      dan had je hem nog gekocht want een 70-200 met een 2x zit op f/5.6 --> dus behoud van AF op alle bodies... ze zeggen er uiteraard niet bij hoe die AF dan nog werkt maar ze liegen niet als ze zeggen dat je AF nog werkt
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                        'k denk dat ik een jaar of twee geleden exact dezelfde combi uitgeprobeerd heb, en exact dezelfde conclusie heb moeten maken als jij. Ik had helaas té hoge verwachtingen, en weet nu dat ik geen 2x extenders meer probeer op zoomlenzen, ook al zijn het L lenzen. Hoe een 1.4 zou presteren weet ik niet, maar voor die 80mm extra doe ik de moeite niet. Jammer maar helaas... al zou ik ook wat meer tele wensen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digiwill Bekijk bericht
                          Bedankt aan allen die al reageerden.
                          Het lijkt erop dat ik dus met een miskoop zit. Heb deze ext. gekocht bij Grobet in A'pen en die maakten er geen probleem van.
                          Als ik op de site van Canon bij de extenders ga kijken staat er duidelijk bij dat AF niet werkt bij F>5.6. Ik had me dus maar beter moeten voorbereiden. Zal ik volgende keer zeker doen.

                          Groeten,
                          Digiwill.
                          Heb jij die link van mij gelezen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Heb jij die link van mij gelezen?
                            Heb de link gelezen. Als ik dit niet verkeerd interpreteer is er nog hoop?! Ik ga in iedergeval nog een en ander uitproberen.
                            Groetjes, Willy

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 70-200 1:2.8 + extender ef2x

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digiwill Bekijk bericht
                              Heb de link gelezen. Als ik dit niet verkeerd interpreteer is er nog hoop?! Ik ga in iedergeval nog een en ander uitproberen.
                              Euh.... als jij aan f/11 wilt fotograferen.

                              Comment

                              Working...
                              X