Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

    Hallo,

    Leuk weetje, nieuwe macro van Tamron = 60 mm f2
    zie: http://www.tamron.de/presse/tamron-e...i-ii-macro-11/

    En nu t vraagje, een kennis heeft een lens gevonden die past op de Leica R-serie.. hun vraag is, wat mag zulks kosten bij verkoop...(vraagprijs +/-) of tips...
    Het gaat om een Angénieux zoom 70-210mm vaste 3.5....nieuw in luxe houtenkoffer met deksels en tasje.........

    Ik lees t graag, mvg

  • #2
    Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

    Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
    Het gaat om een Angénieux zoom 70-210mm vaste 3.5....nieuw in luxe houtenkoffer met deksels en tasje.........
    Dat beestje zou in goede staat wel eens vrij veel centjes kunnen opbrengen.
    Zelfs voor een canonian via een Leica-R - eos adapter.

    Onder voorbehoud spreek ik over 500+ euro.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

      Als ik het juist begrijp is de Tamron-lens een reïncarnatie van hun bekende 90mm f/2.8 maar dan op APS-C formaat.
      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

        Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
        Als ik het juist begrijp is de Tamron-lens een reïncarnatie van hun bekende 90mm f/2.8 maar dan op APS-C formaat.
        De nieuwe 60mm f2 macro van Tamron heeft als groot voordeel dat het focussen intern gebeurt, de lens wordt dus niet bijna dubbel zo lang als je er een 1:1 vergroting mee wil maken van een klein beestje. Daardoor heb je wat meer kans dat het beestje toch blijft zitten terwijl je scherpstelt.

        Je kan ook handmatig focussen zonder eerst een schakelaar of koppeling te moeten verzetten, dat is ook een grote verbetering. Het is dus mogelijk om automatisch scherp te stellen, en daarna kan je met de ontspanknop half ingedrukt zelf nog wat bijregelen om het juiste punt scherp te krijgen.

        En de grote diafragma-opening (f2) kan voor portretfotografie dan weer voor een heel onscherpe achtergrond zorgen (afwachten hoe die er zal uitzien, want dat is ook belangrijk).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

          Angenieux was inderdaad een soort luxe objectieven merk.
          De vraag rijst evenwel of dit soort lenzen op de huidige tweedehandsmarkt nog waardevol zijn en of je er überhaupt nog kopers voor vindt...
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

            Wel, als die nog in zijn originele doos met alles erop en eraan is, kan ik me indenken dat ze nog een verzamelwaarde heeft.

            Ik heb twee 'blote' Angénieux (alleen de lens, geen accessoires), eentje in FD, eentje in EF en die heb ik een jaar of vijf geleden aan ongeveer 250 euro elk gekocht. Nadeel is wel dat de EF voor geen meter compatibel is met digitale Canons.
            Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

              Die Angénieux is, mits in goede staat, meer dan één stuiver waard. Reken op rond de €500,- of meer, afhankelijk van de staat. Is een juweeltje die optisch zijn mannetje nog steeds staat...! Angénieux noemden ze wel eens de Leica van de armen, en moest ik dergelijk objectief vinden voor Pentax, dan twijfelde ik geen seconde...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                Die Angénieux is, mits in goede staat, meer dan één stuiver waard. Reken op rond de €500,- of meer, afhankelijk van de staat. Is een juweeltje die optisch zijn mannetje nog steeds staat...! Angénieux noemden ze wel eens de Leica van de armen, en moest ik dergelijk objectief vinden voor Pentax, dan twijfelde ik geen seconde...
                Dank je, ik vermoed, dat ik hem op Ebay mag zetten van de eigenaar.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe macrolens en Angénieux-vraagje!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  (afwachten hoe die er zal uitzien, want dat is ook belangrijk).
                  en wat hij gaat kosten !

                  En wanneer hij gaat uitkomen, want dat is voorlopig nog een vraagteken .

                  Boony
                  I would, if I could ...

                  Comment

                  Working...
                  X