Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen 80-200 & teleconverter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen 80-200 & teleconverter?

    Hallo allemaal,

    Ik heb mij recentelijk de Nikkor 80-200 2.8 AF-D aangeschaft via een mede-BD'er. Zeer tevreden van het lensje, het is nog de schuifzoom maar niks op aan te merken.
    Om wat meer bereik te hebben wegens safari en toeleggen op natuurfotografie in't algemeen, had ik mij de Kenko Pro 300 1.4x convertor aangeschaft. Getest in de winkel en zoals verwacht werkt deze combinatie feilloos op mijn D90.
    Althans, zo leek het toch, feilloos. Na deze combinatie een 2x te hebben gebruikt, ben ik een paar keer tegen volgende problemen gelopen:
    - melding ERR op het display, batterij eruit & erin en werkt terug
    - tijdens lichtmeting soms melding gekregen dat diafragma op F90 staat en ook melding LO
    - ook regelmatig gehad dat lichtmeting ineens HI sprong
    Dit alles heb ik niet voorgehad in gebruik met enkel de lens zonder converter dus die zal er wel voor iets "tussen" zitten.

    Mijn vraag is, hebben jullie al gelijkaardige problemen gehad/van gehoord? Ik vind er zo direct niet veel over terug hier op't forum.
    Moet ik mij hierover zorgen maken... handig is het in elk geval niet als je camera ineens vasthangt. Is maar een paar keer gebeurd op een aantal uur tijd maar blij ben ik er toch niet mee...
    Wat zouden jullie doen? Ik ben aan't overwegen om mij gewoon de Sigma 100-300 F4 aan te schaffen of zo. Maar dan wordt het alweer een pak duurder (de 2.8 + conv hebben mij in totaal 550€ gekost en dan moet ik er ook weer vanaf geraken uiteraard). Help aub?

    bedankt & groeten
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

  • #2
    Re: Problemen 80-200 & teleconverter?

    niemand ervaringen of tips te delen?
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

    Comment


    • #3
      Re: Problemen 80-200 & teleconverter?

      ik denk dat deze lens moeilijk werkt met een tc.
      zou mss es testen in een winkel of die het ook doet met een merkeigen tc.
      maar vrees ervoor.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Problemen 80-200 & teleconverter?

        Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
        niemand ervaringen of tips te delen?
        kan aan het objectief ligen of aan de camera.
        ik heb zelf de 80-200 draaizoom en gebruik deze ook met de Tamron 1.4 (=kenko pro 1.4) en dat werkt uitstekend. Daar kun je macro werk van topkwaliteit mee maken maar ook lange teleshots die perfec ziin.
        ik denk dat er iets mis gaat tussen de combinatie van Camera, objectief en converter
        Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

        Comment


        • #5
          Re: Problemen 80-200 & teleconverter?

          Ik heb dezelfde combinatie op een D300, en nog geen problemen opgemerkt.
          (Kenko Pro heb ik in China gekocht.)
          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

          Comment

          Working...
          X