Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma DL zoom 75-300mm (schuifzoom)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma DL zoom 75-300mm (schuifzoom)

    Zoeken op het dit onderwerp in het forum levert geen resultaat, maar dat is geen garantie dat mijn al niet eerder is gesteld.
    Ik kreeg deze lens kado, met de bedoeling hem op m'n EOS 450D te gaan gebruiken. "Ergens" op internet lees ik dat m'n bedoeling wel gestalte kan krijgen, maar dat ik dan een "chip" in de lens moet (laten) vervangen.
    Heeft iemand enig idee hoe dat zit?

  • #2
    Re: Sigma DL zoom 75-300mm (schuifzoom)

    Heb je die lens al op je 450D gezet?

    Als ze past, dan heeft ze al de juiste vatting, maar als de AF niet werkt, dan moet ze wel "gerechipped" worden (= andere firmware) om ze te laten werken op de huidige EOS modellen.

    Die ombouw kan wel even duur zijn als een recentere tweedehands 70-300 die wel werkt op je 450D.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma DL zoom 75-300mm (schuifzoom)

      Wel Bart,
      Dat heb je dan aardig goed gezien. Voor het plaatsen van een nieuwe chip vraagt men bij foto Rembrant in Maastricht 80 - 120 euronen; en dat vind ik veel te veel.
      De vatting is OK, geschikt voor EF.

      Heeft iemand een idee Wie en Waar wellicht voor minder geld zo'n stukje electronica kan plaatsen?

      Waarom zou er eigenlijk een nieuwe/andere chip op moeten? Ik leer nu eenmaal graag iets bij.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma DL zoom 75-300mm (schuifzoom)

        Oorspronkelijk geplaatst door PageMaker Bekijk bericht
        Waarom zou er eigenlijk een nieuwe/andere chip op moeten? Ik leer nu eenmaal graag iets bij.
        In die chip zit de "besturing" van de lens (AF-motor), en die komt niet meer overeen met de nieuwere camerabody's van Canon.

        Sigma maakt de lenzen zodat ze werken op bestaande camera's, maar ze weten nooit wat Canon in de toekomst zal veranderen aan het "besturingssysteem". Daardoor is het altijd mogelijk dat een Sigma-lens die je vandaag koopt niet meer werkt op een toekomstige camerabody.


        Met de eerste versie van de Sigma 18-50 f2,8 EX DC was er ook zo'n probleem, die werkte perfect op een EOS 300D, maar toen de 20D uitkwam waren er problemen met de AF als er een externe flitser werd gebruikt. Toen kon je die ook laten rechippen, maar dat was niet goedkoop.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X