Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen van air-brush tekening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen van air-brush tekening

    goedemorgen mannekes en vrouwkes
    'k em ne keer jullie raad nodig. Een vriend van mij maakt air-brush schilderijen (u weet wel... met van die verfpistoolkes). Nu zou hij graag hebben da'k daar picskes van neem. Probleem is de flits. Hoe kan ik oplossen dat het toch mooie, heldere foto's zijn zonder een flits in het schilderij. Moet er wel bij vertellen dat die schilderijen een laagje vernis hebben.
    Dank voor de respons

    Nathalie

  • #2
    Zonder de flits te gebruiken Zoek een goede belichte plaats, maar let er wel op voor geen indirect zon licht te gebruiken!

    Comment


    • #3
      dank voor uw reactie, Benjamin, dan moet ik met spots gaan werken of zo, de schilderijen hangen in een nogal donkere kamer

      Comment


      • #4
        Originally posted by Nathje76
        dank voor uw reactie, Benjamin, dan moet ik met spots gaan werken of zo, de schilderijen hangen in een nogal donkere kamer
        Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Als je het toestel dan met custom white balance afstelt, zal je wel goeie resultaten krijgen. Misschien kan je op een of andere manier off-camera flitsen met twee flitsers? Dat zou met wat fijnregelwerk ook moeten lukken. Goeie flitsfotografie bestaat er juist in de belichting zo natuurlijk mogelijk te maken. Niet eenvoudig, maar het kan wel.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Ik ben ook nogal bezig met airbrush...
          Tamelijk veel zelfs

          Digitale fotografie laat toe om veeeeeeel foto's te maken, maar goed .

          Ik ga als volgt te werk:

          Meestal werk ik op wheelcovers van 4X4 voertuigen, welke dus ook voorzien zijn van eeen glanzende vernislaag.
          Je kan bvb foto's maken van de werken, VOORALEER de vernislaag erop komt.
          MAAR, de vernislaag laat de tekening beter tot uiting komen EN men mag gerust zien dat het kunstwerk "glanst".
          Temeer omdat een oppervlak dat slecht gevernist is, een "appelsien-effect" vertoond, oftewel veel stof bevat.
          Men mag dus gerust een "strakke" weerspiegeling zien!

          Ik leg mijn werken plat, op de grond, overdag. Als je ze recht zet krijg je teveel weerspiegelingen van je huis, bomen, enz.
          Als je ze vlak legt heb je hoogstens wat wolken, en jezelf.
          Indien de omstandigheden het niet toelaten om buiten te fotograferen, neem ik foto's met flits, en kies ik foto's waar de weerkaatsing van het flitslicht niet in het "onderwerp" van de tekening zit.
          In bijlage een foto van een eskimo en een Malamute, de flits zit linksonder, "buiten" het onderwerp,.
          In photoshop "kloon" ik dan het flitslicht weg.
          Ik kan later nog wel eens wat werken posten, waar meer dan weerkaatsing aanwezig is, maar die enkel aangeven dat het kunstwerk mooi glanzend is.
          Voor schilderijen is het veel gemakkelijker, maar zodra je kunstwerken achter glas moet fotograferen, wordt het inderdaad "tricky".
          Maar de boodschap is: Neem veel (gratis) foto's en experimenteer !
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Hier zie je een cover, buiten getrokken

            Groetjes
            Lukathi (alias "Velu" in de airbrushwereld )

            Groetjes

            Lukathi

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lukathi
              Hier zie je een cover, buiten getrokken
              Hihi je voet staat er op.
              Nice job, Velu - je bent een artiest.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Dank U Pieter

                Oooh ja...Mijn voet...
                Ik was nog vergeten te zeggen dat ik de foto's in photoshop "selecteer", meer bepaald de "kunstwerken" "isoleer" van de achtergrond en dan op een meer passende achtergrond plaats.
                Oftewel maak ik een compositie van een aantal werken, die ik laat afdrukken op posterformaat. (handig om mee te nemen naar exposities en beurzen).

                Want zeg nu zelf.... zo'n gazon staat echt niet bij die American Staff's... eerder een koppel koeien !??

                Groetjes
                Lukathi
                Groetjes

                Lukathi

                Comment


                • #9
                  Thx voor de informatie Lukathi, ik ga het zeker eens uitproberen.
                  Btw schone kunstwerken, hopelijk ga je er in de toekomst nog meer posten zodat we van uw werk op de hoogte blijven.
                  Als ik die van mijn vriend ooit eens op het net krijg zal ik ze eens doorsturen

                  Comment


                  • #10
                    Dank je Nathje...

                    Probeer ook eens foto's te nemen terwijl je het toestel gewoon boven het (vlakke) kunstwerk houdt.
                    Met gestrekte armen hou je dus het toestel voor je uit en richt op het werk... zodoende sta je erzelf minder "op"

                    Kwestie van te proberen tot je kunstwerk er helemaal op staat.

                    Groetjes
                    Lukathi
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment

                    Working...
                    X