Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

    Sigma kondigde deze nieuwe lens aan begin maart.
    Ik was net van plan de andere 10-20 aan te schaffen maar vraag me af wat de richtprijs van deze lens zal zijn. Lichtsterk over het ganse bereik dus waarschijnlijk kostelijk.
    Iemand hier al iets van vernomen?
    Kamera express in NL wist me nog niets hierover te vertellen, ik had ze gemaild.
    Nikon D300s

  • #2
    Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

    Hm nee, alle searches op google geven hetzelfde artikel. De officiële press release dus.. We zullen nog even moeten wachten. Ik gok wel op 500/600 euro?
    http://www.mathijsdelva.be
    http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

      Ik heb bij de 'oude' 10-20 de mindere lichtsterkte nooit als een minpunt ervaren.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik heb bij de 'oude' 10-20 de mindere lichtsterkte nooit als een minpunt ervaren.
        Nee maar bij de aanschaf van een nieuwe...
        Voor 200€ meer zou ik nog wel de lichtsterke willen aanschaffen, zeker voor interieur wel interessant.
        Ik zou'em wel graag asap hebben, misschien dat ik toch de "oude" aanschaf dan.

        Laat dat lang op zich wachten, een press release en officiële verkoop? Iemand een idee?
        Nikon D300s

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

          Dit objectief verwacht men rond october/november, er zijn nog geen prijzen bekend.
          Maar een f/3.5 vind ik nu niet geschikt voor binnen te fotograferen.
          Filtermaat = 82mm!


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

            Oorspronkelijk geplaatst door Zim Bekijk bericht
            Voor 200€ meer zou ik nog wel de lichtsterke willen aanschaffen, zeker voor interieur wel interessant.
            Dat doe je toch van statief en wat maakt dan de lichtsterkte nog uit?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

              De lichtsterkte is bij zo'n superbreedhoek gewoonlijk minder belangrijk, maar misschien is de nieuwe 10-20 optisch wel beter dan de oudere, en dan zal het wel interessant zijn om er wat meer aan uit te geven.
              De huidige 10-20 is redelijk goed, maar het is zeker geen perfect scherpe lens (de Canon EF-S 10-22 presteert heel wat beter).

              De foto's van de Sigma 10-20 moest ik gewoonlijk toch wat meer verscherpen om ze echt goed te krijgen...

              De filtermaat van 82mm zal wel nodig zijn om niet teveel vignetting te krijgen, maar het kan wel duur uitvallen als je er een polarisatiefilter voor wil kopen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                Yep, ik gebruik voor men architectuur of interieur altijd een statief.
                Een lichtsterke lens heeft zoiezo altijd mijn voorkeur maar ik moet er te lang op wachten in dit geval.
                De verdelers weten me ook geen verkoopsdatum mee te delen en een prijs al evenmin

                sigma 10-20 besteld, de "oude" dan

                Bedankt voor alle reacties
                Nikon D300s

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De filtermaat van 82mm zal wel nodig zijn om niet teveel vignetting te krijgen, maar het kan wel duur uitvallen als je er een polarisatiefilter voor wil kopen.
                  Dat is precies wat ik bedoelde Bart.
                  En aangezien het een nieuw objectief is, mag men wel verwachten dat deze beter zal zijn dan voorganger.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                    Als er iemand van zijn 'oude' Sigma 10-20 vanaf wilt om deze te kopen, laat maar weten.. Ik ben nog steeds hopeloos op zoek naar een 2dehands Sigma 10-20

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                      dit is mijn favoriete landschapslenske met meestal een polarisatie of 1 of meedere ND filters op voor lange sluiters dus zie ik ook hier niet echt een meerwaarde om die iets lichtsterker te krijgen. 3.5 is trouwens nog steeds geen 2.8.
                      200 € lijkt met teveel hiervoor. en idd filter worden een stuk duurder op 82 dan 77.
                      misschien worden hierdoor de oudere versies nog iets goedkoper op de 2hands markt
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                        Circ Pol had ik er ook ineens bijbesteld want mijn andere zijn 52mm
                        Nikon D300s

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Dat doe je toch van statief en wat maakt dan de lichtsterkte nog uit?
                          Maar misschien heeft die lichtsterkere wel een mooiere bokeh

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                            Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                            Als er iemand van zijn 'oude' Sigma 10-20 vanaf wilt om deze te kopen, laat maar weten.. Ik ben nog steeds hopeloos op zoek naar een 2dehands Sigma 10-20
                            idem, kunnen we tegen elkaar op bieden
                            van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Sigma 10-20mm | f3.5

                              Jee, die filtermaat. 77 vond ik al best wel wat. Ik heb de oude, ik zou niet per-se die nieuwe willen, vind het een beetje nutteloze update.

                              p.s voor welke mount zoeken jullie een sigma?
                              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X