Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie was er niet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie was er niet...

    zaterdagmorgen in de buurt van het Schulensmeer? Ik was er zeker niet alleen.

    Hier volgt mijn bijdrage: de eerste een hele vroege, van het "blauwe" uur, de twee andere van de zonsopkomst. Er hing een hele lichte nevel over het water.













    bedankt voor't kijken,
    peter

  • #2
    Re: Wie was er niet...

    1e vind ik te blauw
    2e en 3e vind ik zeer mooi, 2e omdat er wat diepte in zit en ook door de aanwezigheid van blauw, groen en rode kleuren.
    3e omdat ik het neveleffect wel kan apprecieren

    grtz

    Comment


    • #3
      Re: Wie was er niet...

      Alle 3 mooie kleuren.
      De eerste heeft wel een soort ruis die me een beetje stoort.
      De tweede heeft de compo die me het meest bekoord. Ik begrijp waarom je die dag niet alleen was.
      De derde straalt iets mystiek uit met die mist. Alleen een paar rare vlekken linksonder, misschien lensflare?
      De compo zou imo iets sterker zijn met de struik volledig erop.

      om vroeg uit bed te kruipen en de schoonheid te delen met ons.
      Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Wie was er niet...

        compo's zijn mooi, maar door(bewerking?) zijn de opnamen op een of andere mannier verprutst.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wie was er niet...

          Moet Bouk wel wat gelijk geven .
          De tweede foto heeft nog het minste last van de nabewerking.
          Ben toch weer blij dat het schulens meer weer tot orde komt als meest besproken gebied hier op BD denk ik.

          Mooie compos.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Wie was er niet...

            mooie reeks, je toont dat de ochtend een prima tijdstip is om verschillende opnames te maken!

            Comment


            • #7
              Re: Wie was er niet...

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              compo's zijn mooi, maar door(bewerking?) zijn de opnamen op een of andere mannier verprutst.
              grt,bouk.
              Idem dito! De kleuren zijn onwaarschijnlijk, de beelden oververscherpt en tevens
              is er een zeer storende korrel. Ik zou nog eens vertrekken van de originele opnames
              en een zachtere bewerking toepassen die de natuurlijke omstandigheden geen geweld aandoet. Niets gaat boven de realiteit!
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Wie was er niet...

                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Idem dito! De kleuren zijn onwaarschijnlijk, de beelden oververscherpt en tevens
                is er een zeer storende korrel. Ik zou nog eens vertrekken van de originele opnames
                en een zachtere bewerking toepassen die de natuurlijke omstandigheden geen geweld aandoet. Niets gaat boven de realiteit!
                Niet helemaal akkoord - wat mij betreft geldt deze uitleg alleen voor de eerste
                De tweede daarentegen vind ik een zeer sfeervol, aangenaam en heerlijk landschapje !
                Greetz, KAriboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Wie was er niet...

                  Ik snap de keuze voor HDR, alleen zijn de bewerkingen niet echt fraai uitgevoerd.
                  Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
                  Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
                  Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie was er niet...

                    was die eerste zonder ruis geweest dan was dit voor mij een top plaatje
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie was er niet...

                      Ik dank iedereen voor de commentaar. 2 is lichte HDR van 5 opnames.
                      1 & 3 zijn opnames die bewerkt zijn via tone-mapping. Effect is mi inderdaad te fel. Hier zijn de originelen ( nevel blijft uiteraard, geeft mss indruk van wat ruis):










                      Comment

                      Working...
                      X