Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

    na lange tijd aarzelen ben ik onder andere door jullie hier overstag gegaan voor een instap-DSLR.
    Het ging een Sony A200 worden met Sigma 18-200. Omwille van leveringsproblemen heb ik deze bestelling geannuleerd en een A200 gekocht met gewone kitlens.
    Nu merk ik wel dat ik het bereik tot 200mm wel wat mis. De Sigma bijkopen is één optie maar omwille van het budget dacht ik aan een Sigma 55-200 (ca 150€) of de Tamron equivalent 55-200(ca 100€).
    Toen ik hier in een lokale fotoshop naar informeerde bood men mij een 2e hands Minolta 70-210 f3.5-4.5 voor een vergelijkbare prijs. Goed idee of niet ?
    Op Dyxum.com krijgen deze lensjes allemaal een behoorlijke score. Zijn er betere alternatieven? (met crisisprijs)
    Last edited by Lucas1711; 22 maart 2009, 09:25. Reden: extra vraag
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

  • #2
    Re: Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

    Ik heb zelf een Minolta 70-210mm f/3.5-4.5. Voor €50 à €70 lijkt me dit een goeie deal, anders koop je beter een nieuwe denk ik.

    De scherpte is ok, maar de autofocus is wel nogal traag. Je vind hier enkele foto's die ik ermee genomen heb (zonder statief en doorheen de ruit van de living).
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

      Stijn,
      thx voor de reactie, ik vind eerlijk gezegd de prijzen voor 2e hands minolta-materiaal tegenwoordig behoorlijk stevig en dit zal er waarschijnlijk niet op verbeteren...
      Ik zag trouwens dat de sony 55-200 in Nederland niet veel meer kost dan de Tamron of Sigma.

      mvg Luc
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #4
        Re: Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

        De sigma 55-200 links laten liggen en als je super cheap wil gaan, de tamron 55-200 nemen. Véél beter lens!

        Als je jouw budget nog een beetje strekt, kun jebeter de sigma 70-300 f4-5.6 APO DG macro nemen (let op dat het zeker wel om de APO versie gaat mét rode ring vooraan). Deze lens kost rond de 200-220 euro en geeft je een groot bereik met prima kwaliteit (voor z'n prijs) + nog best een aardig macro vergroting (1:2, echt macro's zijn lenzen met een vaste brandpuntsafstand en die normaal zeker 1:1 halen, op een paar uitzonderingen na)

        Deze tamron of deze sigma zouden mijn budgetkeuzes zijn waar je geen echt spijt van zult hebben.

        Wil je liever 1 lens, wacht dan nog even op de sigma 18-250 HSM of ga voor de tamron/sony 18-250! De "oude" 18-200's zou ik acherwege laten, tenzij voor de prijs.

        Heb het wat onuitgebreid uitgelegd tegen mijn gewoontes in Maar als je beter weet wat je wil, of een budget opgeeft, zijn de keuzes beperkter

        Comment


        • #5
          Re: Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

          Tamron heeft ook zo'n 70-300 Di Macro, is die vergelijkbaar? Ivm die sigma lees je om dyxum al eens over het "gear stripping" fenomeen. Is dit typisch een sigma /sony probleem of heeft tamron daar ook last van?
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

          Comment


          • #6
            Re: Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

            Ik heb op het begin van mijn aankoop van de a200 ook de kitlens aangeschaft en tegelijk een sigma 70-300mm dg apo macro. Nog geen 200 euro, een hele goede lens om mee te beginnen. Let wel op dat je de apo koopt, met het rode randje.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Low budget telezoom Sony: 2e hands Minolta?

              Het is uiteindelijk de tamron 70-300 f4-5.6 Macro geworden, erg prettig door het lage gewicht en rekening houdend met de prijs (139€) best wel een leuke lens.
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

              Comment

              Working...
              X