Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hapering aan de lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hapering aan de lens

    Ik heb een Nikon D40 en heb een klein probleempje.
    Stel: ik zoom in tot 55 en ik wil uitzoomen naar 18
    dan kan ik op 45 mijn lens niet verderdraaien ..
    om dan toch naar 18 te raken moet ik een paar keer lichtjes heen en weer draaien om uiteindelijk toch een klikje te horen dat hij verder gaat richting 18 en dan geen probleem meer.
    't Is dus steeds als ik 45 passeer dat hij 'blokkeert'.
    Ik heb er net mijn lens eens afgenomen, als deze niet op de body zit geen probleem..

    Body & lens 1 maand oud. (nieuw dus)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Hapering aan de lens

    De lens is nog nieuw, niets forceren, je kan ze best zo snel mogelijk binnenbrengen om ze te laten nazien.
    Als je ze toch forceert, dan heb je kans dat de garantie vervalt.
    Dit probleem wijst meestal op een schroefje dat losgekomen is in de lens.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Hapering aan de lens

      terugsturen in garantie is de enige goede tip denk ik

      Comment


      • #4
        Re: Hapering aan de lens

        Ok, dus morgen bellen naar de winkel om te vragen wat ik moet doen (op internet besteld een maand terug).

        Hopelijk is het de lens en geven ze een nieuwe want ik merk dat de D40 er niet meer beschikbaar is.

        Iemand enige ervaring met de klantendienst van Digicamshop.be?


        Bedankt voor de spoedige antwoorden.

        Comment


        • #5
          Re: Hapering aan de lens

          Verplaatst naar geschikter forum
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Hapering aan de lens

            Ik zou ook de camera opsturen als dit moet, want het is toch raar dat de lens het niet doet als die van de camera is.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Hapering aan de lens

              Het zoommechanisme heeft normaal gesproken niets met de camera te maken. Heb je geen kennis of buurman met Nikon materiaal zodat je eens een en ander kunt uitwisselen om te kijken of de lens het op een andere body ook heeft (of een andere lens op jouw body)??
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X