Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe groothoek lens voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe groothoek lens voor Canon

    Gisteren is mijn Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO gestolen dus ben ik op zoek naar een nieuwe groothoek lens. Nu zie ik o.a. de Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM en de Canon 10-22mm die mij wel goed lijken maar helaas lever je er flink wat zoom voor in. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten of aanraders? Ik kan uiteraard weer dezelfde lens aanschaffen, maar een upgrade is nooit verkeerd

    Ter aanvulling: Ik heb voor de verdere zoom nog een Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM Lens.
    Last edited by gerwinf; 22 maart 2009, 16:10.
    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

  • #2
    Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

    Kijk eens naar de Tamron 17-50 2.8 en het gaatje van 20mm heb ik nooit last van gehad.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

      Het gat tussen 55 en 70mm zul je waarschijnlijk niet gaan missen tenzij je, net als ik, veel 'schakelt' tussen ongeveer 40mm en 70 à 80mm, want dan moet je veel te vaak wisselen. Om die reden heb ik mijn Tamron 17-50 f2.8 een tijdje geleden verwisseld voor een Tokina 12-24 en een 24-105L.

      Anyway, wil je een lens in het bereik van 17 tot XX mm dan is de Canon 17-55 toch écht het beste alternatief. (maar ook het duurste...)
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

        gaan voor die 17-55, prima lens.
        of een 17-40mmL, maar maakt het gaat wat groter.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

          De 17-55 f/2.8 is werkelijk de top van de Canon-groothoeklenzen voor cropcamera's. Daarnaast heb ik een 85mm f/1.8 "voor de korte (tele)afstand" en een 55-250 voor de wat langere...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
            Gisteren is mijn Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO gestolen dus ben ik op zoek naar een nieuwe groothoek lens. Nu zie ik o.a. de Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM die mij wel goed lijkt maar helaas lever je er wel wat zoom voor in. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten of aanraders? Ik kan uiteraard weer dezelfde lens aanschaffen, maar een upgrade is nooit verkeerd

            Ter aanvulling: Ik heb voor de verdere zoom nog een Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM Lens.
            Amaai dat is dikke pech.
            Uit mijn tas werd er ooit een 1DmarkII body gestolen in de kerk , terwijl ik buiten het trouwkoppel aan het fotograferen was.

            Als je de 17 nodig hebt? Kan ik je maar 1 lens aanraden als je er de centjes voor hebt:
            Efs 17-55 f 2.8 IS

            Mvg,
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
              Amaai dat is dikke pech.
              Uit mijn tas werd er ooit een 1DmarkII body gestolen in de kerk , terwijl ik buiten het trouwkoppel aan het fotograferen was.

              Als je de 17 nodig hebt? Kan ik je maar 1 lens aanraden als je er de centjes voor hebt:
              Efs 17-55 f 2.8 IS

              Mvg,
              Bedankt voor alle reacties! Erg tof.
              Is het een significant verschil met mijn gestolen lens? Deze was ook 2.8 (niet over het volledige bereik). Zijn er bijvoorbeeld ook goede Macro foto's mee te maken?
              Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                1. Je gestolen lens (Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO) is alleen maar f/2.8 lichtsterk op z'n breedst (17mm), maar daar geeft-ie ook de meeste vervorming (de EF-S 17-55 f/2.8 ook, hoor). Maar vanaf je begint te zoomen verlies je je lichtsterkte. Niet zo bij de Canon. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat de Canon ook scherper, en sneller is.
                2. Nee, voor zover mijn ervaring reikt, kun je met de Canon 17-55 f/2.8 geen deftige macro's maken. Ik meen trouwens begrepen te hebben dat de beste macrolens geen zoom is, maar een prime, maar kenners mogen me hier tegenspreken.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  1. Je gestolen lens (Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO) is alleen maar f/2.8 lichtsterk op z'n breedst (17mm), maar daar geeft-ie ook de meeste vervorming (de EF-S 17-55 f/2.8 ook, hoor). Maar vanaf je begint te zoomen verlies je je lichtsterkte. Niet zo bij de Canon. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat de Canon ook scherper, en sneller is.
                  2. Nee, voor zover mijn ervaring reikt, kun je met de Canon 17-55 f/2.8 geen deftige macro's maken. Ik meen trouwens begrepen te hebben dat de beste macrolens geen zoom is, maar een prime, maar kenners mogen me hier tegenspreken.
                  Wie spreekt er over tegenspreken? primes zijn optisch steeds beter dan zooms. Dit vooral bij macro's.
                  Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                  "Photography is truth."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ganon Bekijk bericht
                    Wie spreekt er over tegenspreken? primes zijn optisch steeds beter dan zooms. Dit vooral bij macro's.
                    Ow weer wat geleerd Op zich was die Sigma wel fijn, die maakte altijd wel redelijke macro fotos. Lastig lastig...
                    Last edited by gerwinf; 22 maart 2009, 10:55.
                    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                      Ik heb wat rond zitten neuzen op het internet, maar is deze lens ook goed geschikt voor landschappen?
                      Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                        Voor landschappen kan je elke lens gebruiken
                        Het resultaat hangt voornamelijk af van de fotograaf

                        De Canon 10-22 is een echte ultrawide, je kan daar fantastische effekten mee bereiken, maar dikwijls staat er hopeloos teveel op je foto, denk hierover even na
                        Als je die toch wil moet je een 24-XX hebben als volgende stap, maar 24mm valt in de praktijk als groothoek wel mee
                        Begin je op 10mm dan heb je dikwijls 3 lenzen mee, op 17 of 18mm kom je met 2 rond

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                          Mischien ook een goed alternatief, de Tamron 17-50. Deze is ook 2.8 en kost bijna de helft minder.

                          Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                            Deze zal niet slecht zijn maar bij de EF-S 17-55 staat toch, "Highly recommended"
                            Voor wat je meer betaald voor de Canon krijg dan ook meer.
                            Mochten ze nu maar eens een 55-250 f/2.8 uitbrengen

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe groothoek lens voor Canon

                              Bedankt, ik heb na lang overwegen toch m'n oude lens weer gekocht ivm het bereik, lage lichtsterkte en prijs. Dat het geen Canon L lens is neem ik dan maar op de koop toe.

                              Ik heb nog wel de Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM en de Canon Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM er bij besteld. Zo kan ik in de zomer weer eens wat gaan uitproberen.
                              Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                              Comment

                              Working...
                              X