Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 17-55 of tokina 11-16

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 17-55 of tokina 11-16

    Welke lens zou u aanraden om binnenshuis familie fotos te nemen?

    Ik vrees eigenlijk dat de 11-16 teveel breedhoek is een gaat zorgen voor vertekeningen?
    anderzijds is de 11-16 wel een zalige landschapslens denk ik.. en komt de 17-55 hier te kort..

    Is er iemand die de tokina 11-16 grotendeels gebruikt voor niet-landschap fotografie?

    De canon 17-55 IS is me te duur...

    Misschien een andere lens die meer ideaal is?

  • #2
    Re: tamron 17-55 of tokina 11-16

    Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
    Welke lens zou u aanraden om binnenshuis familie fotos te nemen?

    Ik vrees eigenlijk dat de 11-16 teveel breedhoek is een gaat zorgen voor vertekeningen?
    anderzijds is de 11-16 wel een zalige landschapslens denk ik.. en komt de 17-55 hier te kort..

    Is er iemand die de tokina 11-16 grotendeels gebruikt voor niet-landschap fotografie?

    De canon 17-55 IS is me te duur...

    Misschien een andere lens die meer ideaal is?
    17mm is breed zat voor familiefoto's binnenshuis, en dan dient zich een goeie kandidaat aan:
    Tamron SP 17-50 F2.8

    PS, ultragroothoeken zijn naar mijn persoonlijke mening niet nodig en ook niet zo geschikt voor landschappen.
    Er is geen detail meer te zien, dat is jammer.
    Het gebruik van een ultragroothoek is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt, daarom zijn er ook zoveel die dat ding weer verkopen omdat men er niks zinnigs mee weet te doen (geldt ook voor mij, maar ik ben zo verstandig om er niet aan te beginnen....)

    Comment


    • #3
      Re: tamron 17-55 of tokina 11-16

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      17mm is breed zat voor familiefoto's binnenshuis,
      Ken je dan de TS zijn huis of de grootte van zijn familie?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: tamron 17-55 of tokina 11-16

        het is op een 1.6 crop.. dus 17mm wordt toch al bijna 26mm...

        De reden dat ik twijfel aan die tokina 11-16 is net omdat ik denk dat het gebruik zeer beperkt is...

        meestal zie je foto's waarbij men 1 object van dichtbij fotografeert en dan krijg je nog een mooi zicht op de omgeving... wel prachtige foto's, maar enkel nuttig op vakantie lijkt me




        Ik ben dus ook aan het denken voor een 17-50 te gaan.. momenteel heb ik een 28-135 maar die is net verkocht... eigenlijk een lens die niet breed genoeg is en niet diep genoeg...

        Ik zal eens kijken naar de Tamron!

        Comment


        • #5
          Re: tamron 17-55 of tokina 11-16

          Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
          het is op een 1.6 crop.. dus 17mm wordt toch al bijna 26mm...

          De reden dat ik twijfel aan die tokina 11-16 is net omdat ik denk dat het gebruik zeer beperkt is...

          meestal zie je foto's waarbij men 1 object van dichtbij fotografeert en dan krijg je nog een mooi zicht op de omgeving... wel prachtige foto's, maar enkel nuttig op vakantie lijkt me




          Ik ben dus ook aan het denken voor een 17-50 te gaan.. momenteel heb ik een 28-135 maar die is net verkocht... eigenlijk een lens die niet breed genoeg is en niet diep genoeg...

          Ik zal eens kijken naar de Tamron!
          Met die Tamron doe je niks verkeerd, op 17mm ziet alles er nog natuurlijk uit.
          Met een UWA krijg je wel meer in beeld, maar het ziet er niet natuurlijk uit als je dichtbij komt, en dat moet, anders wordt het onderwerp weer veel te klein.

          Comment


          • #6
            Re: tamron 17-55 of tokina 11-16

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ken je dan de TS zijn huis of de grootte van zijn familie?

            Daar ken ik genoeg van , ja.

            Comment

            Working...
            X