Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

    Gisteren was ik in een grote fotozaak (waarvan ik de naam niet vernoem)

    De prijsstijgingen zijn idd een feit.
    De lenzen die ze nog in stock hebben vallen nog mee.
    Maar de nieuwe bestellingen voor 2009 . pffffff amaai.

    Hier enkele CANON voorbeelden:

    70-200 f2.8 IS = 1750 euro
    24-70 f2.8 = 1200 euro.
    17-55 f 2.8 = 950 euro.
    24-105 f4.0 = 1050 euro.
    16-35 f2.8 = 1300 euro

    Zelfs een 580EXII in december 409 euro , binnenkort 449 euro.

    Deze kunnen van winkel tot winkel nog wel een paar eurootjes of meer schelen.

    We zullen er moeten mee leven zeker?
    Het zal voor velen haast onmogelijk worden om er zo een dure hobby op na te houden.
    De tweedehandsprijzen zullen ongetwijfeld ook stijgen voor objectieven.

    De body's blijven voorlopig nog gespaard van de enorme prijsstijgingen.

    Bij deze wou ik toch eventjes meegeven dat de keuze voor het aankopen van lenzen een nu nog grotere twijfel met zich mee zal brengen.
    We zijn hier niet allemaal zelfstandig fotograaf hé.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

  • #2
    Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
    De tweedehandsprijzen zullen ongetwijfeld ook stijgen voor objectieven.
    Tenminste nog iets dat stijgt in waarde, beter dan aandelen.

    Comment


    • #3
      Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

      Als ik die Canon-prijzen zie, zijn wij bij Nikon blijkbaar al het één en het ander gewoon.
      Bvb 24-70/2.8 voor 1200 euro en een 17-55/2.8 voor 950 euro zouden bij Nikon als dumpingprijzen doorgaan.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

        voor wat is dat nu goed ???? ,t'is nog niet duur genoeg !!!!!




        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        Gisteren was ik in een grote fotozaak (waarvan ik de naam niet vernoem)

        De prijsstijgingen zijn idd een feit.
        De lenzen die ze nog in stock hebben vallen nog mee.
        Maar de nieuwe bestellingen voor 2009 . pffffff amaai.

        Hier enkele CANON voorbeelden:

        70-200 f2.8 IS = 1750 euro
        24-70 f2.8 = 1200 euro.
        17-55 f 2.8 = 950 euro.
        24-105 f4.0 = 1050 euro.
        16-35 f2.8 = 1300 euro

        Zelfs een 580EXII in december 409 euro , binnenkort 449 euro.

        Deze kunnen van winkel tot winkel nog wel een paar eurootjes of meer schelen.

        We zullen er moeten mee leven zeker?
        Het zal voor velen haast onmogelijk worden om er zo een dure hobby op na te houden.
        De tweedehandsprijzen zullen ongetwijfeld ook stijgen voor objectieven.

        De body's blijven voorlopig nog gespaard van de enorme prijsstijgingen.

        Bij deze wou ik toch eventjes meegeven dat de keuze voor het aankopen van lenzen een nu nog grotere twijfel met zich mee zal brengen.
        We zijn hier niet allemaal zelfstandig fotograaf hé.
        ik streef naar goeie fotokes
        Canon 7D en Canon glas

        Comment


        • #5
          Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

          Ik had gehoopt dat ze na een paar maanden terug wat zouden zakken, niet dus... Mijn aanschaf van een Canon 24-70 zal dus nog een tijdje op zich laten wachten!
          Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

          Comment


          • #6
            Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

            doet nikon ook zo een stijgingen? of denkt canon nu gewoon: we hebben nikon genoeg het vuur aan de schenen gelegd, ons marktaandeel is groot genoeg, laten we er van profiteren...
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

              canon is niet alleen
              nikon 50mm f1.8 : van 119 naar 149, best wel een aardige stijging volgens mij
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                canon is niet alleen
                nikon 50mm f1.8 : van 119 naar 149, best wel een aardige stijging volgens mij
                Jah, wat wil je als de koers van de Yen zo stijgt.. mede door die stomme crisis.
                Vroeger 165, nu 120 voor 1 EUR. Da's toch een flinke 30 procent...

                De japan ziet enorm af van de crisis en de sterkere Yen. Ik hoor net dat Pentax de helft van z'n personeel buitengooit.. :-(
                ---------------------------------------------
                Nikon D750 + wat glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                  Ik heb pas nog wat fotomateriaal gekocht.

                  De Canon 24-70 f2,8 L is ondertussen 110 euro duurder geworden, de 16-35f2,8 is 355 euro duurder, en de 1D MKIII 300 euro...

                  Ik heb dus 765 euro uitgespaard door dat materiaal wat vroeger te kopen.
                  Normaal was het de bedoeling om te wachten tot ik geld terugkreeg van de belastingen, maar dan was ik daar al een groot deel van kwijtgeraakt door de prijsstijgingen...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                    hhmm... ik had het plan om over een tijdje mijn 70-200 f4 IS te verruilen voor een nieuwe f2.8 IS versie . En bovendien wil ik er nog een (tweedehands) tweede body erbij kopen (op termijn zeker een FF maar voorlopig waarschijnlijk eerst nog maar een 30D of 40D ofzo). Maar als alles nieuw zoveel duurder wordt dan zal de tweedehandsprijs ook wel stijgen
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                      [QUOTE=Phote4you;2186889]
                      Hier enkele CANON voorbeelden:

                      70-200 f2.8 IS = 1750 euro
                      24-70 f2.8 = 1200 euro.
                      17-55 f 2.8 = 950 euro.
                      24-105 f4.0 = 1050 euro.
                      16-35 f2.8 = 1300 euro


                      Het zal voor velen haast onmogelijk worden om er zo een dure hobby op na te houden.
                      /QUOTE]

                      Beetje overdreven hoor....
                      Voor wie 1000€ overweegt uit te geven aan een lens zal een paar tientjes toch weinig uitmaken....
                      Als je ziet welke volksstammen elk jaar de nieuwe body van 1000 of 1200€ kopen.
                      Ook zonder dit soort uitgaven kan je lol hebben met fotograferen....
                      Er wordt veel teveel duur spul gekocht zonder dat men weet wat ermee te doen.
                      (mijn duurste lens is een 2e hands van 150€ en ik beweer dat voor amateurtjes, wat de meeste hier toch gewoon zijn, het spul van 1000€ helemaal niet nodig is.)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees;2187102

                        [I
                        Het zal voor velen haast onmogelijk worden om er zo een dure hobby op na te houden.[/I]


                        Beetje overdreven hoor....
                        Voor wie 1000€ overweegt uit te geven aan een lens zal een paar tientjes toch weinig uitmaken....
                        Als je ziet welke volksstammen elk jaar de nieuwe body van 1000 of 1200€ kopen.
                        Ook zonder dit soort uitgaven kan je lol hebben met fotograferen....
                        Er wordt veel teveel duur spul gekocht zonder dat men weet wat ermee te doen.
                        (mijn duurste lens is een 2e hands van 150€ en ik beweer dat voor amateurtjes, wat de meeste hier toch gewoon zijn, het spul van 1000€ helemaal niet nodig is.)
                        Eindelijk een zinnige reactie.

                        Yves
                        Niet geschoten is altijd mis ...

                        Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Normaal was het de bedoeling om te wachten tot ik geld terugkreeg van de belastingen,
                          Hoe doe je dat? Bij mij komen ze elk jaar halen...
                          Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                            Als je met fotografie je brood verdient kan je je materiaal afschrijven, dus dan stelt het probleem zich niet zo sterk.

                            Als fotografie een hobby is dan is duur materiaal pure luxe. Dus niet zagen - als je het niet kan betalen moet je keuzes maken. Sparen en wachten, of een lening aangaan als je gek genoeg bent om dat te doen voor fotomateriaal, of bezuinigen op andere dingen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                              Eindelijk een zinnige reactie.

                              Yves
                              Ja en nee.... als Telekees nu ook eens liet zien wat hij met zijn goedkope objectiefjes kan doen wat een ander kennelijk niet kan met dure apparatuur

                              Overigens niet dat ik vind dat je dure speeltjes moet hebben om goede platen te schieten hoor, absoluut niet zelfs. Maar 'k vind het toch wel vreemd dat de mensen die vaak vol zitten met dit soort uitspraken nooit eens wat werk van zichzelf laten zien (wat dus is geschoten met die goedkopje, al dan niet tweedehands objectieven) terwijl de fotofora vol staan met prachtige platen die vaak zijn geschoten met het duurdere apparatuur (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X