Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50mm 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50mm 1.8

    Deze week heb ik een 50mm 1.8 op de kop kunnen tikken.
    Nu ben ik een beginner, dus waarschijnlijk ga ik mij bij volgende vraag volledig belachelijk maken...

    Op de lens heb je nog een ring waar je het diafragme kan instellen, gaande van 1.8 tot 22. Als ik deze ring zet op 1.8 krijg ik op mijn D200 een F-waarde EE en kan ik dus ook geen foto's maken.

    Wat is hiervan de reden en kan dit opgelost worden?
    Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

  • #2
    Re: Nikon 50mm 1.8

    Om welk objectief gaat het precies?
    Is het een M(anueel) F(ocus) objectief?

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50mm 1.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk bericht
      Deze week heb ik een 50mm 1.8 op de kop kunnen tikken.
      Nu ben ik een beginner, dus waarschijnlijk ga ik mij bij volgende vraag volledig belachelijk maken...

      Op de lens heb je nog een ring waar je het diafragme kan instellen, gaande van 1.8 tot 22. Als ik deze ring zet op 1.8 krijg ik op mijn D200 een F-waarde EE en kan ik dus ook geen foto's maken.

      Wat is hiervan de reden en kan dit opgelost worden?
      Je moet hem op 22 zetten en vervolgens je diafragam instellen via je toestel. Maakte deze fout ook toen ik hem net had.
      (staat in de handleiding moest je die er ook bij hebben gekregen).
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50mm 1.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Je moet hem op 22 zetten en vervolgens je diafragam instellen via je toestel. Maakte deze fout ook toen ik hem net had.
        (staat in de handleiding moest je die er ook bij hebben gekregen).
        Voor de volledigheid moet je ook het schakelaartje verzetten(met dat oranje puntje).
        Zo blokker je je manuele diafragmaring en is hij klaar om het diafragma in te stellen via je body P, M, A alsook S.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50mm 1.8

          Nena, bedankt voor je reactie!

          Er zat geen handleiding meer bij vandaar... Dus op 22 zetten, knop vergrendelen en dan staat hij op automatiesch! Gesnapt!

          Ik had het gevoel dat deze lens nog lichtgevoeliger zou zijn, maar dat zal wel aan't manneke liggen zeker!
          Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50mm 1.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk bericht
            Ik had het gevoel dat deze lens nog lichtgevoeliger zou zijn, maar dat zal wel aan't manneke liggen zeker!
            Wat bedoel je?
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 50mm 1.8

              Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
              Voor de volledigheid moet je ook het schakelaartje verzetten(met dat oranje puntje).
              Zo blokker je je manuele diafragmaring en is hij klaar om het diafragma in te stellen via je body P, M, A alsook S.
              Dit moet niet!
              Maar je doet het best wel op te vermijden dat je diafragmering op je lens per ongeluk verschuift, waardoor je de beruchte -EE- krijgt.

              Waar is de tijd dat we daaraan mochten draaien.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 50mm 1.8

                Citaat:
                Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels
                Ik had het gevoel dat deze lens nog lichtgevoeliger zou zijn, maar dat zal wel aan't manneke liggen zeker!

                Wat bedoel je?


                Ik bedoel dat ik in te donkere ruimtes, onderbelichte foto's heb. Tenzij ik de sluitertijd zeer lang zet natuurlijk.
                Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 50mm 1.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk bericht
                  Ik bedoel dat ik in te donkere ruimtes, onderbelichte foto's heb. Tenzij ik de sluitertijd zeer lang zet natuurlijk.
                  Ik had ook dat gevoel oorspronkelijk, maar anderszijds kun je niet verwachten dat de lens een flits zal vervangen
                  Als ik een bepaalde omstandigheid neem en dan kijk wat ik met kitlens krijg, dan weet ik toch wel wat het verschil is.
                  Ik moet wel vaak mijn iso toch wel een stop of 2 naar boven schroeven.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 50mm 1.8

                    misschien ook interessant op Dpreview.com ... De test van 35 mm f1.8
                    Staat er zopas op.

                    D
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                    Comment

                    Working...
                    X