Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's opslaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's opslaan

    hallo
    heb me net de 40d aangeschaft met een 17/85 lens en wil er invliegen.
    Wat is de beste manier om digitale foto's te bewaren?
    Gebeurt dit op cd schijven of gewoon op de harde schijf van de pc of liever externe bron?

  • #2
    Re: foto's opslaan

    allemaal (interne HD + Externe Backup op HD en eventueel nog een backup op DVD op een derde locatie)

    zo ben je écht zeker dat je niets kwijt bent bij virii, user error en rampen (vuur/water)

    bekijk ook zeker Lightroom om je foto-bibliotheek te beheren
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: foto's opslaan

      Bij mij gaat het als volgt:

      CF->interne HDD->kopie naar externe->be- en verwerking in NX2/DxO 5/PS op de interne schijf, indien klaar->naar de externe schijf definitieve plaats->met trueimage een back-up naar een 2de externe schijf van het hele jaar->eerste kopie op externe HDD wordt vernietigd.

      Ik zou het liefst nog een/de back-up op een internetopslag doen. Ik heb getest met de gratis test van de KPN, maar het duurde zolang voordat een back-up was geup-load, dat de verbinding allang een keertje was gestoord en dat hoefdse maar heel kort te wezen en uploaden duurde dagen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: foto's opslaan

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Bij mij gaat het als volgt:

        CF->interne HDD->kopie naar externe->be- en verwerking in NX2/DxO 5/PS op de interne schijf, indien klaar->naar de externe schijf definitieve plaats->met trueimage een back-up naar een 2de externe schijf van het hele jaar->eerste kopie op externe HDD wordt vernietigd.

        Ik zou het liefst nog een/de back-up op een internetopslag doen. Ik heb getest met de gratis test van de KPN, maar het duurde zolang voordat een back-up was geup-load, dat de verbinding allang een keertje was gestoord en dat hoefdse maar heel kort te wezen en uploaden duurde dagen.
        klinkt als latijn voor mij ik kan me bij nx2 of DxO /PS helemaal niets voorstellen
        Ik denk wel dat het geen slecht idee is om een externe schijf aan te schaffen.

        al bedankt

        Comment


        • #5
          Re: foto's opslaan

          Op vrijdag de dertiende heb ik nog een probleem gehad met het overzetten van foto's tussen twee harde schijven (een externe schijf en de "foto back up schijf" in de computer, die alleen voor de foto's wordt gebruikt). Op een bepaald ogenblik waren beide schijven tegelijk onleesbaar, de volgende dag heb ik die schijven wel terug in orde gekregen, en de foto's stonden er nog op...

          Als die twee schijven tegelijk onleesbaar zouden worden, dan heb ik gelukkig nog een harde schijf in de garage liggen waar nog een back-up opstaat. Het gebeurt wel dat de nieuwste foto's daar niet opstaan, maar dan staan die altijd nog op de "C" van mijn computer.

          Ik heb al meer gehoord dat tijdens het overzetten van bestanden de twee schijven plots onleesbaar kunnen worden, als je dan geen andere back-up hebt, dan ben je alles kwijt.

          Het kan dus zeker geen kwaad om een extra back-up te maken...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: foto's opslaan

            Topic verplaatst omdat het niet echt met fotobewerking te maken heeft.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment

            Working...
            X