Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

    Beste mede Bd-ers,

    Heb een vraagje voor jullie. Ik ben op zoek naar een degelijke lens waar ik macro mee kan trekken en die ook wel geschikt is voor portretjes.
    Hierbij had ik gedacht aan deze lens Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM.
    Heeft er iemand ervaring mee en dit op mijn toestel een 450D?
    Of kunnen jullie mij betere alternatieven aanraden?

    Groeten,
    Olivier
    Olivier
    CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

    Een hele goede keus. De beste zelfs waarvoor je hem wilt kopen. Alle macrolenzen (van alle merken) in dit bereik zijn optisch zeer goed te noemen. Maar de Canon springt er toch bovenuit, voornamelijk door de superieure auto focus. Voor macro niet zo belangrijk, voor portretjes toch wel zo prettig
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

      Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, bij de scherpste lenzen van Canon
      Echte USM AF

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

        Prima lens! Voor portret op een 450d wel aan de e r g lange kant. Wellicht ook de 60mm efs lens overwegen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

          Ik heb nu die lens even ter bruikleen van iemand van onze fotoclub.
          Nu vraag ik aan jullie of er mensen mijn voor en nadelen van deze kunnen zeggen.
          Wil namelijk zeker zijn van mijn koop.

          Ik heb al even aan het testen geweest en mijn bevindingen zijn niet slecht.
          Olivier
          CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

            In die maat is het de betere macrolens, alleen al om de interne scherpstelling, geen toeter die er uitgedraaid komt om de beestjes te verstoren. Wat portret betreft een goeie dof mogelijk, en 2.8 dus ook zonder flits binnenshuis (in grote kamers :-) ).

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

              Je zal deze lens niet elke dag gebruiken

              Mijn impressies op een rijtje:

              - erg lang op een crop voor portret
              + goede "wandel"-macrolens, dwz je kan in de zomer bloemen, vlinders, bijen enz uit de hand trekken
              - maar dat kan met een compactje ook
              + tevens lichte tele, AF gaat zelfs voor vogels (dichtbij uiteraard)
              + niet te groot of te zwaar, toch stevig
              + zonder discussie scherp (onscherpte ligt dus zeker aan jou, zoals bij de meeste lenzen)
              + betaalbaar (tweedehands, waarom zie eerste regel)
              - voor vlinders en libellen ben je beter verderaf en kan ook een tele met tussenring gebruikt worden (maar naar mijn ervaring met minder scherpte)
              - op statief heb je ook graag wat meer afstand tot het onderwerp (maar wie ben je om een 180mm macrolens te verantwoorden)

              Voor mij kan deze lens verschillende functies vervullen, erg handig om licht in de natuur te wandelen

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Een hele goede keus. De beste zelfs waarvoor je hem wilt kopen. Alle macrolenzen (van alle merken) in dit bereik zijn optisch zeer goed te noemen. Maar de Canon springt er toch bovenuit, voornamelijk door de superieure auto focus. Voor macro niet zo belangrijk, voor portretjes toch wel zo prettig
                Kan ik alleen maar bevestigen.

                Heb voor dezelfde keuze gestaan. Optisch zou deze aardig in de buurt komen van de Sigma en Tamron macro lenzen, maar de AF is supersnel! Ook voor macro's komt een snelle AF goed van pas.

                greetz,
                www.fotopie.be
                Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

                  Hoi,
                  Ben van plan om over te schakelen naar een canon 40d + lenzen,
                  mijn vraagje,

                  hoe ver kan men van het onderwerp afblijven om toch een degelijk macro te nemen ?

                  vraag dit om dat ik minder valide ben, en nu met een panasonic + dcr-250 macro opzetglas werk, op een laag statief, waardoor ik in het kantelbaar scherm (niet op de 40d) toch een (met veel moeite, zeker het terug rechtkomen) mogelijkheid heb om een foto te nemen in macro,

                  kan iemand mij inlichtingen gen, zou gaan voor de "Canon EF 100mm f/2.8 Macro"
                  Jos
                  Site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 100mm F 2.8 Macro USM

                    kortste scherpstelafstand (afstand sensor/object) 310 mm
                    kortste werkafstand (afstand frontlens/object) 149 mm

                    Comment

                    Working...
                    X