Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens raden jullie mij aan ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens raden jullie mij aan ?????

    Beste BD- Leden ,

    Graag jullie advies en mening tussen de 2 volgende lenzen :

    1. Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM - Prijs = 1626,89 €

    2. anon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM - Prijs = 2491,18

    Graag zou ik liefst een lens kopen met wat telebereik op , om geen miskoop te doen wil ik eerst graag jullie advies ( voordelen - nadelen ... enz ) Ik kan en wil er maar een kopen , maar weet niet welke . Er is uiteraard een prijsverschil en ook heb je op de 70 - 200 mm een lichtsterkte over de ganse zoom van F 2.8
    Maar bij de andere lens heb je meer zoombereik ( tele - 28 - 300 mm )
    Weegt het zoombereik van de 28 - 300 mm op tegen de lichtsterke lens ( 70-200 mm F 2.8 ) ???
    Gebruik ervan is vogels , boten op zee , air-shows ... enz.
    Graag jullie eerlijke en ervaringrijke opinie aub.
    Toestel is een : Canon EOS 50D + EF-S 17-55mm F2.8

    mvgr

    Beginnerke.

  • #2
    Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

    Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
    Beste BD- Leden ,

    Graag jullie advies en mening tussen de 2 volgende lenzen :

    1. Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM - Prijs = 1626,89 €

    2. anon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM - Prijs = 2491,18


    Gebruik ervan is vogels , boten op zee , air-shows ... enz.
    Graag jullie eerlijke en ervaringrijke opinie aub.
    Toestel is een : Canon EOS 50D + EF-S 17-55mm F2.8

    mvgr

    Beginnerke.
    Geen van beide...
    Als aanvulling voor genoemde doelen zou ik een 100-400 erbij nemen....

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Geen van beide...
      Als aanvulling voor genoemde doelen zou ik een 100-400 erbij nemen....
      Gezien het doel waarvoor je een tele-objectief wil kopen, ben ik het volledig met bovenstaande eens. Voor vogels en airshows is 200mm te sowieso te kort en 300mm houdt ook nog niet over, zeker niet voor vogelfotografie. Sterker nog, voor vogelfotografie is 400mm in veel gevallen zelfs nog aan de korte kant tenzij je in een schuilhutje gaat zitten misschien.

      De 100-400L is echt een heel fijn objectief. Optisch is 'ie gewoon goed, super degelijk gebouwd, snelle AF en door de IS ook nog uit de hand te gerbruiken

      Al deze foto's, deze en zelfs deze heb ik geschoten met mijn 40D in combinatie met m'n 100-400L.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Geen van beide...
        Als aanvulling voor genoemde doelen zou ik een 100-400 erbij nemen....
        uiteraard, logische keuze = 100-400
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

          Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
          uiteraard, logische keuze = 100-400
          vaneigens!
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

            Ik heb de 100-400 gehad en inderdaad een heel goede lens voor uw doeleinden.
            De 70-200 vind ik een betere lens, maar ik heb geen lange tele nodig.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

              Ik heb een 100-400, enorm handige lens en ben er heel tevreden over... De 28-300 lijkt me minst interessant en duurst...
              www.rally-image.be - rallysport in en rond België

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                Canon 100-400L + extender
                Sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  Canon 100-400L + extender
                  Sigma 50-500
                  Geen AF meer op die 100-400L, lijkt me handig thans voor bootjes op zee, aangezien ze redelijk veraf zijn.
                  En die Sigma, tsja, die heeft zich voor mij nog niet echt bewezen.
                  Canonian

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                    Geen AF meer op die 100-400L, lijkt me handig thans voor bootjes op zee, aangezien ze redelijk veraf zijn.
                    En die Sigma, tsja, die heeft zich voor mij nog niet echt bewezen.
                    Onlangs kreeg ik een berichtje van iemand die indertijd de 100 - 400 mm heeft gehad , en hij vondt dat de beelden ( foto's ) vanaf 350 & 400 mm wazig waren . Volgens die persoon is de 28 - 300 mm veel scherper. En een extender opsteken lijkt naar wat ik reeds las op andere forums niet echt een oploossing omdat men 2 stops verlies doet. Maar waarom is de 100 - 400 mm van Canon goedkoper dan de 28 - 300 mm van Canon ???????????????? De 100 - 400 mm heeft meer zoom dan de 28-300 mm en toch is hij goedkoper dan de 28 - 300 mm van Canon , waarom ????????? is de 28 - 300 mm dan niet zo goed ?????

                    beginnerke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                      Beste Tom, u heeft toch geen Sigma 50-500 om uit ervaring te spreken ?
                      Het topic van Franciskine nog niet gelezen met fotos in de zoo, iedereen was onder de indruk, werkte met hogere iso's ruisvrij en uit de hand getrokken....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                      Geen AF meer op die 100-400L, lijkt me handig thans voor bootjes op zee, aangezien ze redelijk veraf zijn.
                      En die Sigma, tsja, die heeft zich voor mij nog niet echt bewezen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        Beste Tom, u heeft toch geen Sigma 50-500 om uit ervaring te spreken ?
                        Het topic van Franciskine nog niet gelezen met fotos in de zoo, iedereen was onder de indruk, werkte met hogere iso's ruisvrij en uit de hand getrokken....
                        Er staat een belangrijk stukje in mijn zin, anders had u gelijk.
                        Canonian

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
                          Onlangs kreeg ik een berichtje van iemand die indertijd de 100 - 400 mm heeft gehad , en hij vondt dat de beelden ( foto's ) vanaf 350 & 400 mm wazig waren . Volgens die persoon is de 28 - 300 mm veel scherper. En een extender opsteken lijkt naar wat ik reeds las op andere forums niet echt een oploossing omdat men 2 stops verlies doet. Maar waarom is de 100 - 400 mm van Canon goedkoper dan de 28 - 300 mm van Canon ???????????????? De 100 - 400 mm heeft meer zoom dan de 28-300 mm en toch is hij goedkoper dan de 28 - 300 mm van Canon , waarom ????????? is de 28 - 300 mm dan niet zo goed ?????

                          beginnerke
                          Ik kan me over geen van beide lenzen uitspreken, maar met die extender doe je idd 2 stops verlies. Het hangt er ook vanaf of je een scherp exemplaar hebt of niet, sommige dreigen al 'n keertje 'slechter' zijn.
                          Canonian

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
                            De 100 - 400 mm heeft meer zoom dan de 28-300 mm en toch is hij goedkoper dan de 28 - 300 mm van Canon , waarom ????????? is de 28 - 300 mm dan niet zo goed ?????

                            beginnerke
                            Een lens die begint op 28mm en eindigt op 300mm heeft 272mm zoom en is moeilijker te maken dan een lens die op 100mm begint en op 400 eindigt (300mm zoom)
                            Het probleem is dat de lens 44 mm van de sensor zit en toch een brandpuntsafstand van 28mm heeft. Of tie nou op 300 of 400 eindigt (dat is tele en geen zoom) is minder een probleem dan starten op 28

                            Misschien kunt u zich dat enigszins voorstellen.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens raden jullie mij aan ?????

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Een lens die begint op 28mm en eindigt op 300mm heeft 272mm zoom en is moeilijker te maken dan een lens die op 100mm begint en op 400 eindigt (300mm zoom)
                              Het probleem is dat de lens 44 mm van de sensor zit en toch een brandpuntsafstand van 28mm heeft. Of tie nou op 300 of 400 eindigt (dat is tele en geen zoom) is minder een probleem dan starten op 28

                              Misschien kunt u zich dat enigszins voorstellen.....
                              Als ik het goed voorheb , geldt dit dan ook eveneens voor de 70-200 mm , da heb je ook een zoom van 130 mm , of heb ik het verkeerd voor . Ik ben een beginner vandaar ook mijn vragen en leerlingen zijn geen kunstenaars nietwaar. Vandaar dat ik liever iets vraag als ik het niet begrijp, mijn excuses daarvoor maar alle begin is moeilijk, vooral als men uit het niets start ' zonder kennis van deze zaken )
                              Dank u.

                              mvgr

                              Beginnerke.

                              Comment

                              Working...
                              X