Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze van breedhoek, canon cropcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze van breedhoek, canon cropcamera

    Ik zou graag een breedhoek lens willen ter aanvulling van mijn 70-200f4 canon.Enkel Canon,
    Zoals de 16-35 F2.8
    17-40.F4
    of de 17-55
    en de 24-70
    Ik heb al gezocht, maar zou van iemand willen weten welke lens de 70-200 het dichts benaderd, (de scherpte)
    Met dank.
    Klein kodakske

  • #2
    Re: Keuze van breedhoek, canon cropcamera

    Ik heb vroeger op mijn 40D met veel plezier de 17-55 2.8 IS gebruikt en was echt een goed objectief...Mooie kleuren, goed contrast en echt scherp... Moest deze op mijn 5D hebben gepast had ik hem nooit weggedaan... Voor mij is dit de beste oplossing op een crop camera.... Wil je natuurlijk een echte ultra breedhoek voor je toestel, dan kan ik je de Canon 10-22mm vanharte aanraden...

    Comment


    • #3
      Re: Keuze van breedhoek, canon cropcamera

      Canon crop camera zeg je? Ik heb de EF-S 17-55 f/2.8 destijds gekocht ter vervanging van mijn kitlens op de 350D, en ik heb de indruk dat deze lens nog beter presteert op mijn nieuwe 50D. Da's dus het objectief dat ik niet snel zal wegdoen. Een 24-70 vind ik voor een crop camera niet breed genoeg.

      (ik beschik ook over de EF-S 10-22, maar die heb ik nog niet kunnen uittesten op de 50D. Het objectief presteert uitstekend op mijn 350D).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Keuze van breedhoek, canon cropcamera

        De EF-S 17-55 f2,8 IS is gewoon de beste breedhoekzoom die je op een 1,6x crop-camera van Canon kan gebruiken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Keuze van breedhoek, canon cropcamera

          Magnifiek, bedankt, dan neem ik deze 17-55
          Ik heb wel al een Sigma, en die is goed , maar niet zo scherp als de 70-200 Canon.
          En dan stoort mij wel.
          Daar ik een slechte ervaring heb met een grote internetwinkel NL/B. zou ik graag bij Foka bestellen, en daar is hij als toemaatje ook merkelijk goedkoper.
          Mijn vraag is dan ook, is dit een gekende shop, want veel heb ik er nog niet van gehoord
          Aanpassing/
          Had eerst over deze site gezien, maar zal dus ergens anders moeten aankloppen voor de lens, want daar zijn er iets te veel ontevreden klanten...
          Last edited by vroy; 17 maart 2009, 18:36. Reden: Tekst aangepast-aangevuld.
          Klein kodakske

          Comment

          Working...
          X