Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

    Hallo

    Ik ben nieuw hier en zal direct een vraag afvuren.
    Ik sta op het punt om nieuw materiaal aan te schaffen. Momenteel bezit ik een Canon eos 400d en een 100-300mm lens.

    Ik ben van plan een Canon 50d aan te schaffen in combinatie met de 70-200 F4.0 IS USM.

    Wat fotografeer ik? Wielrennen
    Wat is mijn budget? 2000 euro

    Vinden jullie dit een goede aankoop of raden jullie me andere alternatieven aan?

  • #2
    Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

    Goede aankoop.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

      Voor wielrennen is de 70-200 f4 L IS een prima keuze.

      Ik gebruik daarvoor een 70-200 f2,8 L IS, maar ik zet het diafragma zelden verder open dan f4.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

        Hallo,

        Ben ook nieuw en heb me een 50D besteld..Ik heb nu nog een 350D met de kitlens 18-55.
        Ik zou de kitlens willen houden en ook een L lens willen kopen.
        Maar zit met een groot dilemma..

        de Canon EF 70-200mm F/2.8 L USM + ET-83II voor 970 euro

        of

        Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM + ET-74 voor 509 euro

        bij www.kamera-express.nl

        Je moet wel weten ik ben echt een amateur die graag mooie scherpe foto's schiet.
        Maar voorlopig enkel nog op de voledige automatise stand
        Wil wel veel bijleren en later willen werken op Manueel..

        Wat ik voornamelijk zal trekken is :

        *Volleybal aangezien ik die sport zelf beoefen
        *voetbal aangezien ik een fan ben van RSCA
        * Famillie feestjes veel portret..
        * En uiteraard als ik op vakantie ga wil ik hem steeds meehebben
        Een statief zal ik nooit gebruiken...

        Hopelijk kunnen jullie mij ook helpen.
        Dank bij voorbaat!
        Canon 50D - Canon 70-200 MM 2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

          Oorspronkelijk geplaatst door felatioprofunda Bekijk bericht
          Hallo,

          Ben ook nieuw en heb me een 50D besteld..Ik heb nu nog een 350D met de kitlens 18-55.
          Ik zou de kitlens willen houden en ook een L lens willen kopen.
          Maar zit met een groot dilemma..

          de Canon EF 70-200mm F/2.8 L USM + ET-83II voor 970 euro

          of

          Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM + ET-74 voor 509 euro

          bij www.kamera-express.nl

          Je moet wel weten ik ben echt een amateur die graag mooie scherpe foto's schiet.
          Maar voorlopig enkel nog op de voledige automatise stand
          Wil wel veel bijleren en later willen werken op Manueel..

          Wat ik voornamelijk zal trekken is :

          *Volleybal aangezien ik die sport zelf beoefen
          *voetbal aangezien ik een fan ben van RSCA
          * Famillie feestjes veel portret..
          * En uiteraard als ik op vakantie ga wil ik hem steeds meehebben
          Een statief zal ik nooit gebruiken...

          Hopelijk kunnen jullie mij ook helpen.
          Dank bij voorbaat!
          Voor volleybal- veel beweging in vaak slecht verlichte zalen- is F/2.8 zeker geen luxe.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

            Precies,

            2.8 heeft wel zijn voordelen. Ondanks de geringe scherpte diepte is de 70-200 2.8 (IS) op 2.8 goed scherp en zeker op Full Frame.

            Voor vollybal zou ik dan toch kijken naar een 2.8 lens. Hier zie je wat voorbeelden dieik met de oude 5D + 70-200 2.8L IS op 2.8 heb gemaakt, volopen dus! Scherpte diepte is kort, maar de lens is wel erg scherp al op 2.8.

            Explore Ashvin Ghisyawan’s 104 photos on Flickr!
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

              Misschien niet helemaal on topic, maar onlangs las ik dat iemand de f/2.8 aanraadde ipv de f/4 omwille van de inbegrepen statiefgondel bij de f/2.8. Een dergelijke statiefgondel zou verschillende 100-den dollars kosten. Kan iemand dit bevestigen, en ons vertellen of dit een argument is om voor de f/2.8 te gaan? Een ander argument dat de man aanhaalde was dat een f/2.8 makkelijk "uit te breiden was" met een teleconverter. Ik neem aan dat een TC ook op een f/4 kan (maar dan verlies je weer een stop licht meer?)
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                En aangezien hij ook nooit met statief zal werken, dan best ook eentje met IS nemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Misschien niet helemaal on topic, maar onlangs las ik dat iemand de f/2.8 aanraadde ipv de f/4 omwille van de inbegrepen statiefgondel bij de f/2.8. Een dergelijke statiefgondel zou verschillende 100-den dollars kosten. Kan iemand dit bevestigen, en ons vertellen of dit een argument is om voor de f/2.8 te gaan? Een ander argument dat de man aanhaalde was dat een f/2.8 makkelijk "uit te breiden was" met een teleconverter. Ik neem aan dat een TC ook op een f/4 kan (maar dan verlies je weer een stop licht meer?)
                  De statiefgondel voor een 70-200 kost +- 130 EUR dit is dezelfde gondel als een 300mm F4 en de 400mm F5.6. Als je dus echt van plan bent het toestel met lens uiteraard op een statief te zetten dan ga je die gondel bij de F4 (70-200) moeten aankopen.

                  Wat betreft het aankoppelen van een 1,4 extender daar heb ik zelf geen ervaring mee. let wel op met de F4 dat het dan al een F5.6 wordt. Tegen over de F2.8 die dan pas een F4 wordt.

                  Indien het budget het toelaat zou ik toch opteren voor die F2.8 te kopen ipv de F4 want soms ga je toch eens 2.8 nodig hebben. Niet veel maar het maakt dan wel een wereld van verschil.
                  Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                  "Photography is truth."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                    Uitstekende respons! Dank je!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                      Indien het budget het toelaat zou ik toch opteren voor die F2.8 te kopen ipv de F4 want soms ga je toch eens 2.8 nodig hebben. Niet veel maar het maakt dan wel een wereld van verschil.
                      Als leek zal ik me waarschijnlijk grandioos belachelijk maken..
                      Maar als je op de f4 een goede flitser zet voor in een sporthal ofzo..
                      Zou ik dan ook geen mooie foto's kunnen hebben ipv een f2.8?
                      (voor de kenners sorry moest het echt te belachelijk overkomen..)

                      Het gewicht van de f2.8 baart me ook wat zorgen.Terwijl ik gisteren in de mediamarkt F4 in mijn handen had leek dit wel zeer goed mee te vallen.
                      Tis zo moeilijk 500€ verschil is wel veel daarmee kan ik is extra op vakantie gaan en leuke foto's maken
                      Canon 50D - Canon 70-200 MM 2.8 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                        Ik vrees toch dat de afstanden die je wilt overbruggen met je tele (70-200) misschien niet (helemaal?) kunnen overbrugd worden met een (externe) flits. En kan, en mag flitsen altijd zo maar tijdens een wedstrijd?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                          Zoals LeCs het reeds heeft vermeld. Ik geloof niet dat je er zal geraken met de filts. Indien het dan nog zou mogen om met flits te trekken gaan natuurlijk niet alle fotos de vuilbak in. Maar hou er rekening mee dat sommige foto's nog te donker zijn.

                          Combinatie 70-200 F4 + Canon 580 EX zal wel ongeveer de prijs zijn van een 70-200 F2.8 Aan u de keuze
                          Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                          "Photography is truth."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                            Als je een goede camera hebt en een super lens,Toch is het de persoon die achter de camera staat het moet doen he..

                            Mischien is het beter in mijn geval een f4 kopen en de fotografie zo goed mogelijk onder de knie te hebben en daarna mischien eens opgraden?
                            Of moet ik het zien als direct een goede investering?

                            Heb al makkelijkere keuzes moeten maken in't leven..LOL
                            En de f4 IS is even duur als de f2.8 non IS.

                            Pff waar ben ik aan begonnen..hehehe

                            alvast al super neig bedankt voor de leuke reacties!
                            Dit is echt een TOP Forum!
                            Canon 50D - Canon 70-200 MM 2.8 L USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                              Een stevige statiefring voor de 70-200 F4 kost zo'n €30 op ebay..

                              Comment

                              Working...
                              X