Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

    Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

    Vooral eer u wenst te reageren:
    1] Ik heb een BTW nummer
    2] Ik weet exact wat mijn kosten zijn (incl tijd)
    3] Ik weet wat ik er aan wil verdienen
    4] Ik weet niet wat de marktprijs is, en wat dus een marktconform bedrag is voor mijn aanbieding.

    Indien de opbrengsten niet overeenkomen met punt 3 ga ik niet aanbieden, anders wel.

    Dus aan de pro’s en bijberoepers laat jullie maar eens gaan met prijs advies.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

    @mods: Wordt het niet stilaan tijd voor een soort business-forum voor dit soort zaken???

    Er zijn 2 mogelijkheden in mijn assortiment:
    - print op fotopapier zonder verdere afwerking
    - foto(s) geplakt op voorgesneden/gevormde kaartjes, er zijn oneindig veel mogelijkheden

    Voor simpele prints op fotopapier: in principe de normale prijs die je vraag voor een print x 1,5 (voor de opmaak). Ik doe dit niet omdat je die kaartjes toch in serie kan printen, dus is die veel lager. Zo verkoop ik 10x15 van evenementen aan 3 Euro (gezien de individuele behandeling), en kost een communiekaartje op datzelfde formaat maar 1,45 Euro. Dat kan weinig lijken, maar er zijn mensen die dit al teveel vinden en je moet aan alle budgetten denken. Wie het echt niet wil betalen voor een kaarje, stuur ik door naar foto.com of zoiets...

    Als je werkt met ingekochte basismaterialen waarop je printjes gaat knippen:

    (inkoopprijs basismateriaal x 2,5) + (prijs benodigde prints om op te plakken) + (whatever om aan je richtprijs / concurrentiele prijs te komen: voor opmaak, plakwerk en het creatieve proces)

    Eventueel enveloppen bijrekenen (kleine marge nemen) en niet te vergeten: de prijs van de fotoreportage.
    De prijzen van mijn kaartjes gaan zo van 1,45 Euro tot 4,50 Euro + reportage

    G
    Last edited by geertvandenbroeck; 16 maart 2009, 11:14.
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

      Ik maak zelden kaartjes voor klanten, maar als ik het doe schommelt de prijs rond de 3 tot 4 euro afhankelijk van afwerking. Dat is uiteraard zonder de reportage. Ook de opmaak reken ik meestal afzonderlijk aan. Enveloppen zijn niet inbegrepen...

      Nogmaals, dit is niet mijn branche, maar mijn prijzen zijn een gevolg van een logische kostenberekening die ik hiervoor geregeld doe. De prijzen van anderen, zoals Geert "hierboven" leren me dat mijn prijzen geen positieve noch negatieve uitschieters zijn, dus ik vermoed dat het wel "correcte prijzen" zijn.
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

        Bedankingkaartjes huwelijk 10x15 .
        Een ontwerp (collage met tekst) met foto's van de dag.

        Op dezelfde avond geleverd : 1,95 €
        Na 3 weken : 1,45 €
        Voor een breedbeeld 10x20 : 2,40€ op de avond geleverd.
        Na 3 weken : 2,00€

        Communie ontwerpen : 1,20 € voor een 10x15 .

        Allemaal incl. BTW.

        Eventjes bij vermelden dat het hier gaat om enkel de foto-afdrukken, ter plaatse druk ik ze zelf met een Canon IP4500 op origineel Canon-papier en inkt.

        kartonage kost tegenwoordig heel veel geld. Je mag al vlug rekenen tussen de 0,80 tot 1,50 euro (inkoop) Doe daar nog eens een foto bij dan zit je rap aan 3 a 4 euro.
        Nadeel is, als je ze wil personaliseren ( met uw eigen naam/logo erop) moet je al gauw min. 500 stuks bestellen.

        Ik zeg altijd ; het is een kwestie van vraag en aanbod hé. Als de klant het wil betalen tenminste.
        Mijn vaststelling en ervaring: Op een trouwfeest zitten er gemiddeld 100 a 200 mensen.
        Maak je de foto's te duur, dan nemen ze ze niet.
        Maak je ze iets goedkoper, nemen ze ze wel en heb je ondertussen "gratis' reclame gemaakt voor jezelf. (potentionele klanten voor de toekomst)

        Ik hoop dat ik u een idee heb kunnen geven wat de gangbare prijzen zijn in deze branche.

        Mvg,


        Groeten,
        Peter.
        Last edited by Phote4you; 18 maart 2009, 23:26.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

          Bedankt voor de reacties allemaal!

          Dit weekend doe ik een voorstel aan het koppel.


          Grtz

          Kurt
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
            @mods: Wordt het niet stilaan tijd voor een soort business-forum voor dit soort zaken???
            Wij moderatoren beslissen dat soort zaken niet.
            Er is een werkgroep die dergelijke zaken bekijkt.

            Comment


            • #7
              Re: Prijsvraagje i.v.m. bedankkaartjes huwelijk / communie etc…

              Bedankt James, ik hoop dat het onder de aandacht komt.

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment

              Working...
              X