Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 mm 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50 mm 1.8

    Dag iedereen,

    Heb me onlangs mijn eerste spiegelreflex gekocht. Een Canon Eos 450D met de welbekende kit lens 18-55 mm. Ben ook nieuw op het forum hier en heb al direct een vraagje.

    Ik was namelijk al eens aan het uitkijken naar een lichtsterke lens. En nu valt deze mij op. Canon EF 50mm F:1.8 MkII

    Deze lijkt mij qua prijs een beetje te mooi om waar te zijn. Nog geen 100€. Is dit een aanrader en weet iemand wat de specifieke voor- en nadelen van dit objectief zijn? Maar voor die prijs kan het eigenlijk alleen maar meevallen, toch?

    Alvast bedankt voor de reacties.


    Grtz

  • #2
    Re: 50 mm 1.8

    Van Canonen ken ik niet zoveel maar is dit niet het lensje dat men de "plastic fantastic" noemt. Heb hierover toch al wel wat goeds gehoord.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: 50 mm 1.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Mackey79 Bekijk bericht

      Deze lijkt mij qua prijs een beetje te mooi om waar te zijn. Nog geen 100€. Is dit een aanrader en weet iemand wat de specifieke voor- en nadelen van dit objectief zijn? Maar voor die prijs kan het eigenlijk alleen maar meevallen, toch?
      Met uw ogen toe kopen, fantastisch lenske.

      Comment


      • #4
        Re: 50 mm 1.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Met uw ogen toe kopen, fantastisch lenske.
        Laat ons liever zeggen:

        de scherpte op f:5.6 en f:8 is vergelijkbaar met elke enigszins treffelijke zoom (ook je EF-S 18-55 IS, zelfs mijn stokoude EF24-85 is scherper), als er genoeg licht is heb je er dus geen voordeel aan

        bij weinig licht is de AF (scherpstelling) traag en weinig accuraat vooral op een XXXD body, dat valt wat tegen

        als je er één tweedehands kan kopen voor ong 50 EUR zou ik het doen, het is een zeer klein en licht lensje om mee in je tas te steken als je maar af en toe in weinig licht fotos maakt

        Comment


        • #5
          Re: 50 mm 1.8

          Deze lens is ook bijna niet te gebruiken op 1.8 vanwege de softheid. Vanaf 2.8 haar en haarscherp!

          Wel een hele slechte focus, zeker savonds waardoor deze lens eigenlijk alleen buiten te gebruiken is.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: 50 mm 1.8

            Tsja, 80€ met 800€ vergelijken...aan de TS, als je een hobbyist bent zeker kopen, als je echter een pro bent dan laat je dat liggen voor een veel duurdere lens.

            Comment


            • #7
              Re: 50 mm 1.8

              Zeeer handig en goed lensje. Heb hem ook en heb er al veel gebruik van gemaakt. Op 2.8 zeer scherpe foto's zoals reeds gezegd is.

              Comment


              • #8
                Re: 50 mm 1.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                Deze lens is ook bijna niet te gebruiken op 1.8 vanwege de softheid. Vanaf 2.8 haar en haarscherp!

                Wel een hele slechte focus, zeker savonds waardoor deze lens eigenlijk alleen buiten te gebruiken is.
                Tja dat is allemaal relatief natuurlijk he!
                Ik gebruik dit lensje als portretlensje op m'n 40D en dit presteert uitstekend, zowel binnen als buiten.
                Ook gebruik ik dit nog steeds om bijna wekelijks optredens te fotograferen. Niet écht ideaal, maar je kan er je aardig mee uit de slag trekken hoor!
                Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

                Comment


                • #9
                  Re: 50 mm 1.8

                  Ok alvast bedankt voor de reacties mensen.

                  Omdat ik nog maar een leek ben in de fotografie vind ik het wat link om nu al te investeren in dure lenzen.
                  Denk dat ik hem een keer zal kopen, omdat de prijs eigenlijk de remming al wegneemt. Maar als ik het goed begrijp is er dus maar mee te werken tot 2.8? Mijn 18-55mm gaat op 50mm tot f 5.6 dus dan heb ik in de praktijk toch wel een winst van 2 stops. En een minpunt is dus dat de AF nogal traag kan zijn. Ik denk dat ik genoeg weet. Thx guys!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50 mm 1.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mackey79 Bekijk bericht
                    Ok alvast bedankt voor de reacties mensen.

                    Omdat ik nog maar een leek ben in de fotografie vind ik het wat link om nu al te investeren in dure lenzen.
                    Denk dat ik hem een keer zal kopen, omdat de prijs eigenlijk de remming al wegneemt. Maar als ik het goed begrijp is er dus maar mee te werken tot 2.8? Mijn 18-55mm gaat op 50mm tot f 5.6 dus dan heb ik in de praktijk toch wel een winst van 2 stops. En een minpunt is dus dat de AF nogal traag kan zijn. Ik denk dat ik genoeg weet. Thx guys!
                    Ooit was het bij mij ook begonnen met een 50mm en ik kan je vermelden, daar begint het pas!

                    Anyway veel succes!
                    Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                    "Photography is truth."

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50 mm 1.8

                      Ik vind dat bepaalde mensen hun normen hier nogal hoog leggen. Vanaf f1.8 onbruikbaar wegens te soft; dat is er toch een tikkeltje over. Akkoord de 100% is niet zo scherp als f2.8 maar om dat onbruikbaar te noemen..
                      http://www.mathijsdelva.be
                      http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50 mm 1.8

                        plastik fantastique: kopen.
                        100€ is GEEN GELD in dit wereldje en je gaat er bakken plezier aan beleven. Verwacht echter ni da je er alles mee kan. Als portet-lens is dit een héél goeie beginner! (en idd vanaf 2.8 haaaaaaarscherp)
                        Groetjes - Aerrow
                        Canon EOS 50D - EF-S 17-55/f2.8 IS USM - EF 50/f1.8 II - Canon Powershot S5IS - this is all I "own" :)

                        Comment


                        • #13
                          Re: 50 mm 1.8

                          Ik ben ook een beginneling & hobby-ist en heb hem ook aangeschaft. Inderdaad fantastic plastic. Natuurlijk zijn er veel betere lenzen op de markt, maar de prijzen daarvan zijn dan ook navenant.

                          Ik heb er helemaal niet van te klagen, van dat lenske. 'k Heb wel wat moeten wennen aan de kleine scherptediepte bij kleine diafragma's. Hou daar goed rekening mee, of je hebt een resem onscherpe foto's in't begin.
                          Canon Eos 450D
                          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                          Comment


                          • #14
                            Re: 50 mm 1.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
                            Ik ben ook een beginneling & hobby-ist en heb hem ook aangeschaft. Inderdaad fantastic plastic. Natuurlijk zijn er veel betere lenzen op de markt, maar de prijzen daarvan zijn dan ook navenant.

                            Ik heb er helemaal niet van te klagen, van dat lenske. 'k Heb wel wat moeten wennen aan de kleine scherptediepte bij kleine diafragma's. Hou daar goed rekening mee, of je hebt een resem onscherpe foto's in't begin.
                            Inderdaad, het is even wennen.
                            Ik had ook een hele reeks onscherpe foto's maar uit fouten leert men.

                            Ik heb deze nog maar een week of 3 gelden gekocht en ondertussen toch al redelijk wat gebruikt, nog geen spijt van de aankoop gehad.
                            En als je er toch niet content van bent raak je ze makkelijk 2de hands kwijt tegen een goede prijs.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 50 mm 1.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
                              Inderdaad, het is even wennen.
                              Ik had ook een hele reeks onscherpe foto's maar uit fouten leert men.

                              Ik heb deze nog maar een week of 3 gelden gekocht en ondertussen toch al redelijk wat gebruikt, nog geen spijt van de aankoop gehad.
                              En als je er toch niet content van bent raak je ze makkelijk 2de hands kwijt tegen een goede prijs.
                              Waarmee de cirkel rond is

                              Goede discussie

                              Comment

                              Working...
                              X