Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

    Hallo,

    Zijn er mensen die soms weten of de sigma bigma 50-500 op een canon extender 1.4 II past ???

    Alvast bedankt aan iedereen die mij kan helpen

  • #2
    Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

    Beste

    Passen zal dat mss wel doen maar je gaat je AF verliezen.(hebt maar AF tot f5.6 en daar zit je op 500mm al op) Ook ga je heel wat aan scherpte verliezen... Of de reslultaten axeptabel zijn voor jou is een andere zaak.

    Extenders zijn normaal ontworpen voor lichtsterke tele's en zoomlenzen (bvb sigma 100-300f4, 120-300f2.8, nikon 200-400f4) Omdat dit kwaliteitsvollere lenzen zijn ga je hier wel behoorlijke resultaten (beperkter verlies aan scherpte) met halen en ook je AF behouden.
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

      Ja man, ga jij paparazzi worden in Cannes of zo?

      Een 500 mm lens op een crop camera heeft een FF equivalent van 800 mm, zet hier nu nog een 1.4 op dan heb je een 1120 mm lens
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Ja man, ga jij paparazzi worden in Cannes of zo?

        Een 500 mm lens op een crop camera heeft een FF equivalent van 800 mm, zet hier nu nog een 1.4 op dan heb je een 1120 mm lens


        neenee,ik zou dat gebruiken voor natuurfotografie,vogels enz....
        mits mijn budget niet toelaat om prime lensen te kopen zou ik dit alternatief gebruiken.
        Had eerst aan optie gedacht voor een spiegellens maar dan zit je met die ringen

        Nog altijd geen echt antwoord of die er nu oppast of niet

        Comment


        • #5
          Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

          Oorspronkelijk geplaatst door Solo Rider Bekijk bericht


          neenee,ik zou dat gebruiken voor natuurfotografie,vogels enz....
          mits mijn budget niet toelaat om prime lensen te kopen zou ik dit alternatief gebruiken.
          Had eerst aan optie gedacht voor een spiegellens maar dan zit je met die ringen

          Nog altijd geen echt antwoord of die er nu oppast of niet
          Ik zou het antwoord van Willem toch nog eens herlezen Je stapelt het ene compromis op na het andere, en zal zo uiteindelijk amper deftige foto's kunnen maken. Lang tele geweld kost nu eenmaal tamelijk tot heel veel geld

          Comment


          • #6
            Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

            Als ik mij niet vergis is de Bigma zonder convertor al f 6.3 op 500mm (maar geeft dit zo niet door om AF te behouden) dus dan nog een stop extra verliezen zal niet evident zijn.
            Ik dacht ook dat de canon extenders enkel op een aantal (dure) Canon lenzen pasten, net als de Sigma's enkel op enkele EX lenzen, maar dat het fysiek bvb wel zou lukken met een Kenko.
            Kijk bvb hier even.

            groeten
            Koen
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

              Nee, die past gegarandeerd niet.

              Comment


              • #8
                Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Ik dacht ook dat de canon extenders enkel op een aantal (dure) Canon lenzen pasten, net als de Sigma's enkel op enkele EX lenzen, maar dat het fysiek bvb wel zou lukken met een Kenko.
                Ik heb zelf de Sigma 1,4x TC, en die past al zeker op deze lenzen:

                Sigma 150mm f2,8 Macro
                Canon 70-200 f2,8 L IS
                Canon 100-400 f4-5,6 L IS
                Canon 300mm f4 L IS
                Canon 135mm f2 L (maar die combinatie is héél soft op f2,8)

                Maar ik denk ook dat de resultaten met een Bigma + 1,4x TC niet echt spectaculair zullen zijn.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                  Oké,bedankt voor jullie antwoord

                  Nu weet ik dat da niet past

                  Comment


                  • #10
                    Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                    Hallo,

                    Ik gebruik zelfs de Bigma +2x convertor van Sigma ...
                    Deze is gisteren getrokken met de Canon 5D + Sigma 50-500 + Sigma TC 2x.
                    Uiteraard geen automatische scherpstelling.


                    Exif:
                    Model : Canon EOS 5D
                    ExposureTime : 1/125Sec
                    FNumber : F11,0
                    ISOSpeedRatings : 3200
                    ApertureValue : F11,3
                    ExposureBiasValue : EV-1,0
                    FocalLength : 1000,00(mm)
                    WhiteBalance : Auto
                    Contrast : Normal
                    Saturation : Normal
                    MeteringMode : Evaluative
                    Focal length of lens : 50-500(mm)
                    Focus: manual

                    Het was een donkere, bewolkte dag, en ja 1/125 sec ...

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                      Bedankt jaja,maar de vraag hier was van past een bigma op een extender van canon

                      Is omdat ik van plan ben om een bigma te kopen en ik heb nog een canon extender liggen

                      Comment


                      • #12
                        Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                        Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                        Beste

                        Passen zal dat mss wel doen maar je gaat je AF verliezen.(hebt maar AF tot f5.6 en daar zit je op 500mm al op) Ook ga je heel wat aan scherpte verliezen... Of de reslultaten axeptabel zijn voor jou is een andere zaak.

                        Extenders zijn normaal ontworpen voor lichtsterke tele's en zoomlenzen (bvb sigma 100-300f4, 120-300f2.8, nikon 200-400f4) Omdat dit kwaliteitsvollere lenzen zijn ga je hier wel behoorlijke resultaten (beperkter verlies aan scherpte) met halen en ook je AF behouden.
                        Begrijp het niet hoor,als ik mijn Bigma op f8 zet heb ik nog AF hoor...

                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                          Hallo,

                          Uiteraard, maar het is maar om even de bestaande mogelijkheden te illustreren.
                          En over de Bigma zelf moet je niet twijfelen - maar ja, als die niet werkt met de 1.4 TC ...

                          Jaja

                          Oorspronkelijk geplaatst door Solo Rider Bekijk bericht
                          Bedankt jaja,maar de vraag hier was van past een bigma op een extender van canon

                          Is omdat ik van plan ben om een bigma te kopen en ik heb nog een canon extender liggen
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Begrijp het niet hoor,als ik mijn Bigma op f8 zet heb ik nog AF hoor...

                            Walter

                            Scherpstelen zelf gebeurd altijd op kleinste diafragma... Pas als jeafdrukt zal het diafragma naar F8 gezet worden om de foto te maken. Dus bv bij een 50mm f1.8 foto maakt op f11 steld de lens scherp met een diafragma van f1.8 , en als je afdrukt zal het diafragma naar f11 gaan. Reden is dat scherpstellen het makkelijkste gaat bij voldoende licht...
                            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                            Comment


                            • #15
                              Re: bigma 50-500 +extender 1.4 canon ????

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Hallo,

                              Ik gebruik zelfs de Bigma +2x convertor van Sigma ...
                              Deze is gisteren getrokken met de Canon 5D + Sigma 50-500 + Sigma TC 2x.
                              Uiteraard geen automatische scherpstelling.


                              Exif:
                              Model : Canon EOS 5D
                              ExposureTime : 1/125Sec
                              FNumber : F11,0
                              ISOSpeedRatings : 3200
                              ApertureValue : F11,3
                              ExposureBiasValue : EV-1,0
                              FocalLength : 1000,00(mm)
                              WhiteBalance : Auto
                              Contrast : Normal
                              Saturation : Normal
                              MeteringMode : Evaluative
                              Focal length of lens : 50-500(mm)
                              Focus: manual

                              Het was een donkere, bewolkte dag, en ja 1/125 sec ...

                              Jaja
                              Maar eerlijk gezegd, hier word je toch niet vrolijk van?

                              Comment

                              Working...
                              X