Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over canon 70-200f/4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over canon 70-200f/4

    Beste bd'ers,

    Ik heb sinds gister een 70-200 in bezit, uitgebreid uitgetest en heel blij mee.
    Vandaag was ik wat aan het experimenteren in mijn kamer waar het stil is.
    Ik hoorde de lens delen verschuiven tijdens het scherpstellen, ze maken niet een heel hard geluid maar je hoort het wel. Handmatig scherpgesteld en dan hoor ik niks.

    Hoor je de lens delen schuiven omdat de autofocus de lensdelen snel heen en weer doet voor het scherpstellen?? Ik dacht dat usm snel en geluidloos was maar dat is dus niet zo.

    Ook zit er een beetje speling tussen de zonnekap en de lens, dit is ook normaal?

    Zouden jullie mij gerust kunnen stellen

  • #2
    Re: Vraag over canon 70-200f/4

    Als het heel stil is in huis, dan hoor je de AF inderdaad werken, en als het een IS-lens is, dan hoor je de beeldstabilisatie ook zodra je de ontspanknop half indrukt (en nog een paar seconden daarna).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Vraag over canon 70-200f/4

      Als de lens scherpstelt dan hoor ik hem eigenlijk niet, je hoort hem pas wanneer die de schuiflens stil zet als een soort stopblok wanneer die het scherpe punt gevonden heeft, nou weet ik niet of mijn lens te hard geluid maakt.... wel weet ik dat die ragscherp is dus dat zit wel goed. Het is de 70-200 zonder IS. Hoe weet ik nu of het geluid te hard is of niet... of is het niet mogelijk dat de mijne harder geluid maakt dan andere 70-200's?
      Last edited by photographB; 14 maart 2009, 22:20.

      Comment


      • #4
        Re: Vraag over canon 70-200f/4

        Ik weet niet hoeveel geluid zo'n 70-200 maakt, maar mijn 300mm f4 L IS maakt ook iets meer geluid bij het scherpstellen dan de 70-200 f2,8 L IS en de 100-400 L IS.

        Niet elk type lens maakt dus hetzelfde geluid bij het scherpstellen (bij de oudere IS lenzen hoor je de beeldstabilisatie ook wat meer dan bij de nieuwste generaties).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Vraag over canon 70-200f/4

          Oorspronkelijk geplaatst door photographB Bekijk bericht
          Ik dacht dat usm snel en geluidloos was maar dat is dus niet zo.
          Vergelijk eens met een goedkopere telezoom, eentje zonder USM, HSM, etc ... en zeg dan nog eens of de AF van je 70-200 niet snel en geluidloos is.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Vraag over canon 70-200f/4

            wat maak dat nu uit dat beetje gezoem als je fotografeerd hoor je dat toch niet, iedereen wil nu een zoomlens die heel stil is, maar de camera maakt meer geluid als de sluiter dicht gaat

            Comment


            • #7
              Re: Vraag over canon 70-200f/4

              Sluiter maakt inderdaad meer geluid.

              Ik heb even mijn 50 mm 1.8 getest en dan loopt mijn 70-200 toch vooral heel soepel. Maar bijv mijn 18-55 IS maakt ook niet zoveel geluid. Het geluid maakt mij ook niets uit, alleen wil ik niet dat er iets fout is...

              Snel is de USM zeker!! vele malen sneller dan mijn 50 mm 1.8!

              Ik heb even in de lens gekeken en ik weet nu wat het "hardste" geluid maakt, het geleidelijk heen en weer zoomen maakt vrijwel geen geluid, maar het geluid wat ik hoor is als de lensdelen naar voren schuiven en dan plots naar achter schuiven of andersom.
              Last edited by photographB; 15 maart 2009, 10:48.

              Comment


              • #8
                Re: Vraag over canon 70-200f/4

                Hallo,

                Ik heb de 70-200 f4.0 ook en de 50 f1.8.
                En die laatste, dat is toch een "herriemaker" in vergelijking met de 70-200

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag over canon 70-200f/4

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik heb de 70-200 f4.0 ook en de 50 f1.8.
                  En die laatste, dat is toch een "herriemaker" in vergelijking met de 70-200

                  Jaja
                  Kan dit alleen maar bevestigen (heb ook deze 2 exemplaren)
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment

                  Working...
                  X