Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actieve gebruikers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actieve gebruikers?

    Op dit eigenste moment zijn er 358 actieve gebruikers op BD. Soms loopt dit op naar 500 of meer.
    En op 'om het even welk moment van de dag' zijn er meestal wel op zijn minst een paar honderd leden "actief".....

    Dan vraag ik me dus wel af op welk vlak deze gebruikers dan wel actief mogen zijn?
    Toch in elk geval niet op het gebied van commentaartjes geven. (En dit is een algemene en moeilijk te negeren bemerking hé).
    Voor alle duidelijkheid: ik kom hier dus niet klagen over het persoonlijk aantal commentaartjes dat ik mag ontvangen. Duidelijk? Ik raporteer enkel een vaststaand feit op BD.

    Eerlijk gezegd, ik begrijp de logica achter de getallen niet.
    Dit is een forum met een gigantisch aantal leden. Het grootste fotografieforum van de benelux en omstreken...(als ik mij niet vergis).
    En toch zijn het steeds dezelfde namen die je te lezen krijgt bij die zeldzame commentaartjes die er geplaatst worden.
    En toch scoort dit forum qua 'aantal comments' lager dan forums met honderd maal minder leden.

    Aan wat ligt dit? Dat er in verhouding bijna geen comments op foto's worden gegeven.
    Is BD te hoogdrempelig? Worden commentaargevers door iets afgeschrikt? Of iets anders waarschijnlijk?
    Ik zou het niet weten, jullie wel?

  • #2
    Re: Actieve gebruikers?

    Waarschijnlijk zijn er veel, net als ik, die op Belgiumdigital heel veel opsteken.
    Het niveau in showcase is ook hoog en met de reacties die ik er lees leer ik elke keer iets bij.
    Als beginnend amateur waag ik mij niet aan kritiek. Dit laat ik over aan de kenners.
    Er wordt trouwens gevraagd om kritisch te zijn in je commentaren in showcase...

    In ieder geval wordt de site enorm geapprecieerd en is inderdaad gekend in alle hoeken van het land (en daarbuiten).

    Chris

    Comment


    • #3
      Re: Actieve gebruikers?

      Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
      Aan wat ligt dit? Dat er in verhouding bijna geen comments op foto's worden gegeven.
      Is BD te hoogdrempelig? Worden commentaargevers door iets afgeschrikt? Of iets anders waarschijnlijk?
      Ik zou het niet weten, jullie wel?
      Dit is hier de laatste tijd vaak aan de orde gekomen. Actief zijn betekent ingelogd zijn, daarvoor hoef je verder helemaal niets te typen. Dat er weinig comments gegeven worden schijnt le liggen aan het feit dat de verhouding foto-graven - Fotografen een beetje bij het eerstgenoemde is komen te liggen.

      Er zijn commissies in het leven geroepen die dit allemaal aan het onderzoeken zijn en die zullen uiteindelijk ook met aanbevelingen komen. Maar ja, je weet hoe dat gaat: de Vlamingen willen zus, de Franstaligen zo, dus het resultaat kan nog even op zich laten wachten...

      Comment


      • #4
        Re: Actieve gebruikers?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Dit is hier de laatste tijd vaak aan de orde gekomen. Actief zijn betekent ingelogd zijn, daarvoor hoef je verder helemaal niets te typen. Dat er weinig comments gegeven worden schijnt le liggen aan het feit dat de verhouding foto-graven - Fotografen een beetje bij het eerstgenoemde is komen te liggen.

        Er zijn commissies in het leven geroepen die dit allemaal aan het onderzoeken zijn en die zullen uiteindelijk ook met aanbevelingen komen. Maar ja, je weet hoe dat gaat: de Vlamingen willen zus, de Franstaligen zo, dus het resultaat kan nog even op zich laten wachten...

        Hé, ik ben al blij dat het het niet mijn schuld is .

        Comment


        • #5
          Re: Actieve gebruikers?

          Oorspronkelijk geplaatst door chrisdemaer Bekijk bericht
          Waarschijnlijk zijn er veel, net als ik, die op Belgiumdigital heel veel opsteken.
          Het niveau in showcase is ook hoog en met de reacties die ik er lees leer ik elke keer iets bij.
          Als beginnend amateur waag ik mij niet aan kritiek. Dit laat ik over aan de kenners.
          Er wordt trouwens gevraagd om kritisch te zijn in je commentaren in showcase...

          In ieder geval wordt de site enorm geapprecieerd en is inderdaad gekend in alle hoeken van het land (en daarbuiten).

          Chris
          Hier sluit ik mij bij aan en ik vermoed dat er zo nog een boel stille 'actieve' leden zijn.
          Als beginneling (jaja, zelfs na een eerste cursus digitale fotografie noem ik me nog steeds een beginneling) 'durf' ik feitelijk niet mijn commentaar te gaan geven tussen al die vergevorderde amateurs en profs - idem met het posten van foto's Beetje stom waarschijnlijk, maar voor mij is de drempel dus groot om te commentarieren en te posten.
          Niettemin leer ik ontzettend veel bij door te kijken en te lezen.
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Actieve gebruikers?

            Ondanks de vele geregistreerde leden zijn het idd vaak dezelfde die reageren die hun kennis en mening durven/willen/kunnen uiten en dus vele leden die dit niet kunnen/willen of durven.
            Hou ook rekening dat er veel anonieme kijkers zijn op bd en niet de nood voelen om zich te registeren en te reageren.
            Hou ook rekening dat bots en zoekrobots zoals google/yahoo ook constant het forum afschuimen.
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Actieve gebruikers?

              Leon, zelfs in deze kalme periode mogen we rekenen op meer dan 1000 foto's per week en meer dan 1000 topics over heel het publieke forum. Je mag nooit van al de bezoekers verwachten dat ze al deze topics lezen, laat staan op reageren.
              In kleinere forums wordt minder gepost en vaak uit beleefdheid gereageerd zonder dat dit laatste ook een wezenlijke bijdrage hoeft te betekenen.
              Of om het anders te stellen, waarom reageer je zélf niet op alle nieuwe topics?

              @ David: het gaat hier over de actieve gebruikers (7.130 op dit ogenblik), daar zitten enkel de forumleden in die ook daadwerkelijk en regelmatig posten binnen een bepaalde periode. Dus géén bezoekers en/of zoekrobots.

              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Actieve gebruikers?

                Tja voor elke wat wils. Zo bekijk ik de boards architectuur, landschap, zwart/wit, transport. Andere boards bezoek ik sporadisch. En meestal geef ik enkel commentaren op foto's die ik goed vindt. De reden is simpel...tijdsgebrek. Ik zou heel graag elke foto voorzien met een onderbouwde commentaar. Maar ik vrees dat ik daarvoor eerst mijn pensioen moet halen om de nodige tijd te vinden.
                Sommige forums hanteren ook een andere filosofie. Bij footo.nl krijg je punten per geleverde commentaar. Je moet een aantal punten bij elkaar sprokkelen vooraleer je zelf een foto mag plaatsen. Klinkt raar, maar werkt wel.
                Homo Sapiens Pentaxiensis

                Comment


                • #9
                  Re: Actieve gebruikers?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonbidon
                  Op dit eigenste moment zijn er 358 actieve gebruikers op BD. Soms loopt dit op naar 500 of meer.
                  En op 'om het even welk moment van de dag' zijn er meestal wel op zijn minst een paar honderd leden "actief".....
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                  @ David: het gaat hier over de actieve gebruikers (7.130 op dit ogenblik), daar zitten enkel de forumleden in die ook daadwerkelijk en regelmatig posten binnen een bepaalde periode. Dus géén bezoekers en/of zoekrobots.
                  ???????

                  Gr. X.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Actieve gebruikers?

                    Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                    Ik zou het niet weten, jullie wel?
                    Jij weet het wel, want je antwoord staat in wat je voor deze regel geschreven hebt.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Als beginneling (jaja, zelfs na een eerste cursus digitale fotografie noem ik me nog steeds een beginneling) 'durf' ik feitelijk niet mijn commentaar te gaan geven tussen al die vergevorderde amateurs en profs - idem met het posten van foto's
                    Eeuuhh ... goh, ik zal ook maar stoppen met commentaren geven als dat dan enkel weggelegd is voor gevorderde amateurs en profs.

                    Oorspronkelijk geplaatst door chrisdemaer Bekijk bericht
                    Waarschijnlijk zijn er veel, net als ik, die op Belgiumdigital heel veel opsteken.
                    Het niveau in showcase is ook hoog en met de reacties die ik er lees leer ik elke keer iets bij.
                    Als beginnend amateur waag ik mij niet aan kritiek. Dit laat ik over aan de kenners.
                    Er wordt trouwens gevraagd om kritisch te zijn in je commentaren in showcase...

                    In ieder geval wordt de site enorm geapprecieerd en is inderdaad gekend in alle hoeken van het land (en daarbuiten).

                    Chris
                    M.a.w. het geven van commentaren is dus een enorme verantwoordelijkheid, gezien heel fotograferend België van die commentaren komt leren.

                    Sorry... ik kan het echt niet meer aan, die verantwoordelijkheid.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Actieve gebruikers?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                      ???????
                      Inderdaad, het gaat over twee verschillende zaken. Leonbidon heeft het over actieve gebruikers (op dit moment ingelogd) en Hombre zegt het daar ook over te hebben maar die heeft het over actieve leden (ingelogd gedurende de laatste 3 maanden), wat natuurlijk iets geheel anders is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Actieve gebruikers?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Inderdaad, het gaat over twee verschillende zaken. Leonbidon heeft het over actieve gebruikers (op dit moment ingelogd) en Hombre zegt het daar ook over te hebben maar die heeft het over actieve leden (ingelogd gedurende de laatste 3 maanden), wat natuurlijk iets geheel anders is.
                        Precies

                        Gr. X.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Actieve gebruikers?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Inderdaad, het gaat over twee verschillende zaken. Leonbidon heeft het over actieve gebruikers (op dit moment ingelogd) en Hombre zegt het daar ook over te hebben maar die heeft het over actieve leden (ingelogd gedurende de laatste 3 maanden), wat natuurlijk iets geheel anders is.
                          Sorry voor de verwarring, ik zal nog niet goed wakker geweest zijn zeker?


                          Willy
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment

                          Working...
                          X