Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klopt dit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klopt dit ?

    laatst hoorde ik van een beroepsfotograaf (die ik toch wel serieus neem gezien de foto's die ik zag van hem) dat de lens 80-200 scherper en degelijker zou zijn dan de beroemde 70-200 van nikon....daar verschoot ik toch wel van eigenlijk

    is dat zo??
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: klopt dit ?

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    laatst hoorde ik van een beroepsfotograaf (die ik toch wel serieus neem gezien de foto's die ik zag van hem)
    is geen garantie dat die beroepsfotograaf ook verstand heeft van lenzen hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: klopt dit ?

      Hij is niet de eerste die dit zegt, het internet staat er vol van (ook op dit forum staan)
      Of het klopt weet ik niet want ik kan niet vergelijken. De AF-S 80-200 zou in de hoeken scherper zijn dan de 70-200.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: klopt dit ?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        is geen garantie dat die beroepsfotograaf ook verstand heeft van lenzen hoor.
        grt,bouk.

        nee das ook weer juist , maar langs de andere kant als je ziet dat die zijn materiaal toch intensief gebruikt en ook de resultaten er zijn , tja en zo iemand zegt zoiets dan....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: klopt dit ?

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Hij is niet de eerste die dit zegt, het internet staat er vol van (ook op dit forum staan)
          Of het klopt weet ik niet want ik kan niet vergelijken. De AF-S 80-200 zou in de hoeken scherper zijn dan de 70-200.

          mss zijn er hier die beide lenzen hebben of gehad hebben en een mening kunnen geven..

          want het is wel zo dat die 80-200 wel een ferm stuk goedkoper is he, en als ik dan verneem dat die scherper is en degelijker qua bouw......

          de afs versie zal wel sneller zijn maar scherpte en degelijkheid zijn voor mijn gebruik belangrijker
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: klopt dit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            laatst hoorde ik van een beroepsfotograaf dat de lens 80-200 scherper en degelijker zou zijn dan de beroemde 70-200 van nikon....daar verschoot ik toch wel van eigenlijk

            is dat zo??
            Sommigen beweren dat ja, maar of dat zo is ? ik heb de drie versies van de 80-200 gehad, (schuifzoom, AF-D versie en de AF-S) maar ik zou zeken niet durven beweren dat deze scherper waren dan mijn huidige 70-200 AF-S VR.

            Volgens testraporten was de 80-200 AF-S beter volopen op f2.8 zie deze site, http://www.pictchallenge-archives.ne..._optiques.html

            Maar vergeet niet dat er van de 80-200 waarschijnlijk een zes of zevental versies werden gemaakt, om de paar jaar kwam er wel ergens een verbeterde versie opduiken, buiten de drie die ik had, waren er dan nog met andere veschillen, ander glas enz. er is steeds maar aan dat objectief verbeterd geweest, de laatste, de AF-S was optisch de beste, maar van deze zijn er ook het minst gemaakt.

            Van de 70-200 AF-S zijn er reeds heel veel gemaakt, het objectief is ook reeds een hele tijd op de markt, en daar zijn in de loop van deze tijd maar heel weinig veranderingen aan geweest, ik denk alleen maar een andere VR, en bij de laatsten de rubber watersealing aan de bajonetkant, dat er zo weinig aan veranderd is in al die jaren wil ook wel wat zeggen denk ik, het moet zijn dat ie goed is, het is een door sportfotografen zeer veel gebruikt objectief, die zeer hoog aangeschreven staat bij deze mensen.

            Bij de 70-200 hoor ik toch maar weinig klagen, en volgens dat er veel in omloop zijn hoor je er weinig of geen die er problemen mee hebben, vergeet niet dat dat bij Nikon het meest gebruikte objectief is op volgmotoren bij wielerwedstrijden, en daar krijgen ze wel wat te verduren.

            Neem die testen ook altijd met een korrel zout, want er zijn er honderd manieren om een objectief te testen.

            Wat ik wel weet, is dat de 70-200 veel handiger is dan die wat lompe 80-200 AF-S.

            70-200 AF-S
            Last edited by Guest42; 13 maart 2009, 07:18.

            Comment


            • #7
              Re: klopt dit ?

              eigenlijk bedoel ik deze


              is geen afs lens maar een d lens
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: klopt dit ?

                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                Goed, maar zeker niet beter, ook is deze minder waterbestendig dan de 70-200 AF-S, wel goedkoop, waarschijnlijk in uitverkoop.

                Comment


                • #9
                  Re: klopt dit ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Goed, maar zeker niet beter, ook is deze minder waterbestendig dan de 70-200 AF-S, wel goedkoop, waarschijnlijk in uitverkoop.

                  bedankt voor de toelichting

                  dat ze minder waterbestendig was heeft hij niks over gezegd enkel dat ze steviger zou zijn en scherper
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: klopt dit ?

                    Heb deze(AF-D) even gehad en vond hem zeker scherp hoor. Kan niet vergelijken met AF-S versie. AF was wel aan de trage kant, dus afhankelijk voor wat je het wilt gebruiken zou ik hier ook rekening mee houden...
                    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: klopt dit ?

                      In mijn ervaring tekent de 80-200AFD harder dan de nieuwere 80-200 AFS en de 70-200VR
                      De nieuwere types geven echter meer detail.
                      Ik heb jaren terug wel eens een 80-200 AFS gehad die marginaal scherper was dan 70-200 vol open op 200mm, bij 70 en 100mm presteerden de toen vergeleken lenzen eigenlijk niet.
                      Bij de 2 die ik afgelopen zomer na mijn terugkomst van Canon getest heb scheelden hoegenaamd niets in scherpte. Ook de vignettering heb ik toen vergeleken (daar werd nogal over geklaagd wat betreft het VR type) maar ook dat scheelde hoegenaamd niets.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: klopt dit ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht


                        Wat ik wel weet, is dat de 70-200 veel handiger is dan die wat lompe 80-200 AF-S.

                        70-200 AF-S
                        De 70-200 AFS is wel langer dan de 80-200 AFD. Ik heb liever een kortere dikke lens. ligt beter in balans vind ik. Is de AFD ook niet iets lichter?

                        Comment


                        • #13
                          Re: klopt dit ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                          De 70-200 AFS is wel langer dan de 80-200 AFD. Ik heb liever een kortere dikke lens. ligt beter in balans vind ik. Is de AFD ook niet iets lichter?
                          Ja, maar de 80-200 is wel een hele dikke tegenover de 70-200, qua gewicht zullen ze allen dicht bij elkaar liggen, ook zijn er enkele 80-200 gemaakt zonder statiefkoppeling, wat ik dan ook weer een groot nadeel vond.

                          Comment


                          • #14
                            Re: klopt dit ?

                            amai het draadje word wel ingewikkeld voor mij , want ik wist niet dat er zoveel verschillende types van die lens op de markt waren....in ieder geval gaat het over de lens die bij konijn te koop is en die heeft maar 1 model van de 80-200
                            als die even goed presteerd (buiten de snelheid dan) dan de 70-200 denk ik die te zullen kopen....uit de reakties maak ik op (als ik het goed heb tenminste) dat de vroegere modellen wel wat minder waren maar dat deze draaizoom die er nu is best qua scherpte en degelijkheid te vergelijken is met de 70-200....want meer dan 600 euro verschil is ook wel de moeite vind ik....
                            fotofolio gebruikt die lens ook veel en is er erg tevreden over ......
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment

                            Working...
                            X