Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

    Hallo,

    Wat kan je tegenwoordig nog geven voor een nikon 20-35 f2.8 lens in goede staat.
    Wat is een aanvaardbaar bedrag?

    Heb er enkele gevonden op het net, maar heb geen idee van prijzen voor deze lens.

    graag reactie

    mvgr
    PVA
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

  • #2
    Re: nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

    Ik heb onlangs een 20-35 f/2.8 gekocht voor 525 euro (verzenden inbegrepen).

    Ik heb de lens eerst een tijdje gevolgd op ebay om te weten te komen wat de gangbare prijs is. Ik heb ze zien gaan voor 390 tot 470 euro. De lenzen waren gebruikt maar in goede staat, geen zonnekap noch filter. Ik had het gevoel dat de prijs maand per maand steeg. Ik ben beginnen volgen in oktober en heb gekocht in januari. Misschien heeft de prijsstijging iets te maken met het succes van de D700 (toen er nog geen fx toestellen waren vond je deze lens nauwelijks in de aanbieding op ebay).

    Plots werd er een 20-35 aangeboden die slechts tweemaal gebruikt was volgens de verkoper, met 77mm filter, met de (zeldzame) zonnekap en met de hardcase beschermdoos. Het weliswaar mooie en handige opbergdoosje had ik niet nodig, maar de filter en zonnekap waren wel nodig. Wat ook doorslaggevend was, was dat de lens uit Frankrijk kwam, waardoor de verzendingskosten laag zijn en er geen invoertax door de douane wordt geheven.

    De lens was zoals beschreven: spiksplinterniew.

    Dus naargelang de staat (perfect werkend met gebruikssporen tot vrijwel ongebruikt) en de accessoires, denk ik dat je deze lens tussen de 400 à 500 euro op de kop kan tikken.

    Groetjes Wouter

    Comment


    • #3
      Re: nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

      Ik kan momenteel deze lens kopen op ebay usa voor 620 dollar, dus een kleine 500 euro.
      Ze is volgens de foto's in perfecte staat.
      Natuurlijk is ze met deze prijs hier nog niet in belgie (extra kosten overschrijving, transport, hopelijk geen douane,...)

      Ik kan er ook eentje kopen in nederland bij fotowinkel(ook in perfecte conditie) voor 650 euro.

      Ik heb ook het gevoel dat er ten eerste weinig te koop zijn, en de prijzen van deze objectieven aan het stijgen zijn.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

        de prijs van alle full-frame objectieven is aan het stijgen met de komst van de full-frame bodys

        Comment


        • #5
          Re: nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

            Bedankt voor de link Super!
            Dus 445 euro. Je moet ze natuurlijk kunnen vinden voor die prijs

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

              Koop ze allezins niet zonder de bijhorende zonnekap. Die kap is bijna niet te vinden en ik ben niet zeker of die nog te bestellen valt.

              Ik heb zelf een 20-35 en zou graag upgraden naar een 17-35 maar die zijn al even moeilijk te vinden.
              mijn website

              Comment


              • #8
                Re: nikon 20-35 f2.8 2dehands prijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                Koop ze allezins niet zonder de bijhorende zonnekap. Die kap is bijna niet te vinden en ik ben niet zeker of die nog te bestellen valt.

                Ik heb zelf een 20-35 en zou graag upgraden naar een 17-35 maar die zijn al even moeilijk te vinden.
                Ik heb op verschillende fora gelezen dat die zonnekap echt zeldzaam is. Toen ik nog aan het uitkijken was om de lens te kopen en eentje op het oog had zonder zonnekap, ben ik eens op het net gaan zoeken om de zonnekap apart te kopen en ik heb alvast niets gevonden. Het is dus zeker een gouden tip om een 20-35 met zonnekap te kopen.

                Groetjes Wouter

                Comment

                Working...
                X