Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens 17-70mm??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lens 17-70mm??

    Allo,
    Ik ben volop aan het kijken op een digitaal reflextoestel aan te schaffen. Ik heb eindelijk de knoop bijna doorgehakt, maar er komen zich al weer nieuwe dingen opsteken... ik vind het vree moeilijk!! Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon 1000D maar naar schijnt is dit geen goeie koop! Iemand er ervaring mee? Ik heb nu gedacht om een canon 450D te kopen(wat natuurlijk beetje duurder is). Daarbij komt dat ik niet weet welke lens ik zal kopen.
    Ik ben geen zo'n voorstander van een kitlens(teweinig bereik en teveel wisselen) dus dat is al uitgesloten. Nu ben ik aan twijfelen om een sigma lens 17-70 mm te kopen. Bereik is redelijk en niet al te grote lens die op mijn camera zit. Zijn er mensen die mij wat informatie kunnen geven om te juiste keuze te maken? Andere mensen raden mij aan om een canon lens 18-200 mm te kopen maar diafragma getallen zijn wel redelijk groot...wat niet echt een optimaal beeld heeft bij 18 mm of bij 180 mm. Kan iemand mij helpen uit de zoekactie te raken, zodat ik volgende week mijn camera kan gaan kopen zonder nog veel te twijfelen?

    alvast mercikes

  • #2
    Re: Sigma lens 17-70mm??

    Oorspronkelijk geplaatst door Eveline Bekijk bericht
    Ik ben geen zo'n voorstander van een kitlens(teweinig bereik en teveel wisselen) dus dat is al uitgesloten. Nu ben ik aan twijfelen om een sigma lens 17-70 mm te kopen. Bereik is redelijk en niet al te grote lens die op mijn camera zit.
    Lenzen zoals Sigma / Tamron geven meestal wel de nodige resultaten welke beter zijn dan de kitlensen, meestal ook omdat deze vanaf F2.8 beginnen..
    Maar staar je niet blind op het feit dat deze zoveel beter zullen zijn. Kitlens is niet automatisch slecht, namelijk de lens bij Nikon D70 geleverd werd, nikon 18-70 is dijk van een lens! 18-55 is persoonlijk ook krap qua bereik.

    Ik zelf ben zeer tevreden over mijn tamron 28-75.. breedhoek mis ik wel maar is lekker scherp.
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

    Comment


    • #3
      Re: Sigma lens 17-70mm??

      mercikes,

      dus u zegt, sigma lens 17-70 mm is wel een goeie optie. beter dan 18-200 mm?

      eveline

      Comment


      • #4
        Re: Sigma lens 17-70mm??

        Oorspronkelijk geplaatst door Eveline Bekijk bericht
        mercikes,

        dus u zegt, sigma lens 17-70 mm is wel een goeie optie. beter dan 18-200 mm?

        eveline
        Het blijft natuurlijk je eigen keuze.
        De 17-70 mm zal duidelijk scherpere en betere foto's maken, maar de 18-200mm heeft een super groot bereik waardoor je geen lenzen hoeft te wisselen.
        Ik had als enige lens een 18-200mm, maar ben inmiddels overgestapt op meerdere betere lenzen met een kleiner bereik.
        Zoals gezegd; "het is maar net hoe je om wilt gaan met je hobby"
        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

        http://ubovdburg.zenfolio.com/

        Comment


        • #5
          Re: Sigma lens 17-70mm??

          De meeste betere lenzen hebben slechts een 3x zoomfactor, omdat de optische toegiften hierbij beperkter blijven dan bij een 18-200, 't is dus gebruiksgemakt (nooit hoeven te wisselen) afwegen tov optische kwaliteit...

          Misschien wel een goede keuze: een tweedehands 40D + 18-55 f/2.8 van tamron
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Sigma lens 17-70mm??

            Met de sigma 17 -70 en de canon 70 - 200 (f4) neem ik al mijn foto's, de Canon is een superlens, en de Sigma is voor zijn gunstige prijs een uitstekende all round lens, waar je zelden een foto mee zal missen, mede door de gunstige mm waarden.
            Een super Canon heb je ook, bv 17 -55, maar die is wel weer een stukje duurder
            Klein kodakske

            Comment


            • #7
              Re: Sigma lens 17-70mm??

              Oorspronkelijk geplaatst door Eveline Bekijk bericht
              mercikes,

              dus u zegt, sigma lens 17-70 mm is wel een goeie optie. beter dan 18-200 mm?

              eveline

              ben meer te vinden voor lenzen met kleiner bereik..
              anders koop je nog beter een bridge als je het verwisselen van lenzen niet ziet zitten.
              bij mij : 80% van de tijd zit lens tamron 28-75 op cam, 10% nikon 50mm en 10 % nikon 70-300mm.

              kan wel niet zeggen hoe scherpte is van canon 18-200 daar ik geen zicht heb op canon materiaal.. niet dat ik zeg dat dit minder is, zeggen dat canon beter of minder is, is onmogelijk, alle huidige camera's zijn vergelijkbaar als je binnen dezelfde categorie blijft.
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Sigma lens 17-70mm??

                Oorspronkelijk geplaatst door Eveline Bekijk bericht
                Allo,

                Ik ben geen zo'n voorstander van een kitlens(teweinig bereik en teveel wisselen) dus dat is al uitgesloten. Nu ben ik aan twijfelen om een sigma lens 17-70 mm te kopen. Bereik is redelijk en niet al te grote lens die op mijn camera zit.
                Ik wil je hier toch even uit den droom helpen....
                Het verschil tussen 18-55 en 17-70 is zo weinig dat uitsluiten van de 18-55 heel onzinnig is.
                Het lijkt op papier heel wat, maar het is amper zichtbaar.
                De Sigma is niet slecht en kent veel tevreden gebruikers, maar het bereik doet het hem niet, voor tele moet je een telelens kopen...
                Echt meer bereik hebben de 28-105 of 28-135, maar geen groothoek, dat gaat snel irriteren, dn is een ECHTE superzoom eigenlijk toch een beter idee.

                Een nog beter idee (en voordeliger) is de 100D met 18-55 IS te kopen en meteen een leuke telezoom erbij zoals 55-250 IS of een duurdere als je persee geld wil uitgeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma lens 17-70mm??

                  Heb een 400d met kitlens 18-55 (niet-IS) en de 55-250 IS.

                  Morgen ga ik om een sigma 17-70 die voor mij klaar ligt. Schijnt superscherp te zijn en enorm prijskwaliteit gunstig. Ik kijk er naar uit in ieder geval.

                  Denk dat de combinatie van de Sigma (voor alledaags gebruik) en de telezoom 55-250 (die heel goed is) prachtig zal zijn...
                  Niemand zegt trouwens dat je alle lenzen ineens moet kopen. Een toestel met een goede basislens (Sigma kost 284 euro bij Konijnenberg, 269 bij cameraexpres.nl) volstaat om te beginnen. De telezoom kan nog altijd later, en de Sigma raak je altijd wel kwijt als tweedehands als het begint te kietelen om een andere (duurdere) te kopen...


                  Succes!
                  Last edited by philippeDeli; 15 maart 2009, 13:51.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma lens 17-70mm??

                    Een weekje mee gespeeld en het doet deugd: voor zijn prijs een heel gezellige lens met een correcte lichtgevoeligheid en -inderdaad- heel scherp!
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma lens 17-70mm??

                      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                      Een weekje mee gespeeld en het doet deugd: voor zijn prijs een heel gezellige lens met een correcte lichtgevoeligheid en -inderdaad- heel scherp!
                      En wat moeten we verstaan onder een correcte lichtgevoeligheid?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma lens 17-70mm??

                        Werk op f2.8 met een sluitertijd van 1/2000 op 17 (wide), f4.5 en 1/1600 op 70. Allemaal op ISO 100. Niet mis, dacht ik? Deze week was het natuurlijk prachtig weer. Ben benieuwd wat volgende week zal brengen.

                        Nogmaals: gezien de prijs van de lens vind ik het een zeer tof lensje voor een beginneling zoals ik. Mijn natte droom is een 24-105 IS uit de L-serie van Canon maar heb momenteel genen 'tijd'. Maar ooit komt het er wel van...
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma lens 17-70mm??

                          omdat je jarig bent vandaag
                          wens ik je een proficiat toe
                          normaal doe ik dat alleen bij topic's waar foto's in staan maar omdat je nieuw bent en er nog geen geplaatst hebt maak ik een uitzonderig
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment

                          Working...
                          X