Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron - Sigma - Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron - Sigma - Nikkor

    Ik ben opzoek naar een "betaalbare" lichtsterke lens.
    Tamron 70-200 2.8 : +/- 610€
    Sigma 70-200 2.8 : +/- 670€
    Nikkor 80-200 2.8 : +/- 1000€

    Nu vind ik voor mezelf 1000€ te veel, dus de Nikkor valt er eigenlijk al af.

    Heeft er iemand anders opmerkingen/aanbevelingen van de overige lenzen?
    Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

  • #2
    Re: Tamron - Sigma - Nikkor

    De Nikkor hoeft niet af te vallen wegens budget, dit objectief is tweedehands te vinden voor prijzen die in de buurt liggen van de sigma.
    Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

    Comment


    • #3
      Re: Tamron - Sigma - Nikkor

      Ik vind inderdaad 2de handse Nikkors aan dezelfde prijs dan de nieuwe Sigma/Tamron, maar dan zijn dat wel de schuif-versies en niet de ring-versies...
      En dan is het dus een 2de handse...

      Trouwens is er zo een groot verschil in kwalliteit?
      Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

      Comment


      • #4
        Re: Tamron - Sigma - Nikkor

        Eigenlijk vind ik een schuifzoom makkelijker dan een draaier in dit bereik. Ik heb de 80-200 2.8 schuif gehad en was daar uitermate tevreden over, maar had de VR nodig, dus vandaar weggedaan. Voorbeeldje
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tamron - Sigma - Nikkor

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Eigenlijk vind ik een schuifzoom makkelijker dan een draaier in dit bereik. Ik heb de 80-200 2.8 schuif gehad en was daar uitermate tevreden over, maar had de VR nodig, dus vandaar weggedaan.
          Doe mij maar een draaizoom 't is maar net wat je prettig vind natuurlijk. Maar draai of schuif, ze zijn akelig scherp en de moeite waard, ik zou 'm niet weg doen voor een nieuwe sigma, tamron of.....
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: Tamron - Sigma - Nikkor

            Hoi , het laatste model schuifzoom van Nikon moet je vinden voor 3 á 400 euro en dan meestal zelfs in zeer goede staat. De af-d draaizooms gaan voor 5 á 700 euro weg.
            Een af-s meestal tegen de 1000 euro en de VR gaat nog hoger.
            Ik heb al een hele tijd een zo'n schuifzoom en vind deze héél goed (en scherp op 2.8)
            'K heb onlangs een af-d draaizoom gehad en terug verkocht omdat die enkel wat sneller was maar optisch zag ik geen verschil. (en zoals al aangehaald met de focuslimitter gaat het beter)
            Een Sigma heb ik al eens getest maar die was pas scherp op F4...(misschien exemplaristisch want ik heb wel een scherpe 24/70 f2.8)
            Als je echt sport gaat fotograferen zijn er snellere lenzen maar optisch is ze volgens mij de baas over de de Sigma en Tamron.
            Als je een beetje geduld hebt vind je ze wel hoor, trouwens de vraag prijs is niet gelijk aan de verkoopprijs hé


            grtjs Jozef
            D800 en een goed glasservies

            Comment

            Working...
            X