Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor middengebied

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor middengebied

    Ik heb nog niet zolang een 450D en heb een 50mm prime, een 18-55 IS en een 55-250 IS
    Lenzen waarvan ik zeer tevreden ben kwa kwaliteit.
    Maar ik mis een beetje het tussen gebied.
    18-55 is ideaal voor binnen, kleine ruimtes, dingen waar ik steeds kortbij ben.
    De 55-250 is de perfecte zoom lens maar niet geschikt voor groothoek.
    Om niet steeds te moeten wisselen tussen de 18-55 en de 55-250 denk ik eraan om nog een tweedehands lens bij te kopen.
    Canon 28-105
    canon 28-135 IS
    sigma 24-135 F2.8

    Deze liggen in dezelfde prijs klasse 2de hands, alhoewel de 28-105 een beetje goedkoper is.

    Doel is vooral voor buiten, de kinderen in de speeltuin en dergelijke en af toe eens op een feest, BBQ.

    Ik weet niet of er nog andere lenzen in aanmerking komen.

  • #2
    Re: lens voor middengebied

    Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
    Ik heb nog niet zolang een 450D en heb een 50mm prime, een 18-55 IS en een 55-250 IS
    Lenzen waarvan ik zeer tevreden ben kwa kwaliteit.
    Maar ik mis een beetje het tussen gebied.
    18-55 is ideaal voor binnen, kleine ruimtes, dingen waar ik steeds kortbij ben.
    De 55-250 is de perfecte zoom lens maar niet geschikt voor groothoek.
    Om niet steeds te moeten wisselen tussen de 18-55 en de 55-250 denk ik eraan om nog een tweedehands lens bij te kopen.
    Canon 28-105
    canon 28-135 IS
    sigma 24-135 F2.8

    Deze liggen in dezelfde prijs klasse 2de hands, alhoewel de 28-105 een beetje goedkoper is.

    Doel is vooral voor buiten, de kinderen in de speeltuin en dergelijke en af toe eens op een feest, BBQ.

    Ik weet niet of er nog andere lenzen in aanmerking komen.
    De filosofie klopt niet, met 3 lenzen loop je nog meer kans dat je moet wisselen, niet minder, en zeker als die 3e lens helemaal geen groothoek heeft.
    De enige oplossing is een superzoom...

    Comment


    • #3
      Re: lens voor middengebied

      De bedoeling is om een groter bereik te hebben dan de 18-55 maar ook om meer breedhoek te hebben dan de 55-250.
      Ik zou die dan vooral gebruiken voor als de afstand zo tussen de 10 en 30 meter is.

      Comment


      • #4
        Re: lens voor middengebied

        Naar wat ik tussen de regels kan lezen zoekt TS een wandel lens.
        En bij deze denk ik toch aan de 28-135IS van canon wel geschikt zou zijn.
        Heb enige vrienden en die gebruiken die lens als ze licht bepakt opstap willen gaan
        De ultime zou de 24-105 zijn maar lost bijna 3x tegenover de 28-135
        Anders eens kijken naar de tamron of sigma varianten van 18-200/250/270 al of niet met IS .
        Heb je zowat alles in een bereik voor niet al te zwaar op stap te gaan

        Comment

        Working...
        X