Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D..hebbes...nu de objectieven nog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10D..hebbes...nu de objectieven nog

    Jullie moeten onderhand wel gek worden van de prutsers (lees nieuwelingen) dus ik gooi er nog maar een schepje bovenop.
    Ik heb geen ervaring met digitale spiegelreflexcamera's, maar de compactcamera's die ik heb gehad (eigenlijk de kwaliteit van de foto's), komen mijn neusgaten uit. Nu kon ik via via aan een Canon EOS 10D komen, met Canon EF 28-80 f/3.5-5.6 V UMS lens, maar pieker me suf welke lenzen ik hiernaast nog nodig heb. De pest is dat ik ALLES leuk vind om te fotograferen. Indrukwekkende wolkenpartijen, landschappen, mijn kinderen in actie, dieren en insecten. Als ik alle informatie goed heb begrepen heb ik voor de landschappen en wolkenpartijen een "kleine" /groothoek lens nodig en voor de vogeltjes en insecten een "grote"/tele lens. Ik heb een beperkt budgetje, dus zoek naar tweedehands lenzen. Maar welke?

    Wat een heerlijk forum is dit trouwens. Ik ben diep onder de indruk van veel prachtige foto's. Ik ben pas een paar weken aan het klungelen met mijn toestel, maar merk nu al dat het behoorlijk verslavend is.
    Last edited by Monica; 10 maart 2009, 14:07.

  • #2
    Re: Canon 10D..hebbes...nu de objectieven nog

    1) je kan enkel Canon EF lenzen kopen, GEEN EF-S (deze kunnen mogelijk je toestel mogelijk beschadigen), let hiervoor dus goed op.

    2) je lensbereik begint pas op 28mm, voor een crop sensor (je sensor is kleiner dan een full-frame of "35mm film" equivalent) zou het beter zijn dat je basis-lens ergens rond de 17-50mm uitkomt, en dan kan je verder kijken naar ander uitbreidingslenzen...

    als je aan een strak budget staat, kan je lenzen overwegen als een:

    Telelens:
    Canon EF 70-210 f/3.5-4.5 of Canon EF 75-300mm f/4-5.6, Als je wat meer geld hebt een Canon EF 70-200 f/4

    Groothoek